jgmarije schreef:anaid_026 schreef:als ik mijn taart afsmeer is hij precies zoals de jouwe heel strak, maar zodra ik hem bekleed dan komen er hobbels (de laagjes) te zien door de marsepein heen. Ook al heb ik hem koud weggezet voor het bekleden, zodra ik hem weer uit de koelkast haal komt hij weer op kamer temperatuur en krijg je de hobbels te zien, enig idee hoe ik dat kan verhelpen?
kijk dit voorbeeld
Dit probleem heb ik nu ook, dat de lagen zo zichtbaar zijn, hoe doek dat anders?
Ik denk dat het dan te warm is in de ruimte waar je je taart bekleed.
Ik zet mijn taart in de koelkast en laat 'm daar een tijdje goed koud worden. Ik haal 'm er pas uit als ik de uitgerolde lap al klaar heb liggen. Dus als de taart uit de koelkast komt, wordt hij meteen bekleed en gaat daarna weer de koelkast in. Veel tijd is er dus niet om op kamertemperatuur te komen.
Verder zou ik liever 4 dunnere lagen vulling doen, dan 2 dikke.
En tot slot is denk ik het smootheren heel belangrijk.
Ik 'aai' liever 20 keer over de taart dan dat ik er 3 keer overheen ga met veel kracht.
Als je je fondant eenmaal naar binnen hebt gesmootherd bij die rand waar de vulling zit, dan zie je dat en krijg je dat niet meer ongedaan.
Probeer dus alles maar heel lichtjes aan te raken. Zowel bij het plooien wegwerken als bij het smootheren daarna.
Dit laatste heb ik zo bedacht omdat ikzelf dat probleem ook vaak heb gehad. Maar sinds ik zo voorzichtig de plooien wegwerk en nog voorzichtiger smoother, is het niet meer gebeurd.
Succes!