Re: Maca wat??????
zien er super uit hoor jammie
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Maca wat??????
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
zien er super uit hoor jammie
Hoi iedereen hier het recept!!!
Ik weet dat het overal je erg moeilijk word gemaakt om macarons te maken...en ik geloof best dat dit echt niet te lekkerste en mooiste zijn maar ik vind ze leuk en het recept is super easy....ik hou er niet van om daaaaaaagen ergens voor in de keuken te staan dus deel ik het hier even....vast wel ergens op internet te vinden....ik heb het recept een tijd geleden ook gevonden op internet dus heb het niet zelf bedacht hahahhahakomt ie:
110 gram gemalen amandelen (die bakjes met schaafsel super fijn malen in de keukenmachine! eventueel zeven)
200 gram poedersuiker (wel zeven!!)
90 gram eiwit (komt heel nauw dus goed wegen!)
25 - 50 gram suiker ( ligt eraan hoe je eiwit schuimt!) zet ieg 50 gram klaar (is dus gewone witte suiker)
Oke.
Men doet het amandelmeel samen met de poedersuiker in een schaal en mengt dit even met bijvoorbeeld een garde.
Klop het eiwit schuimig op de hoge stand van je mixer. wanneer het goed schuimig is ga je de gewone suiker beetje voor beetje toevoegen. wanneer je punten krijgt stop je.....ik test het door mijn mixer los te halen en te "trekken" aan het mengsel. Combineer de mixen en VOUW het om elkaar heen om te mixen.....niet kloppen...je wilt juist lucht in je mengsel houden!
Nu kun je halverwege het vouwen kleuren....ik gebruik wilton icing colors..werkt bij mij goed.
wanneer je kleur egaal is test je het mengsel door er met een mes een streep door te trekken, wanneer de streep weer wegtrekt in het mengsel is het goed!!!
Dan je oven: is lastig want dat komt ook heel nauw....mijn oven had ik op 150 graden (wel goed voorverwarmen) en dan ongeveer 20 minuten erin....toen waren ze bij mij goed! probeer dit thuis even uit...de macarons moeten van buiten hard zijn en van binnen zacht.....
ik heb ze niet laten staan, eiwit ook niet dagen laten staan en ze zijn goed gelukt!!! dus eigenlijk heel simpel.....maar zoals ik al zei....er zijn vast veeeeeel mooiere en lekkerdere te vinden hahahahhaha
iedereen succes!!!
Geprobeerd, het is gelukt maar alleen toen ik ze van het papier af wilde halen bleven ze plakken en ook aren ze een beetje leeg van binnen. Wat doe ik fou
Dat kan dan aan de warmte van de oven liggen....die komt heel nauw...volgende keer even proberen wat warmer of kouder zetten.....anders zou ik het niet weten????
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Maca wat??????