Re: Mijn eerste taart Spannend!!! Vraagje

"yvonne 72" schreef:
Mom is baking schreef:
"yvonne 72" schreef:

Heb je het fondant er in 1 keer overheen gekregen of heb je het op mijn manier gedaan? (ben bezig met omdraaien van mijn fietsje om weer richting schinveld te fietsen.)
Ik wil wel de foto zien he?
Ben heel erg nieuwsgierig.
Wat voor thema heb je gebruikt voor de taart?
Ben trouwens gisteren weer eens langs t ziekenhuis gegaan,en wat denk je?
Juist,ze waren me vergeten. :mad:  :mad:
Ik had het eerder moeten melden,want na 6 weken vervalt alles weer en kom ik weer op de wachtlijst te staan. :grr:  :grr:  :grr:
Maar ze zou het persoonlijk met mijn orthopeed doornemen en er een spoedje van maken.
Als ze meer weet,dan belt ze me op.
Ze moet eerst op de arts wachten,die heeft nl tot volgende week vakantie. :s  :s
Dat heb ik dus weer,hahaha.
Tot die tijd kan ik nog lekker bakken.
Luca,mijn jongste zoontje,zei al:"mama,ik hoop niet dat je met mijn verjaardag (18 sept.) naar het ziekenhuis toe moet."
Hij zag zn taart al langs zn neus voorbij gaan,hahaha.
Ik heb hem gerust gesteld en gezegd,dat als ik weet wanneer ik geopereerd wordt,ik zo snel mogelijk aan zijn taart begin en hem in de diepvries zet totdat hij jarig is.
Toen volgde er een diepe zucht (van opluchting) en was hij toch een beetje gerustgesteld,hahaha.

Ja heb het marsepein in 1 x erop gekregen in zijn geheel :D  met maar 1 kleine scheurtje vraag me niet hoe maar het is me gelukt.. denk nog steeds aan beginners luck :thumb:  We merken het wel bij me volgende taart hihihi..

Jeetje! Gewoon vergeten? Het gaat steeds beter met de zorg in NL. Beetje slordig van hun  :/  Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen zodat je voor de verjaardag van Luca weer helemaal genezen bent.. en anders bak ik wel een taartje voor Luca:D

Ik heb de foto er eindelijk op gekregen, Wat een gedoe. maar hij staat er op. thema was eigenlijk Cars en Bumba, ik heb die 2 maar geboetseerd (althans geprobeerd) en voor de rest wist ik ff niet meer hoe of wat dus heb ik me maar wat uigeleefd..

Maar hoe doe jij dat nou als je taarten bakt? weet je van te voren al hoe je taart er ongeveer moet uitzien en schets je dat, of laat je je fantasie de vrije loop?

Laat je me wel ff weten wat je van me taart vind? Kritiek is ook welkom :)

Groetjes

Sorry dat ik nu pas een berichtje terug schrijf maar ik ben een weekje op vakantie geweest. :o
Ik heb dus nog niet naar jouw taart kunnen kijken,maar ga dit zometeen zeker doen. :Y  :Y
Op jouw vraag hoe ik een taart "plan", ik heb van te voren wel een ideetje hoe hij moet gaan worden,maar hoe verder ik kom,hoe meer het ontwerp vaak wisselt,hahaha.
Ik heb twee weken geleden een brandweertaart voor het zoontje van een collegaatje gebakken.Ik had er een brandweerauto op gepuzzeld,brandslangen gemaakt,een hydrant (zo heten die dingen geloof ik) geboetseerd,druppels uitgesneden,vlammen voor op de zijkanten enz.Toen ik het taartje uiteindelijk ging bekleden bleek dat ik meer decoratie voor op de taart had gemaakt dan dat het taartje groot was hahaha.De hydrant heb ik er toen maar gewoon los bijgegeven.
Maar de jarige vond de taart gelukkig heel erg leuk. :D

Ik heb in de tussentijd dus eindelijk de datum voor de operatie gekregen: op 26 augustus mag ik op "audientie" hahaha. :lol:
Dat is ongeveer drie weken voor Luca's verjaardag.
Dus ik hoop dat mijn hand het tegen die tijd weer doet.
Is dit niet het geval,dan had Luca graag een Star Wars taart moest ik van hem zeggen. :lol:  :lol:  :lol:
Toch wel erg he,die blagen,hahaha.
Ik ben ondertussen zo nieuwsgierig geworden,dat ik eens even ga kijken naar jou creatie.
groetjes van mij...

Hey yvonne,

Ahh Luca wilt een star wars taart??:p Laat maar weten hoor dan kan ik wel proberen er 1 inelkaar te zetten hiihhihi hoop dat ik je voor die tijd nog spreek en anders heel veel sterkte de 26 ste, ik zal aan je denken en een kaarsje voor je branden..

Heb je geen foto geplaatst van je brandweer taart? ben wel erg benieuwd hoor:D Mijn jongste zoontje is helemaal weg van brandweerauto's, ambulances en politieauto's:D Misschien dat ik dan ideeen kan opdoen:D

Groetjes terug x