26

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Wauw, ik ben echt even helemal stil van deze onwijs knap geboetseerde buddha!!! Zooooo mooi!!!  :thumb:  :thumb:

27

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Echt schitterend !!

Groetjes, Conny

28

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

SPRA-KE-LOOS!!!!
wat een geweldig mooie taart met een NOG mooiere Buddha! :thumb:

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

29

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Wat mooi gedaan en dat op de camping!

30

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Jee wat knap dat je zoiets prachtigs in een caravan kunt maken  :think:
Hoe doe je dat met de afwas  :+  Als ik wat gemaakt heb moet mn vaatwasser haast 2x draaien!
Petje af hoor!  :thumb:

31

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

fruitcake schreef:
Theatje schreef:
fruitcake schreef:

Hij is prachtig geworden! Maar dat aansnijden zal wel even zeer gedaan hebben. Ik zou er denk ik nog een dummie voor maken....

Even een vraagje,als je een dummie maakt gebruik je dan gewoon marsepein?? Kun je dat bewaren dan??
Enuh,, het snijden deed pijn ja,maar het proeven niet :lol:

Ja, of fondant. Je maakt de piepschuimen dummie wat vochtig en dan bekleed je hem. Je schijnt sprays te hebben om de dummie een soort beschermlaagje te geven, maar uiteindelijk wordt het wel stoffig en de marsepein kan ook gaan verkleuren. Maar goed, dat duurt best een tijdje, hoor.

Super ik ga dummies en spray kopen,bedankt voor de tip!

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

32

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Linda-S schreef:

Jee wat knap dat je zoiets prachtigs in een caravan kunt maken  :think:
Hoe doe je dat met de afwas  :+  Als ik wat gemaakt heb moet mn vaatwasser haast 2x draaien!
Petje af hoor!  :thumb:

Hoi Linda, wij staan op een camping in Oosterbeek en het voordeel daar is dat je naast je caravan een eigen (klein) hokje hebt met een douche/afwasblok en toilet. Dus tussen door kan ik op mijn gemak afwassen! Heel gek hoor, thuis altijd een beetje gestresst en alles snel in de vaatwasser(was nooit op de hand af) en hier alles op z'n doessie. Komt misschien door de rust hier. Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

33

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Ik vind hem echt helemaal geweldig geworden......Alle ideetjes zijn prachtig samengekomen!!
Ik ben echt jaloers op die budha... Ga binnenkort de ziektewet in dus dan kan ik hard gaan oefenen!!!!!

34

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

chellie schreef:

Ik vind hem echt helemaal geweldig geworden......Alle ideetjes zijn prachtig samengekomen!!
Ik ben echt jaloers op die budha... Ga binnenkort de ziektewet in dus dan kan ik hard gaan oefenen!!!!!

Oh jee meid toch niets ernstigs hoop ik! Oh ja en om te oefenen gebruik ik altijd de speelklei van de Action(69 cent) zitten ook nog vormpjes bij :lol:  De klei kun je gewoon kleuren met  "onze"kleurstof. Van harte beterschap alvast en ga maar lekker oefenen.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Super :Y  :thumb:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

36

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

WAT EEN MOOOOOOII TAART~ heel goed gedaan :thumb:  :Y  :thumb:

Groetjes

37

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

wow wat mooi, ik hou niet van boedha , maar hij is prachtig ,

38

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Wow, wat een gave taart  :thumb:
Supermooi gelukt  :Y

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

39

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Wauw!! Kon zo een echt beeldje zijn!

40

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Waauuww en super mooi geworden zeg! Ik had inderdaad je vorige topic gezien en was nog steeds benieuwd naar het resultaat..  :)
Echt heelmooi dat paars met oranje, die lotus bloemen, en als topstuk de Boeddha antuurlijk  :thumb:
Echt een heel mooi geheel!

41

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

:D  :D

Theatje.... hij is PRACHTIG!!!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

42

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Sonj@ schreef:

:D  :D

Theatje.... hij is PRACHTIG!!!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:



Thanx ik ben er ook heeeel blij mee1

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

43

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Hullie schreef:

Waauuww en super mooi geworden zeg! Ik had inderdaad je vorige topic gezien en was nog steeds benieuwd naar het resultaat..  :)
Echt heelmooi dat paars met oranje, die lotus bloemen, en als topstuk de Boeddha antuurlijk  :thumb:
Echt een heel mooi geheel!

Dank je wel. Ik ben er zelf ook heel blij mee. Wel al taart uitgedeeld maar de topper ga ik toch maar bewaren denk ik!

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

44

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

amateurtje schreef:

Wauw!! Kon zo een echt beeldje zijn!

Dank je wel,,,maaruh ik heb even naar jullie prinsesje gekeken,,,,, zo mooi kan ik ze niet bakken :lol:  :lol:

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

45

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Wow prachtig!

Wat ik mij nou afvraag he, misschien stomme vraag maar ben nieuw op taartmaakgebied, is zo'n buddah nu alleen voor de sier of eet je die ook op?

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

46

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Theatje schreef:
Hullie schreef:

Waauuww en super mooi geworden zeg! Ik had inderdaad je vorige topic gezien en was nog steeds benieuwd naar het resultaat..  :)
Echt heelmooi dat paars met oranje, die lotus bloemen, en als topstuk de Boeddha antuurlijk  :thumb:
Echt een heel mooi geheel!

Dank je wel. Ik ben er zelf ook heel blij mee. Wel al taart uitgedeeld maar de topper ga ik toch maar bewaren denk ik!

Zou ik zeker doen!! Zonde om weg te doen hoor  ;)

47

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Henriette34 schreef:

Wow prachtig!

Wat ik mij nou afvraag he, misschien stomme vraag maar ben nieuw op taartmaakgebied, is zo'n buddah nu alleen voor de sier of eet je die ook op?

Stomme vragen bestaan niet! De buddah is van marsepein dus gewoon eetbaar,,,,,maar ik vind het zonde om hem stuk te maken dus ga ik hem inspuiten en bewaren.

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

48

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Ok! Las namelijk hier en daar dat zo'n strik bijvoorbeeld alleen voor sier is, maar als die helemaal van marsepein of fondant is kun je dat toch gewoon eten? Ook als er beetje van dat tylose voor stevigheid doorzit? Vroeg het me gewoon af, anders maak ik straks een taart voor een nichtje ofzo en dan moet je erbij zeggen dat ze bepaalde dingen niet mag eten, leek me zo raar... Misschien niet helemaal goeie vraag voor in dit topic, sorry daarvoor

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

49

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

Henriette34 schreef:

Ok! Las namelijk hier en daar dat zo'n strik bijvoorbeeld alleen voor sier is, maar als die helemaal van marsepein of fondant is kun je dat toch gewoon eten? Ook als er beetje van dat tylose voor stevigheid doorzit? Vroeg het me gewoon af, anders maak ik straks een taart voor een nichtje ofzo en dan moet je erbij zeggen dat ze bepaalde dingen niet mag eten, leek me zo raar... Misschien niet helemaal goeie vraag voor in dit topic, sorry daarvoor



Ik zelf heb nog nooit tylose gebruikt maar volgens mij is dat ook eetbaar, stel je vraag anders even in:Het "DeLeuksteTaarten" - forum » Decoreren,groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

50

Re: Geboetseerde Buddha op eerste stapeltaart

:thumb: Hoe doe je dat?? Ik ben sprakeloos, nou meid je hebt een super taart gemaakt ik doe het je niet na! Veel liefs vanuit Italie en tot volgende week. Ik kan bijna niet wachten om te proeven en Willem wil graag de Buddha opeten want volgens hem is het heeeeel veel marsepein :lol:  :lol:  Dikke kus ,je zus!