Re: 4-laagse wit-roze bruidstaart
wauw heel mooi!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » 4-laagse wit-roze bruidstaart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wauw heel mooi!!
lique274 schreef:Hij is prachtig.
Ik moet ook een bruidstaart maken, mijn eerste. voor ongeveer 40 personen.
Moet wit/rood zijn met roosjes.
Dacht ook om 4x te stapelen, heb je 30/24/20/15 gebruikt?
En heb je er gewoon dowels in gedaan?
Nog een laaste vraag, vervoer je ze los en stapel je ze op locatie? Of vervoer je ze gestapeld?Hoop nog van je te horen, ik vind het zo spannend.
Hoi Lique274,
Tuurlijk 'hoor' je van me!! Spannend is zo'n 1e bruidstaart maar als je alles goed voorbereid dan komt het vast wel goed
Voor deze stapel heb ik de maten 25-20-15 en 10 gebruikt en er inderdaad (houten) dowels ingedaan. De hele stapel is in 1 keer vervoerd.
Op locatie afwerken probeer ik te voorkomen omdat je niet alles bij de hand hebt. Wel neem ik altijd een 'EHBO' kit en bijvoorbeeld extra roosjes/bloemetjes mee. Je weet nooit of je iets moet herstellen na de rit.
Succes als jij je taartr mag maken
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook houten dowels maar heb tot op heden enkel stapel van 24/20 en 20/15 gemaakt en dit moeten er 4 op elkaar worden, dus ja, is toch weer 2 zwaardere op de stapel. ik heb alles genoteerd, duurt nog even heb dus nog tijd om vanalles voor te bereiden.
Groetjes Angelique
Erg mooi
ik houd wel van taarten die wat rustiger zijn
Supermooi hoor!
OOk ik mag mijn eerste bruidstaart maken, maar het is gelijk ook mijn eerste stapeltaart, dus ik zit nog in dubio. Het is wel voor een vriendin en die weet dat ik het nog nooit heb gedaan. En ik moet zeggen dat ik nu ongeveer 20 taarten in totaal heb gemaakt en mij nog steeds een beginnner noem hoor.
Ik heb ook een paar vraagjes, misschien dat je die ook wilt beantwoorden:
*mijn taartje is voor 35 personen en ik gebruik springvormen..wat raad je aan, de 25-20 en 15?
*welke kleur rose heb je gebruikt? en de witte?? Ik had laatst een witte taart gemaakt en kant-en-klare witte marspein gebruikt, maar het begon toch iets te scheuren.....
*de parelrand/rondjes, dat is een uitsteker??
Ik hoop van je te horen..
Prachtig!
Supermooi hoor!
OOk ik mag mijn eerste bruidstaart maken, maar het is gelijk ook mijn eerste stapeltaart, dus ik zit nog in dubio. Het is wel voor een vriendin en die weet dat ik het nog nooit heb gedaan. En ik moet zeggen dat ik nu ongeveer 20 taarten in totaal heb gemaakt en mij nog steeds een beginnner noem hoor.
Ik heb ook een paar vraagjes, misschien dat je die ook wilt beantwoorden:
*mijn taartje is voor 35 personen en ik gebruik springvormen..wat raad je aan, de 25-20 en 15?
*welke kleur rose heb je gebruikt? en de witte?? Ik had laatst een witte taart gemaakt en kant-en-klare witte marspein gebruikt, maar het begon toch iets te scheuren.....
*de parelrand/rondjes, dat is een uitsteker??
Ik hoop van je te horen..
Hoi Mar,
Met die maten heb je zeker genoeg voor 40 personen. Zou wel evt. je bakblik verhogen met bakpapier zodat ze lekker hoog worden.
De rose is van Americolor; Deep pink en Dusty Rose. Ik heb er 2 door elkaar gebruikt omdat ik de Dusty Rose net en iets intenser wilde.
Bij witte (bruids)taarten bekleed ik de taart met een dun laagje marsepein en erover een laagje fondant. Ik heb ooit wel witte, voorgekleurde marsepein gebruikt maar dat is me niet bevallen. Alleen fondant kan natuurlijk ook maar dat hangt af van welke smaak jij of je klant lekker vindt.
De parelrand kan je spuiten met Royal Icing. In dit geval heb ik deze mold gebruikt: http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … a4575b78f6 Niet goedkoop maar zo verschrikkelijk goed bruikbaar!!!!
Ik hoop dat ik je zo een eindje op weg heb geholpen. Veel succes 
Hoi Anneke,
Bedankt voor je reactie.
De springvormen verhoog ik inderdaad met bakpapier. Biscuits worden zo'n 7-8 cm hoog, dus dat is super.
Mag ik vragen waarom je een laagje witte marspein doet en dan fondant?? HOezo beviel de witte marsepein niet? Ik merk wel dat voorgekleurde marsepein ietwat scheurt aan de bovenkant (rand zeg maar), daarom heb ik laatst gebruik gemaakt van een parelspray, dan viel het niet zo op.
Tja royal icing nog nooit gedaan, maar daar kan ik mij in verdiepen natuurlijk en die rand supermooi, maar vind ik errug prijzig.
Gr marielle
Ik vind de witte marsepein niet fijn werken en het scheurt zo snel. Als klanten perse een marsepeinsmaak willen maar ook een witte taart dan bekleed ik de taart duszowel met marsepein voor het smaakje als met fondant voor het witte kleurtje.
Tenzij een bruidspaar het niet wil, werk ik de bruidstaart altijd af met een pearlspray. Vind de subtiele glans bij zo'n taart passen
Het klopt dat die mol kostbaar is maar als je hem in huis hebt gebruik je hem eigenlijk zo verschrikkelijk veel....
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » 4-laagse wit-roze bruidstaart