151

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Leuke printjes Steffie, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

152

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Heb het mijn vriend laten zien en hij zei "hmz leuk idee maar jij hebt hier geen geduld voor dus dat zie ik jou niet doen"ik meteen mijn antwoord klaar "maar ik jou wel" moest hij wel om lachen :lol: en zou morgen ofzo eens de dremel vh werk mee naar huis nemen.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

die met die puntjes vind ik erg leuk ja.
had er zelf ook een aantal van gevonden, google maar eens op hotfix patronen gratis.
dan kom je op een site waar je allerlei verschillende tekeningen helemaal uit puntjes kunt downloaden.
ga van het weekend zelf eentje uitproberen.
(is volgens mij ook echt supermakkelijk met de dremel)

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

154

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik bedacht me net, misschien een hele stomme vraag, maar kun je niet met leuke stempels gelijk een patroon op de houten stok stempelen en met de dremel bewerken?
Misschien makkelijker dan printen ed.

155

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

moet je wel oppassen met inkt  :Y
( :think: dat moet je met overtrekken natuurlijk ook)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

156

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik heb via google ook heel veel plaatsjes zeker 7 die ik ga doen (tijd over, niet echt maar wel tijd er voor maken, met twee werk honden in huis kom je tijd te kort haha)

Ik heb zelfs 3 printjes, die het zelfde zijn als die je kan kopen  :Y

Dus nog even wachten en dan laat ik wat zien hier, ook Woezel en Pip, een barok patroon en nog veel meer.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

157

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Steffie90 schreef:

Ik bedacht me net, misschien een hele stomme vraag, maar kun je niet met leuke stempels gelijk een patroon op de houten stok stempelen en met de dremel bewerken?
Misschien makkelijker dan printen ed.

goede en simpele oplossing...:)

misschien kan je het stempelen met levensmiddelenkleurstof?
lijkt me veiliger als inkt... :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

158

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ontzettend leuk idee, het lijkt me alleen verschrikkelijk moeilijk om de diepte en breedte van het uigefreesde heel gelijkmatig te houden.

159 Laatst bewerkt door juffie29 (11-03-2011 09:07)

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

wauw wat een geweldig idee en natuurlijk kom ik er weer erg laat achter :s
Mijn mannetje is een echte doe het zelver, helpt mij ook regelmatig met problemen op te lossen bij de taarten, dus kan ie mooi aan de slag met z'n bergen gereedschap en dremeltjes hihihihihi.
Ik ga alvast eens zoeken naar mooie patronen.
Oh en de patronen die jij bedoelt van hotfix gebruik ik zelf altijd maar dan ook voor de hotfixsteentjes, je zou er ook idd rolstokken van kunnen maken. Hier is het linkje

http://www.glittermotifs.nl/?menu=categ … yID=381355

links in de balk alle onderwerpen, er staan wel een paar honderd patronen in dus voor ieder wel wat wils, om het op de rolstok aan te brengen kun je de patronen opslaan en in paint achter of naast elkaar kopieëren.
van abstract tot dieren, mensen en zelf tv figuren of bekende personen. Als je een bepaald patroon zoekt hoef je de dames daar via het gastenboek ernaar vragen, vaak tekenen ze er eentje voor je uit en uploaden die dan voor je in het mapje 'nieuwe patronen laatste dagen', er staan echt super leuke patronen tussen.

160 Laatst bewerkt door monique mv sjors (11-03-2011 12:20)

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

dat stempelen met levensmiddelenkleurstof is een goed idee zeg.
ga het eens uitproberen van het weekend (volgens mij gaat het weekend te kort worden hihi)
zou dat gewoon gaan met de kleurstoffen van het fondant verdunt met wat water????

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

161

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Leuk! Ik ga ook eens wat uitproberen.

162

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik vind het een geweldige How To!

Ik ga het zeker ook eens proberen, mijn vader zal dit ook wel geweldig vinden.

Afgelopen week is er net een hooivork bij ons geknapt dus die
zal ik eens bij mam in de vaatwasser gooien(in stukken uiteraard)
en dan kan ik eens zoeken wat ik graag wil.

Het porbleem ik he verschillende die ik graag wil...

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

163

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

wat een supergoed idee!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

164 Laatst bewerkt door Geledolfyn (31-03-2011 21:15)

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Als bij google sjablonen intikt krijg je ook leuke figuren om erop te zetten.

Ik vind het een geweldig idee en zo wordt hier de dremel ook weer eens gebruikt  :thumb:

165

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik heb de Dremel van mijn werk geleend en dit zijn de structuurrollers die ik gemaakt heb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VIHAV3DT.jpg
en
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MULXR6P4.jpg
Ik wil nog graag andere motiefjes maken, maar daar zijn de freesjes die er nu bij zitten niet geschikt voor. Moet ik eerst nog even andere freesjes op de kop tikken.... :think:

Dat is toch een TAART waard!

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

oh die zijn leuk geworden zeg, helemaal die steentjes.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

167

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik kom niet zo vaak in deze rubriek, dus ik zie het nu pas maar wat een super origineel idee!  :thumb:

Ik heb geen dremel en geen handige man (hij heeft gewoon een bloedhekel aan klussen  :lol: ) dus ik denk niet dat ik zelf snel er aan begin maar wat een leuke rollers heb ik al voorbij zien komen!  :Y

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

168

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Dit is echt super gaaf zeg

169

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

hoi
ik was op het forum aan het zoeken over tips en adviezen over structuurmatten en kwam deze topic dus tegen.
wat een super idee zeg. samen met manlief naar de bouwmarkt gegaan waar ze nieuw 80,00 kosten. en de action had ze niet.
mijn vader heeft hem wel dus ik zou geduld moeten hebben tot ik bij mijn ouders zou zijn.
maar..............a.s. donderdag is een graveerapparaat bij de Lidl in de aanbieding voor 10,00 dus die gaan we halen. op de website van de lidl staat ook een instructievideo hoe of wat.

echt een geniaal idee hoe je dit hebt bedacht monique!!!

ik dacht deel hem met jullie ook al is het een oudere topic!!

170

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Dit is gewoon briljant!!!

171

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Ik ben ook in deze topic beland... wat een geweldig idee Monique! Ik heb nog een goedkope nepDremel liggen dus ik ga eens aan de slag... ben benieuwd of het me lukt!

Maar ik zie hier al super goede rollers langskomen... inspiratie genoeg!

Wat hebben we toch een veelzijdige hobby.... zelfs met hout en dremels aan de slag...  :lol:

172

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

Lot schreef:

zal ik het eens gaan proberen met kunststof? Ik maak die rollers ook zelf namelijk. Misschien lukt dit wel, een dremel heb ik ook. Briljant plan!

Is dat nog gelukt Marijke?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

173

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

wat een gave rollers zeg...

mijn schoonmoeder heeft een hout-brand-apparaatje... zou het daar ook mee gaan????
of is een dremel beter te hanteren.....

verder ga ik het zeker eens proberen!!!

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

ben er even niet geweest door zwangerschap en omstandigheden, maar wat leuk om te lezen dat nog zoveel mensen iets aan dit topic hebben.

ben wel heel benieuwd of iemand nog een roller gemaakt heeft en misschien zelfs al bij een taart of cc heeft gebruikt??

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

175

Re: [HOW TO] zelf gemaakt textuurrollertje

zoethoudertje schreef:

Vandaag aan de slag. Lange rol gehaald, carbon gekregen van een collega. Maar ja, wat moet er nu op? Het is maar een probeersel. Binnenkort ga ik naar een collega die bevallen is, wie wat wat ik ermee kan doen.
Hij ziet er wel leuk uit maar het frezen valt niet mee. Mooie strakke lijnen maken zit er denk ik niet in. Het hout wil ook niet altijd meewerken. Is niet egaal overal hetzelfde van structuur. Maar het idee van jou Monique, daar kan je echt wel iets mee. Dat wordt dus verder oefenen. Maar met 2.70 meter roller heb ik genoeg oefenmateriaal.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMAJHR8A-D.jpg


Juist leuk dat het niet helemaal straks is. Vind ik ook van de steentjes van Monique, veel minder fabriekerig. En dus veel leuker! Handgemaakt mag wat mij betreft best zo eruit zien, deze poppetjes vind ik helemaal leuk!

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther