26

Re: Mijn eetste bisquit staat in de oven

Ja, dat zou ook nog kunnen dat dat het probleem is, want voordat ik de deur open had gemaakt zat er een bult op zeg maar en zag er voor zover ik kon zien super uit, daarna was ie wat ingezakt, alleen kan ik slecht in mijn oven kijken, dus zal het de volgende keer op de gok moeten doen en dan zo wie zo iets langer wachten. De bovenkant (die nu dus onderop ligt  ;)  ) is ook vrij hobbelig, neem aan dat dat daar dus ook daardoor is gekomen?

Ik denk dat ik voor het gemak maar ga vullen met abrikozenjam. Moet alleen nog botercreme maken om hem af te smeren en dan nog de marsepein.

Kan ik hem overigens al wel doorsnijden om te kijken of ie inderdaad gaar is of zou ie dan erg gaan uitdrogen? Hoop niet dat ik nu te veel vragen stel, maar ja, zoals je al had gelezen is het mijn eerste en dus totaal geen ervaring hiermee.

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

27 Laatst bewerkt door Carien (21-02-2011 16:18)

Volgens mij is ie wel gaar :Y , anders was hij veel verder ingeklapt/-zakt.
Ik zou 'm niet doorsnijden, lijkt me idd dat ie dan uitdroogt.
Of (als je het echt heel erg graag NU wilt weten ;) ), 1x doorsnijden, jam erop, dichtklappen en goed inpakken. Kun je (als je laag/hoog snijdt) er woensdag altijd nog evt een laag met iets anders bij op doen.

oh ja: en van vragen leer je (en wanneer we er genoeg van krijgen, loggen we gewoon uit ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

Oke, dan wacht ik gewoon met spanning af tot het woensdag is  :x , want zou zonde zijn als ie dan alsnog droog is. Hmm, nu baal ik dat ik niet verder kan hahaha. Maar mijn volgende wordt een hartmodel, heb een siliconen bakvorm en heb die nog nooit uitgeprobeerd, dus weer een uitdaging. Heb de smaak in ieder geval al te pakken, ondanks dat deze een beetje ongelukkig is.  :)

29

:think: verslaafd? :Y  :lol:  :thumb:  ;)

30

Ik heb net mijn 2 taart uit de oven gehaald.
Maar bij mij kwam er ook een bult op,hij zag er goed uit.
Daarna na 35 min geprikt of tie gaar was en hij kwam er droog uit,dus uit de oven gehaald en na ong 1 min zakte hij in :s
Dacht doe hem nog effe terug,maar hij bleef zo.
We leren het wel hoor,we zijn nog maar beginners ;)
Ik had eerst met bescuitmix gebakken,maar hij werd niet hoog,nu zelf geprobeerd via een basisrecept van deze sit en nu werd hij wel hoog.
Denk dat ik dit maar blijf aanhouden,is tie in iedergeval hoog,de voor ja dat is wat minder maar aldoende leert men zeggen ze
Daar gaan we maar van uit.

Fondant enz heb ik al in huis,kan dus morgen beginnen.
Jij ook heel veel suc6 met het bekleden.

Gr Liek

31

Dank je wel, ja, we zullen het vast wel onder de knie krijgen.  :Y  Ik heb geen mix gebruikt, heb gewoon 5 eieren (warm) met suiker enzo gebruikt, gezien ik hier zo in de buurt niet zou weten waar ik er voor terecht kan, met uitzondering van de Makro, maar dan ben ik afhankelijk van mijn buurvrouw. De kids kunnen niet wachten hahaha. Maar denk dat het nog een heel karwei gaat worden om de marsepein of fondant er op te krijgen, gezien mijn keuken nu niet zo groot is en alles wat op het aanrecht staat in de weg staat. Maar goed, zal ook wel goedkomen  :D Jij ook succes morgen, ben benieuwd hoe het je afgegaan is  :Y

32

maar Tamara!?!, Duiven ligt bij Arnhem en daar is de Tastyshop :Y

33

Ohh, wist ik helemaal niet  :D, heb snel even gekeken en weet wel waar die ongeveer zit. Dank je wel. Wordt denk ik wel de bankpas thuislaten  :x , want heb op het gebied van bakken nog niets en heb 2 taarten in planning, mijn zoon wordt 11 maart 12 en 30 maart zijn wij 12,5 jaar getrouwd, maar ben bang met mijn onervarenheid dat het kant en klare taarten gaan worden  :o  Maar ga woensdag maar eens even neuzen daar  :D  :thumb:

34

tsja, goede raad is ook duur, dus ja.... ;)
ga er voor zou ik zeggen, je weet nu hoe de biscuit moet, de rest komt ook wel goed :Y Je hebt nog 3 weken om te oefenen :Y

Ik ben er nog nooit geweest (wel via webshop besteld), maar
zo'n winkel is errug verleidelijk hoor :Y
Van te voren goed nadenken wat je echt nodig hebt :rolleyes: (lijstje) en dan een budget bedenken voor de rest ;)
Maar goed, je hebt nu wel een heeeeel goed excuus om spullen aan te schaffen :Y  ;)

35

Tamara,hij was dus niet gelukt :nooo  :(
Ben nu met een nieuwe bezig en die ziet er betr uit moet ik zeggen.
De eerste was helemaal ingeklapt.
En was helemaal bol.

Ik heb de spullen hier op de website besteld en binnen 2 dagen had ik alles in huis.
Hier in mijn woonplaats zit ook een winkeltje,daar ben ik ook heen geweest voor andere dingetjes en om te kijken wat ze zoal verkochten.

Ik heb er al een keer eentje bekleed en dat ging goed af moet ik eerlijk zeggen.
Veel suc6

Gr Liek :thumb:

36

Carien schreef:

tsja, goede raad is ook duur, dus ja.... ;)
ga er voor zou ik zeggen, je weet nu hoe de biscuit moet, de rest komt ook wel goed :Y Je hebt nog 3 weken om te oefenen :Y

Ik ben er nog nooit geweest (wel via webshop besteld), maar
zo'n winkel is errug verleidelijk hoor :Y
Van te voren goed nadenken wat je echt nodig hebt :rolleyes: (lijstje) en dan een budget bedenken voor de rest ;)
Maar goed, je hebt nu wel een heeeeel goed excuus om spullen aan te schaffen :Y  ;)

Nou, veel zal ik nog niet gaan kopen, moet op mijn budget letten helaas. Maar ga in ieder geval voor de marsepein, dat is op dit moment het voornaamst, zoonlief wil een blauwe, maar wat ie er verder op wilt weet ie niet (en ik ook niet hahaha), had al gekeken bij anderen, maar zie daar zo weinig jongens taarten die "makkelijk" zijn. Wel wat leuks op jouw site gezien, maar daar ga ik nog maar niet aan beginnen  :rolleyes: en de taart voor ons 12,5 jarig huwelijk, wil graag dat hart maken, met witte marsepein en het liefst met mooie roosjes (ook wit) of zo en een zachtrose parelrand. Ben niet zo creabea helaas. Ja, in gedachten zie ik hele mooie dingen, maar komt gewoon niet uit mijn handen. Morgen ga ik denk ik de hart uitproberen, maar weet niet of ik er tijd voor heb. Ben overigens wel benieuwd hoe dat werkt met een silliconenvorm.  :)

37

liek68 schreef:

En was helemaal bol.

Ik heb de spullen hier op de website besteld en binnen 2 dagen had ik alles in huis.
Hier in mijn woonplaats zit ook een winkeltje,daar ben ik ook heen geweest voor andere dingetjes en om te kijken wat ze zoal verkochten.

Ik heb er al een keer eentje bekleed en dat ging goed af moet ik eerlijk zeggen.
Veel suc6

Oh, wat jammer  :s , Hoop voor je dat die andere wel wilt lukken. Zal voor je duimen. Had ook al hier op de website gekeken, maar ben meer een type dat het gewoon zelf gaat halen en dit winkeltje zit hier niet zover uit de buurt.

Maar heb je die met marsepein bekleed of met rolfondant, want de ene zegt : ik ga voor marsepein, de ander weer voor rolfondant, zie door de bomen het bos niet meer  :s .

Maar houdt me op de hoogte van je volgende taart, spannend!  :)

38

Tamara je kan ook bij de action/xenos/blokker/enz leuke dingen kopen om te versieren met marsepein. Denk bijvoorbeeld aan klei vormpjes enz.

39

daffy schreef:

Tamara je kan ook bij de action/xenos/blokker/enz leuke dingen kopen om te versieren met marsepein. Denk bijvoorbeeld aan klei vormpjes enz.

Daar heb ik ook niet aan gedacht,bedankt voor de tip :thumb:

40

Tam schreef:
liek68 schreef:

En was helemaal bol.

Veel suc6

Oh, wat jammer  :s , Hoop voor je dat die andere wel wilt lukken. Zal voor je duimen. Had ook al hier op de website gekeken, maar ben meer een type dat het gewoon zelf gaat halen en dit winkeltje zit hier niet zover uit de buurt.

Maar heb je die met marsepein bekleed of met rolfondant, want de ene zegt : ik ga voor marsepein, de ander weer voor rolfondant, zie door de bomen het bos niet meer  :s .

Maar houdt me op de hoogte van je volgende taart, spannend!  :)

Hij is gelukt hoor Tamara:D
Het duimen heeft geholpen;)

Dan moet je het gewoon bij je in de buurt halen.
Maar ik had rolfondant gebruikt,vondt dat persoonlijk beter gaan.
De een zweert bij marsepein en de ander van rolfondant.
Je moet anders gewoon effe proberen wat je zelf het lekkerste vind om mee te werken.

Hoe is het met jou taart vergaan?

Gr Liek

41

Gelukkig  :D Blij te horen dat het goed is gegaan. Nou, de mijne staat nog te staan  :) , morgen ga ik op pad voor marsepein. Tja, is denk ik uitproberen wat fijner werkt, maar kan dat toch niet eerder zeggen als dat ik beide heb geprobeerd. Maar begin met marsepein in ieder geval. Jammer genoeg red ik het morgen niet om hem verder af te maken  :x , wordt dus pas donderdag. Spannend hoor, lijkt me zo leuk om te stoeien met marsepein, hoop dat het een beetje lukt.

42

daffy schreef:

Dank je wel, zal het in de gaten houden als ik weer bij de action in de buurt ben. Zal vast wel wat leuks tussen liggen wat ik kan gebruiken.  :)

43

Heb de bovengenoemde bisquit maar alleen gevuld met abrikozenjam, was om toch te kijken hoe het smaakte en werd goedgekeurd  :) , ging mij meer om de bisquit.
Heb wel weer een nieuwe gemaakt in een andere bakpan (20cm doosnee) en die kwam er al een heel stuk mooier uit. Deze heb ik bekleed met fondant (dacht, maak het maar blauw, leek me wel leuk) werd babyblauw hahaha. Jongste zoon had er van het overgebleven fondant bloemetjes op gemaakt. Deze heb ik in twee lagen aardbeienjam gedaan (safe gespeeld), met allebei een laagje botercreme. Nou, hij is in de smaak gevallen (mijn man houdt helemaal niet van die zoete taarten, maar vond deze eigenlijk wel heel erg lekker). Vergat een foto van te maken, maar hij was voor mijn eerste echt beklede taart toch wel super geworden  :D. Op naar de volgende taarten  :D

44

spijtig dat je geen foto hebt van je eerste taart! vergeet zeker niet bij de volgende foto's te maken.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

45

ooohh :nooo geen foto :nooo  :think: ook niet van een reststukje??of is dat ook al op :D

Heb je de wolken nog geprobeerd? Enne, nog gefeliciteerd met je zoon, de taart was toch voor zijn verjaardag?

46

Ik heb nog een rest stukje staan  :D , 1 puntje om precies te zijn en zal daar dan wel een foto van maken hihi. Nee, dit was een proeftaart, omdat ik dus geen idee had hoe ik moest werken met fondant. Was een weekend taart  :P . De verjaardagstaart maak ik donderdags voor mijn zoon, die is 11 maart jarig en dan hebben ze tevens vakantie, dus hoef ik niet steeds tussendoor ze naar school te brengen. Was in mijn opwinding de wolken vergeten, maar gezien hij dus pinguins op zijn taart wil  :s , zal ik die wolken maken als ijsschotsen. De bloemetjes die er op zaten stelde niets voor hoor, mijn zoontje van 8 wilde graag meehelpen, tja, dan weet je wel hoe dat gaat, uitsteker (had nog wat liggen :D) gebruikt en dat zo op de taart gelegd. De jam er tussen was geslaagd, alleen miste ik zelf nog iets er tussen, denk iets van een dikke cremelaag of slagroom. Moet ik nog even over na denken wat ik bij de echte verjaardagstaart tussen ga doen.

47 Laatst bewerkt door Tam (27-02-2011 11:25)

http://i53.tinypic.com/2q8ycmx.jpg

http://i54.tinypic.com/ljqzo.jpg

Nou, hier zijn 2 foto's van een puntje die nog over is, alleen de bloemetjes zitten er niet meer op, een heel klein stukje zie je er nog van. Die heeft de jongste er al van af gehaald  :D

Zie overigens dat er een soort van luchtbel onder zit, maar denk dat dat met het snijden is gebeurd, want hij was netjes strak voor zover ik het met alleen de handen strak kan krijgen. Heb nog geen tools om hem glad te strijken.

48

nou, dit stukkie ziet er toch hartstikke strak uit? :Y Super hoor :thumb:
Wat een lekkere volle laag is, is slagroom met mascarpone (1:1) opkloppen met klopfix en evt een zakje vanillesuiker (1/2 zakje op 125cc slag en 125 mascarpone); dan moet de taart natuurlijk wel in (de buurt van) de koelkast blijven.
Dat in combi met aardbeienjam en/of met een laagje lemoncurd (is een soort jam van citroen, errug lekker, een beetje romig, van merk Schivers, pot kost iets van 1,20 bij AH; bij de recepten staat hoe je het zelf kunt maken) :9  :9

49

Dank je wel voor je compliment :o, ga er spontaan van blozen.

Citroen houden de jongens niet van, had laatst een taart gemaakt waarin ook citroen sap en rasp in verwerkt zat, was niet in de smaak gevallen, overigens de hele taart niet, had frambozen gepureerd en daar een mouse van gemaakt, nou, je hele mond trok er scheef van, wat zuur. Maar zal het eens proberen met mascarpone, heb geen idee waar het naar smaakt en dat in combi met aardbeienjam. Blijf nog even op safe spelen er mee, daarna zal ik eens verder kijken. Wat me ook heel erg lekker leek was botercreme met stukjes bastognekoek, maar weet zo niet wat ik daarbij kan combineren. Zou dat te veel van het goede zijn als ik daar twee lagen mee zou opvullen?

Moet wel zeggen dat die bakpan veel fijner is als een springvorm.  :Y

50 Laatst bewerkt door Carien (27-02-2011 13:12)

een laag met koekjeskruim (ik hou niet van bastogne :o , gebruik altijd bokkenpootjes (of pepernoten, maar die zijn er nu even niet ;) )) is erg lekker met een laag (4vruchten)jam :Y
Twee lagen alleen botercrème lijkt mij idd een beetje teveel van hetzelfde; kan weer wel met een laag jam erbij, dus dat je 3 vullingen hebt :Y  :9

Oh ja, met mascarpone smaakt het voller, romiger; heet ook wel aangevette slagroom. Kan ook met ... :think:'...euh, je weet wel, die andere jonge kaas waar je taart mee maakt die niet in de oven hoeft.. :think: .... :o ....