26

Re: toch even mijn cakejes showen :)

Carina schreef:

Wow, wat zijn ze prachtig zeg!. Kun je me misschien uitleggen hoe je zo'n kadootje maakt? Alvast bedankt!

Nou, ik ben niet zo goed in uitleggen over de computer ;) Maar zal het proberen.
Je maakt eerst een blokje van marsepein/fondant, of een cilindervorm (doosje)
Dan rol je een klein stukje uit (het lint) en snijdt daar een heel dun reepje uit. Je kan ook een klein rolletje maken en die platdrukken, maar dat wordt niet zo gelijk meestal. Dit reepje leg je over het cadeautje als lint.
Dat maak je nog een paar dunne reepjes en drukt de uiteinden aan elkaar vast (zodat je een lus krijgt dus).
Als je een 'gewone' strik wil doe je 2 lusjes naast elkaar, dan 2 reepjes eronder die je insnijdt, en dan een heel klein bolletje tussen de 2 lusjes.
Als je een strik met heel veel lussen wilt, gewoon een heleboel lussen maken ;) En dan de onderste 5 in een kringetje leggen en dan een in het midden. (of nog 3 erop in een kring en dan 1 in het midden).
Hoop dat het een beetje duidelijk is... :S

Mijn website: Presentaart

27

Re: toch even mijn cakejes showen :)

paloma schreef:

Wat een leuke gave cup cakjes zeg, een genot om naar te kijken.Misschien heb je hier wat aan?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLTKGSSG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DK786AGZ.jpg

Oh dat is echt superlief van je :) Dankjewel
Ik had wel al een bambi en stampertje en bloem gemaakt, en het moest op het ijs (van de jarige job), ik wist alleen niet helemaal hoe ik het  ijs enzo ging uitvoeren met sneeuw ernaast, maar het is gelukt (gewoon wat doen ;)) ik zal hem denk ik vanavond wel posten.

Mijn website: Presentaart

28

Re: toch even mijn cakejes showen :)

Wat mooi en wat een werk!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

29

Re: toch even mijn cakejes showen :)

jeetjes wat een super cakejes..en wat een werk moet dat geweest zijn...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

30

Re: toch even mijn cakejes showen :)

Oh wat leuk dat je er toch een foto bij hebt gedaan van dichtbij! Ik vind je dieren echt fantastisch!!

31

Re: toch even mijn cakejes showen :)

wat een werk zeg ...ze zijn allemaal even tof (te mooi om in een hapje weg te slaan)
Jij kan wel mooi boetseren , je bambitaart was ook al zoooo mooi!!
Maar jammer dat je niet meer foto's hebt, zou ze van korter bij willen zien ,je creaties ...te gek hoor!

32

Re: toch even mijn cakejes showen :)

oooooh, die diertjes! Die zou ik wel n's willen knuffelen :) En nog een keer, de details zijn echt ongelofelijk!! :o

33

Re: toch even mijn cakejes showen :)

Jeetje wat zijn die leuk geworden. Je kan mooi boetseren !!!!!!!!!!Wat een werk zal je gehad hebben !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

34

Re: toch even mijn cakejes showen :)

jeetje zeg....wat een werk maar echt ontzettend mooi gemaakt hoor!mijn complimenten!!
groetjes danielle

35

Re: toch even mijn cakejes showen :)

mascha schreef:

Bedankt allemaal!!! :o
Natuurlijk mogen mijn ideeen geleend worden :D Ik heb ook niet alles zelf bedacht (zoals de mol, het hertje en de muis, bedankt Wendy voor je ideeen :)) ;)

Heel graag gedaan. :D
Je bent echt wel een kei in het boetseren, als ik nou effies pauze neem op t&t kun je best mijn plek even innemen hoor. :lol:
Je cakejes zijn zuper, net als al je andere taarten. :Y :Y :Y

36

Re: toch even mijn cakejes showen :)

super gedaan en wat een werk.....pffff!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

37

Re: toch even mijn cakejes showen :)

Mooi kleuren, heel feestlijk!

Groetjes Tweety!

38

Re: toch even mijn cakejes showen :)

... Gewoon bijna nog meer van jouw werk gemist! Wat kan jij onwijs goed boetseren zeg!

Groetjes, Jos

39

Re: toch even mijn cakejes showen :)

ben ik blij dat je deze gepost hebt. je zet wel eersteklas taarten en cupcakes neer zeg!
deze zijn geweldig om naar te kijken en mag ik je alvast vragen om volgend jaar naar de cupcake picknick te komen :D

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010