Re: de zenuwen van deze bruidstaart
Boska schreef:Een kleine opmerking zou ik toch graag willen maken. Probeer bij een volgende keer je bloemen iets dunner uit te rollen. Evt. kan je flowerpaste gebruiken daar kan je veel dunner mee werken.
idd, dat klopt helemaal. Ik werk alleen met marsepein, dus ook de bloemen zijn van marsepein. veel dunner als dit dat uit te rollen lukt me gewoon niet.
Met name zodra ik de marsepein wit maak, word het nogal korrelig van structuur.( bij rood( wilton ) heb ik vaak dat t wat soppig word....)
Ik kleur de marsepein met van die poeder...volgens mij heet dat super whitening van sugarflair ofzo, wellicht dat ik t beter zou kunnen kleuren met iets anders????in ieder geval allemaal ontzettend bedankt voor de leuke lieve opmerkingen
Nee, marsepein rolt inderdaad niet zo dun uit. Maar ik maak vaak de taarten gewoon met marsepein en dan de bloemen van flowerpaste of van fondant met tylose.
Bij wit kleuren gebruik ik altijd half SF whitening en half Wilton. Van het een wordt het te droog en van het ander te soppig, dus half om half is een prima oplossing
Rood gaat het beste met extra red van SF. Daar wordt het echt rood mee en niet klef.
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties