201

Re: Creaties uit siliconenmal.

wat geweldig allemaal zeg...   :thumb:

Als ik het allemaal goed begrijp is gieten makkelijker en geeft een mooier resultaat, toch ?????

Maar hoe giet je dan een ketting van kralen, of is dat een domme vraag??  :o

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

202

Re: Creaties uit siliconenmal.

ohwww...Heb ik een hele winkel vol met spullen... Wordt ik nog steeds hebberig als ik al die leuke dingen hier zie!  :grr:  Houdt het nou nooit op, dat je alles leuk vind en alles wilt (lees: moet) hebben?  :)

Ik was toch al van plan om zelf mallen te gaan maken, maar ben nu wel overstag... Leuk dat jullie ook allemaal zo enthousiast zijn en zoveel geplaatst hebben.

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

203

Re: Creaties uit siliconenmal.

Wat een geweldig topic, en ik word hier heeeel hebberig van. Ik ga het ook maar eens bestellen!

Ik vond met name het paardje van eiland (blz.2) erg leuk, zou je zoiets ook 3D kunnen maken? Dat je dan zeg maar van beide kanten van het paardje een mal maakt en dan de 2 helften van marsepein/fondant aan elkaar plakt?
Ik heb nog een heleboel boerderijdieren op zolder van toen mijn kinderen klein waren... ik heb al allerlei boerderij- en dierentuintaarten in mijn hoofd!

Groetjes, Monica

204

Re: Creaties uit siliconenmal.

Wat gaaf zeg al die malletjes.
Bij blz. 6 aangekomen heb ik mijn bestelling voor silliconen geplaatst hoor.
Wil het ook proberen, ziet er zo gaaf uit allemaal.
En al veel goede tips en trucs gelezen.
Als ik het heb forum er nog ff bij en knutselen maar.

Heb er nu al zin in.

205

Re: Creaties uit siliconenmal.

Het werkt ook best wel verslavend!
Maar dat heb ik met alles wat ik hier zie en lees.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

206

Re: Creaties uit siliconenmal.

mookje schreef:

Wat een geweldig topic, en ik word hier heeeel hebberig van. Ik ga het ook maar eens bestellen!

Ik vond met name het paardje van eiland (blz.2) erg leuk, zou je zoiets ook 3D kunnen maken? Dat je dan zeg maar van beide kanten van het paardje een mal maakt en dan de 2 helften van marsepein/fondant aan elkaar plakt?
Ik heb nog een heleboel boerderijdieren op zolder van toen mijn kinderen klein waren... ik heb al allerlei boerderij- en dierentuintaarten in mijn hoofd!

Dat heb ik me ook wel eens bedacht en volgens mij kan dat wel denk ik ;-) Gewoon eens uitproberen ;-)

207

Re: Creaties uit siliconenmal.

Vanmiddag mijn eerste setje kneedbare siliconen besteld.. hopenlijk komt het morgen binnen. Vanavond nog even spulletjes kijken bij de xenos! :)

208

Re: Creaties uit siliconenmal.

Bah wat een leuke en mooie dingen kun je toch maken met die siliconen :9 . Nu MOET ik wel bestellen :Y  Ben zoo benieuwd geworden ;)  Ik wil het liefst nu beginnen :Y
Gr.
Karin

209

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik heb dat ooit voor fimo gekocht. Sommige nog nooit gebruikt, ga ik maar eens goed schoonmaken om hiervoor te gebruiken :)

210

Re: Creaties uit siliconenmal.

De silli-kauwgom komt ook richting Maastricht  :Y . Maar naar het doorlezen van deze (ondertussen 9 pagina's) heb ik nog een vraagje:  Hoe veilig is het voor het origineel?

Ik heb namelijk een antieke cameebroche van mijn oma. Binnenkort is mijn moeder jarig en ik wil voor haar een chicque taart maken. Het leek mij leuk dat op deze taart de broche van haar moeder (mijn oma dus  :+ ) komt. Maar dan moet ik wel zeker weten dat er niets met deze broche gebeurd. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.
En wat een geweldig forum is dit!

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

211

Re: Creaties uit siliconenmal.

woauw!!! super topic... waar bestel of koop je die siliconenpasta??

212

Re: Creaties uit siliconenmal.

Peca schreef:

De silli-kauwgom komt ook richting Maastricht  :Y . Maar naar het doorlezen van deze (ondertussen 9 pagina's) heb ik nog een vraagje:  Hoe veilig is het voor het origineel?

Ik heb namelijk een antieke cameebroche van mijn oma. Binnenkort is mijn moeder jarig en ik wil voor haar een chicque taart maken. Het leek mij leuk dat op deze taart de broche van haar moeder (mijn oma dus  :+ ) komt. Maar dan moet ik wel zeker weten dat er niets met deze broche gebeurd. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.
En wat een geweldig forum is dit!

Het spul is erg flexibel als je er mee bezig bent en tegen de tijd dat je de broche erin drukt kan er naar mijn weten erg weinig mis gaan. Ik laat het orgineel er altijd inzitten tot het uitgehard is en haal het er dan pas uit, maar weet niet of dat verstandig is bij de broche.
Zitten er stukjes op de er op gelijmd zijn?

Tja ik weet niet wat ik in jou geval zou doen eigenlijk....

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

213

Re: Creaties uit siliconenmal.

Knollie,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb besloten dat ik het risico niet neem en op zoek ga naar een andere kitschere broche die erop lijkt. Het gaat om het idee.
Ik denk dat ik maar eens bij de action of xenox ga snuffelen.
Sowieso blijkt uit de reacties hier, dat ik daar vast nog andere ideeen op kan doen.

Mijn dochter heeft van die kleine hello kitty's (die uit de chocolade eieren komen) kun je die ook gebruiken?

Groetjes, Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

214

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ja hoor die zou je ook kunnen gebruiken!
Leuk, laat je een foto zien als je iets gecreeert hebt?

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

215

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik zou ook graag willen weten waar je die siliconenpasta koopt? O-)

216

Re: Creaties uit siliconenmal.

Gebruik je straks vloeibare of de kneedbare silliconen?

Uit je dak met GEBAK!!!!

217

Re: Creaties uit siliconenmal.

Je kunt het hier kopen: siliconesandmore.com

Uit je dak met GEBAK!!!!

218

Re: Creaties uit siliconenmal.

bedankt voor de link

219

Re: Creaties uit siliconenmal.

met dit topic in mn achterhoofd heb ik tijdens de elf fantasy fair allemaal kleine dingetjes gekocht (zoals radartjes sleutels enz)

nu nog silliconen bestellen.. :D

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

220

Re: Creaties uit siliconenmal.

Hahahah, pennyroyaltea, dat ken ik wel ja!
Ik loopt ook niet meer de action oid uit zonder te hebben gekeken bij allerlei prutteltjes die ik in silliconen kan verwerken!
Leuk is dat he?!

Uit je dak met GEBAK!!!!

221

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik heb van silli creations die kneedbare silliconen gekozen. (dezelfde als Kwebbeltje gebruikt).
Als het goed is, krijg ik hem vandaag binnen.
Nu nog op "jacht".
Die van siliconesandmore.com is een stuk goedkoper. Is dit dezelfde en kun je hetzelfde mee?

Ik heb die van kwebbeltje gekozen, want ik wil ook zo'n gehaakte taart maken, maar dan met een eigen mold. Beter goed geinspipikt en slecht zelfbedacht, toch  :D

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

222

Re: Creaties uit siliconenmal.

heeft er iemand misschien tips om een goeie mold te maken van iets wat gehaakt/gebreid is?

groetjes Leontine

223

Re: Creaties uit siliconenmal.

Knollie schreef:

Hahahah, pennyroyaltea, dat ken ik wel ja!
Ik loopt ook niet meer de action oid uit zonder te hebben gekeken bij allerlei prutteltjes die ik in silliconen kan verwerken!
Leuk is dat he?!

lol nee dat dan weer niet.. maar op de elf kom ik niet zo vaak en dat standje heeft altijd prachtige dingen (ook camee's enz)

zal anders zo wel foto maken van al dat moois

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

224

Re: Creaties uit siliconenmal.

Als ik die kneedbare silliconen wil bestellen, welke moet ik dan pakken? Ze hebben het over epoxy, plasticine en boetseerwax...?

op siliconesandmore.com

225

Re: Creaties uit siliconenmal.

heeft iemand een how-to-tje om zo'n coole mold te maken?