Re: Creaties uit siliconenmal.

onder tussen ben ik min of meer kind aan huis geworden met siliconen bestellen.
heb mij net door alle 8 paginas heel gelezen.
kom veel vragen tegen
dus misschien hier wat antwoorden

loop gewoon het huis door met een bakje in je hand, open ieder la-tje en je zult zien dat je met heel veel leuke dingen beneden komt die je in siliconen kan gieten of drukken.

je kunt ook snoepjes in siliconen drukken, gieten.
lego
duplo
bloemen van haarspelden.
zoek tussen kralen en kettingen, hangers

als je een idee hebt wat je wilt gaan maken leg er dan altijd 1 of 2 alternatieven naast.
als ik giet hou ik soms wat over.......heb maar een half uur om te gieten dus dan geen tijd meer om iets te zoeken dat ik ook wil maken en een bakje en het op de bodem vast zetten zodat het niet gaat drijven ect. dus leg ik iet ectra klaar
zo gebruik je alles en gooit niets weg.
als je de vloeibare versie gebruikt dan kan je alle maten mallen gewoon zelf maken van lego...............
de kiertjes met plakband dicht plakken.
de onderkant op plastice folie plaatsen en om de zijkanten heen vast plakken met plakband.
voorwerp op de bodem plaatsen ( met wat lijm of marsepein om te laten plakken) en dan gieten tot het helemaal weg is +1cm er bove op.
zet iets zwaars er op zodat de siliconen niet er onder uit komt.( 0f minder)

je kunt het niet meer verplaatsen dus zorg dat je het op een dienblad of zo iets doet.
laat je meng bakje gewoon drogen dan kan je later de siliconen er zo uit halen en is je bakje na een sopje weer gewoon schoon.

met een scherp mesje kan je de overtollige silsiconen eerst weg snijden als die onderlangs is gelopen tussen de lego en het plastic en gewoon zo verwijderen.

ik vind vloeibare siliconen een mooier resultaat geven maar kneed bare geen gemakkelijker resultaat.
dus wil je gewoon een paar kleine malletjes maken dan is kneedbare een optie( wel duurder)
maar wil je voor meer.....................het is verslavend hoor..........dan zou ik voor vloeibare kiezen.
heeft een mooier resutlaat.
ik vind kneedbare vaak lijken op een stuk uitgespuugde kaugum :-)
maar dan kan je voorkomen door het in een bakje te drukken.

ik gebruik zelf alles wat ik in de kast kan vinden.
van lego, duplo, tupperware, de sambal bakjes van de chinees.........doe er maar  5 we houden van pittig :-).
maar ook plastic verpakkingen.
zorg dat je zo min mogenlijk ruimte hebt tussen je vorm en bakje
( wel ruim een 0.5cm maar liefst niet meer) kost je minder siliconen.
zo nu ga ik weer aan de slag
morgen hoopt mijn jongste 4 te worden dus...............taart..........he wat vervelend nou :-)

succes

Oooohw,mijn schoonmoeder spaart broches!! :Y
Mijn kinderen sparen playmobiel!! :thumb: 
En mama gaat morgen naar de taart&trend beurs waar Sillicreations staat!!! :shh:

178

Miss Flieber schreef:
Esther68 schreef:
eiland schreef:

Oke, maar als ze na 2 uur gewoon uitharden al de juiste hardheid hebben, wat is dan de reden om ze in de ovebn te plaatsen?

Ik heb ze namelijk gister gemaakt, en ze voelen gewoon stevig aan zonder oven, dan was ik namelijk vergeten..

Zaterdag was ik in de Brabanthallen en daar stonden ze ook met een kraampje. Na even gekeken te hebben was ik verkocht  :Y  . Wat een leuk spul! Zij zei tegen mij dat het 2 uur op 100 gr in de oven moet,  om de mal voedselveilig te maken.

Er staat in mijn gebruiksaanwijzing die ik bij de silly kreeg dat je het proces van uitharden kan ondersteunen door het gebruik van de oven.......lees.....kan(is dus geen moeten)....en ondersteuning van uitharden!
voedselveilig is hier dus geen sprake van en grote larie!

Niet om lullig te doen meiden.... maar hier is geen sprake van grote larie........ Hebben jullie gedacht aan de chemische reaktie die onstaat door de twee componenten die samen gevoegd wordt???  :/ En dat door de hitte van de oven deze teniet gedaan wordt? Dat hierdoor het advies ook nadrukkelijk wordt gegeven? En je dus ook verschillende soorten hebt? En dus wel degelijk te maken hebt met voedselveiligheid.

Dus tip, wel in de oven op 100 graden en toch iets langer geduld hebben als je met fondant en marsepein werkt.....

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

179

Ik had voor T&T en mal gemaakt van een champagne glas en dan isomlat gebruikt. He resultat was best leuk (foto is niet heel goed).

http://im1.shutterfly.com/media/47a1ce28b3127ccefe06d225f02100000030O09EbsmzVo5B7efBg/cC/f%3D0/ps%3D50/r%3D0/rx%3D550/ry%3D400/

180

Theweeoracle schreef:

Ik had voor T&T en mal gemaakt van een champagne glas en dan isomlat gebruikt. He resultat was best leuk (foto is niet heel goed).

http://im1.shutterfly.com/media/47a1ce28b3127ccefe06d225f02100000030O09EbsmzVo5B7efBg/cC/f%3D0/ps%3D50/r%3D0/rx%3D550/ry%3D400/

Leuk!!
Heb je ook foto's van de mal?

181

Na de afgelopen 2 dagen ook deze topic  door te hebben genomen, heb ik gister ook een pakketje siliconen besteld.  :) Eerste mal ligt nu uit te harden, ben benieuwd naar het resultaat.

Dit moet het worden:

http://img577.imageshack.us/img577/5048/imag0835b.jpg

Uploaded with ImageShack.us

facebook.com/caro.taartencupcakes

182

Weet iemand trouwens of alle silliconen nog in de oven moeten? Ik heb het namelijk van het merk Plastique cullinair en er staat niks over in de gebruiksaanwijzing. Er staat alleen dat je het moet laten uitharden.

groetjes,
Caroline

facebook.com/caro.taartencupcakes

183

Ik heb de leukste voorwerpjes gevonden in de Playmobil-collectie van mijn zoon.  Helaas had ik maar 100gr Sillicreations, dus ik moest al snel stoppen (grootste deel was voorbehouden voor Lego-blokjes want mijn zoon is eind deze maand jarig en praat over niets anders dan Lego). 
Als ik een volgende (grotere) portie bestel, ga ik ook eens door de Barbie/Petshop/Pony collectie van mijn dochter, daar zal ook nog veel leuks tussen zitten!

Ik deed de kleinere spulletjes wel met meerdere in 1 "hoop" omdat ik het idee heb dat je dan minder verliest aan de randen.

Ik zag dat iemand nog vroeg of je de spulletjes daarna nog gewoon kan gebruiken: aan de spulletjes waarmee ik mallen gemaakt heb, was helemaal niet te zien dat ze gebruikt zijn.

Over de oven-kwestie: op mijn Silli-gebruiksaanwijzing staat dat ze 2-3 uur moeten rusten voor je de voorwerpen eruit haalt.  En als je ze voor levensmiddelen wil gebruiken moet je ze verder laten uitwerken voor 3-6 uur op 100° in de oven.

Heeft iemand ervaring met beide merken kneedbare silliconen?  Is er verschil in (behalve de prijs?)

184

Carolinedrost schreef:

Weet iemand trouwens of alle silliconen nog in de oven moeten? Ik heb het namelijk van het merk Plastique cullinair en er staat niks over in de gebruiksaanwijzing. Er staat alleen dat je het moet laten uitharden.

groetjes,
Caroline

ja alles moet in de oven :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

@ yvonne72, sorry dat ik je berichtje nu pas zie.
ben er door zwangerschap even uit geweest :D
ik heb de malletjes id gewoon met echte blaadjes gemaakt.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

186

monique mv sjors schreef:

@ yvonne72, sorry dat ik je berichtje nu pas zie.
ben er door zwangerschap even uit geweest :D
ik heb de malletjes id gewoon met echte blaadjes gemaakt.

groetjes monique.

Geeft niet hoor!
Baby's  zijn gewoon veeeeel leuker dan taarten maken. :D  :D

groetjes yvon

hahaha ja das waar, plus dadelijk nog een reden voor een taart hihi.
moet wel nog wat geduld hebben, het komt in maart pas.

groetjes monique.

188

monique mv sjors schreef:

hahaha ja das waar, plus dadelijk nog een reden voor een taart hihi.
moet wel nog wat geduld hebben, het komt in maart pas.

groetjes monique.

Dan krijgen we er een taartenbaby bij,hahaha. :lol:
Wel even laten weten wat het geworden is he????  :Y  :Y

groetjes yvon

oh maar dat kan ik nu al hoor hihi.
krijg nog een zoontje :D

groetjes monique.

190

Nou...pffff....zucht....hehe  :P
Alle 8 pagina's doorgelezen en bij pagina 4 ook 250 gram besteld en daarna weer verder gelezen.
Heb nu al zin in morgen :)

Hoeveel kun je maken met 250 gram?

Groetjes

@Monique: gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan.
   Mijn zusje is ook in maart uitgerekend van een zoontje :)

191

Jeetje wat een leuke dingen heb je gemaakt, Cassie!

192

Ik heb ook wat geprobeerd....

http://i1112.photobucket.com/albums/k492/Leooonietje/2012-01-05.jpg

Een uiltje van mijn sleutelhanger :lol:
Ik wou even vragen, is er eigenlijk ook eetbare verf ofzoiets, om alle details apart te kleuren?

I Heart Cake

193

Tutu schreef:

Ik wou even vragen, is er eigenlijk ook eetbare verf ofzoiets, om alle details apart te kleuren?

Volgens mij kun je ook schilderen met de kleuren van wilton. Waar je ook je fondant mee kleurt.

194

Tutu schreef:

Volgens mij kun je ook schilderen met de kleuren van wilton. Waar je ook je fondant mee kleurt.

195

Ik heb legomallen gemaakt uit vloeibare siliconen; heel leuk en verbazingwekkend gemakkelijk!

De malletjes zien eruit als volgt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UP7SPBZH-D.jpg

196

Mooi!!!

@Theweeoracle: heb je ook een fotovan hoe de mal euit ziet of hoe je hem gemaakt hebt?

voor de glutenvrije taarten!

198

Theweeoracle schreef:

Dat ziet er geweldig uit.
Mag ik vragen hoe je deze mal gemaakt heb?

199

Joanna1981 schreef:

Ooh, stom dat ik daar niet eens aan gedacht heb! Bedankt :D

Ik heb nog wat nieuwe vormpjes gemaakt... Ga ze vanmiddag met fondant proberen  :)  Ik heb ze nog niet in de oven gedaan maar ze hebben wel een hele nacht op kamertemperatuur gelegen. Toch nog even in de oven of niet?

http://i1112.photobucket.com/albums/k492/Leooonietje/2012-01-06.jpg

I Heart Cake

200

Heel gaaf.
Als ik ff meer tijd heb, ga ik hier een studie van maken :D
Kan hier veel van leren, en geld uitsparen. Gaan nu al allerlei kettingen en kraaltjes door mijn hoofd als potentiele kanshebbers voor malletjes hihihihihih

ZOOOO gaaf dit forum!