Re: Creaties uit siliconenmal.
onder tussen ben ik min of meer kind aan huis geworden met siliconen bestellen.
heb mij net door alle 8 paginas heel gelezen.
kom veel vragen tegen
dus misschien hier wat antwoorden
loop gewoon het huis door met een bakje in je hand, open ieder la-tje en je zult zien dat je met heel veel leuke dingen beneden komt die je in siliconen kan gieten of drukken.
je kunt ook snoepjes in siliconen drukken, gieten.
lego
duplo
bloemen van haarspelden.
zoek tussen kralen en kettingen, hangers
als je een idee hebt wat je wilt gaan maken leg er dan altijd 1 of 2 alternatieven naast.
als ik giet hou ik soms wat over.......heb maar een half uur om te gieten dus dan geen tijd meer om iets te zoeken dat ik ook wil maken en een bakje en het op de bodem vast zetten zodat het niet gaat drijven ect. dus leg ik iet ectra klaar
zo gebruik je alles en gooit niets weg.
als je de vloeibare versie gebruikt dan kan je alle maten mallen gewoon zelf maken van lego...............
de kiertjes met plakband dicht plakken.
de onderkant op plastice folie plaatsen en om de zijkanten heen vast plakken met plakband.
voorwerp op de bodem plaatsen ( met wat lijm of marsepein om te laten plakken) en dan gieten tot het helemaal weg is +1cm er bove op.
zet iets zwaars er op zodat de siliconen niet er onder uit komt.( 0f minder)
je kunt het niet meer verplaatsen dus zorg dat je het op een dienblad of zo iets doet.
laat je meng bakje gewoon drogen dan kan je later de siliconen er zo uit halen en is je bakje na een sopje weer gewoon schoon.
met een scherp mesje kan je de overtollige silsiconen eerst weg snijden als die onderlangs is gelopen tussen de lego en het plastic en gewoon zo verwijderen.
ik vind vloeibare siliconen een mooier resultaat geven maar kneed bare geen gemakkelijker resultaat.
dus wil je gewoon een paar kleine malletjes maken dan is kneedbare een optie( wel duurder)
maar wil je voor meer.....................het is verslavend hoor..........dan zou ik voor vloeibare kiezen.
heeft een mooier resutlaat.
ik vind kneedbare vaak lijken op een stuk uitgespuugde kaugum :-)
maar dan kan je voorkomen door het in een bakje te drukken.
ik gebruik zelf alles wat ik in de kast kan vinden.
van lego, duplo, tupperware, de sambal bakjes van de chinees.........doe er maar 5 we houden van pittig :-).
maar ook plastic verpakkingen.
zorg dat je zo min mogenlijk ruimte hebt tussen je vorm en bakje
( wel ruim een 0.5cm maar liefst niet meer) kost je minder siliconen.
zo nu ga ik weer aan de slag
morgen hoopt mijn jongste 4 te worden dus...............taart..........he wat vervelend nou :-)
succes