126

Re: Creaties uit siliconenmal.

Die olifant en die grote bloem. Wauw. Mooi hoor.

127 Laatst bewerkt door sweetheart88 (22-05-2011 13:37)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Wat zijn jullie toch allemaal handig met het maken van die dingen :)
Ik zou dat volgens mij niet kunnen  :x

Kan ik ook wat bij iemand bestellen  om te laten maken :lol:  haha

128

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ervaren jullie verschil tussen de kneedbare sili van sliliconen and more, de blauwe of de groene van sillicreations?
De groene heb ik al eens gehad, geweldig, maar de blauwe is goedkoper ;)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: Creaties uit siliconenmal.

@ sweetheart, wat voor iets zou je willen hebben dan, kan dan misschien wel eens kijken of ik iets kan maken voor je.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

130 Laatst bewerkt door monique53 (26-06-2011 18:44)

Re: Creaties uit siliconenmal.

de gerbera is leuk

131

Re: Creaties uit siliconenmal.

monique mv sjors schreef:

@ sweetheart, wat voor iets zou je willen hebben dan, kan dan misschien wel eens kijken of ik iets kan maken voor je.

groetjes monique.

Wat ik eigenlijk nog zou willen is een parelrand (niet van die mega grote parels maar ook weer niet te klein gewoon mooi formaatje als sierrand ) en een mooie roos zou ik ook nog wel willen!

Is dit spul eigenlijk goedkoper dan wanneer je het b.v kant en klaar (dus b.v de pearl mold ) koopt in de winkel / webshop ?

132 Laatst bewerkt door monique mv sjors (26-05-2011 16:16)

Re: Creaties uit siliconenmal.

volgens mij is het wel goedkoper dan een kant en klare mold kopen, weet niet meer wat zo'n parelmold koste maar weet nog wel dat ik het te duur vond voor zo af en toe een parelrandje te maken.
en volgens mij heb ik nu voor 1 parelrandje 15 gram siliconen nodig gehad dus dan kost ie 90 cent!!!!
ik heb voor 250 gram siliconen 15,- betaalt incl verzendkosten.
en deze molds heb ik er allemaal mee gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6M3BXZRH-D.jpg

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

133

Re: Creaties uit siliconenmal.

Waanzinnig dit spul! Wil ik ook hebben.  :D

Zou alleen willen dat ik dit een maandje eerder had gevonden. Heb voor en taart van Hoth Rebel Base de geweertjes van lego uitgesneden uit zwarte marsepein. Dit had me een hoop werk gescheeld!

134

Re: Creaties uit siliconenmal.

@monique mv sjors: waar heb je die blaadjes mallen mee gemaakt?

Life is what you bake it.

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik heb eerst de afdrukken met fimoklei gemaakt met echte blaadjes.

maar volgens mij zou je ook zo echte blaadjes kunnen gebruiken.
je moet de malletjes toch nog afwassen voor je ze kunt gebruiken.

groetjes monique mv sjors.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

136

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik heb gisteren ook 4 malletjes van blaadjes gemaakt en 1 mislukt. Ik kan je aanraden om stevige blaadjes als model te gebruiken :/  Overigens zijn de blaadjes van de hulst (na een beetje buigen en vouwen) zeer mooi en duidelijk. Iemand een idee of deze giftig (kunnen) zijn?

137

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik ben al heeel lang aan het twijfelen om de pearlmold te kopen, maar ik vind het zoo ontzettend veel geld :(
Dit lijkt me wel een oplossing, al durf ik zown parelding niet te maken, bang dat het me niet mooi lukt.
Eens over na gaan denken :)

Re: Creaties uit siliconenmal.

het is niet zo moeilijk hoor.

koop bij xenos of zo een paar mooie kralen, zet ze strak op wat draad of een stukje metaaldraad.
kneed de siliconen en duw de kralen erin.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

139

Re: Creaties uit siliconenmal.

monique mv sjors schreef:

het is niet zo moeilijk hoor.

koop bij xenos of zo een paar mooie kralen, zet ze strak op wat draad of een stukje metaaldraad.
kneed de siliconen en duw de kralen erin.

groetjes monique.

:Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: Creaties uit siliconenmal.

wie o wie heeft er ervaring met een marsepein vormpje overgieten met vloeibare siliconen.

ik wil dan bv de pearl mold eerst met marsepein een keer maken en dan dit maaksel in een vorm leggen en overgieten met vloeibare siliconen.
zou de marsepein niet gaan smelten???

ik begrijp datje ook de vorm kan vullen met fimo en dan dat er uithalen en dat weer in vorm leggen en overgieten mei vloeibare siliconen.
maar deze optie kost meer dan vullen met marsepein.

oja nog een vraagje......
als je de mold klaar hebt en wilt hem bij werken.
waar mee doe je dat dan.
als je nl een ketting in de vloeibare siliconen legt krijgt je onderkant niet de goede openingen.......hoe haal je de siliconen dan weg zonder je mal te verpesten :-)

het lukt prima maar dan wel met "rechte onderkanten" zodat de siliconen geen kans krijgt er onder te komen.
dus hoe met het met kralen.....................
wie o wie geeft advies????????????????????

141

Re: Creaties uit siliconenmal.

monique mv sjors schreef:

maar volgens mij zou je ook zo echte blaadjes kunnen gebruiken.
je moet de malletjes toch nog afwassen voor je ze kunt gebruiken.

maar ze moeten toch ook nog een uur of 6 in de oven? Die siliconen zijn zelf ook giftig. Voor zover ik weet iig, ik heb dit nog nooit gebruikt, omdat ik het niet zie zitten om te plannen wanneer ik die dingen in de oven moet doen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Re: Creaties uit siliconenmal.

ze hoeven niet in de oven hoor.

het is speciaal siliconen voor voedsel, dus voedselveilig.

daar moet je dus wel op letten dat je de speciale koopt.

met de siliconen die ik heb gebruikt is het dus mengen, mal maken, laten drogen en afwassen of in de vaatwasser en dan zijn ze klaar voor gebruik.

alles bij elkaar met drogen een uurtje of anderhalf werk.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

143

Re: Creaties uit siliconenmal.

monique mv sjors schreef:

ze hoeven niet in de oven hoor.

het is speciaal siliconen voor voedsel, dus voedselveilig.

dat wat jij zegt ken ik ook, maar dan dus nadat het in de oven is geweest, voor 6 uur op 50 graden dacht ik. Maar goed, ieder zn ding, ik gebruik het iig niet voordat ik hoor van iemand die er verstand van heeft en geen aandelen in sillicreations heeft ;) , dat dit voedselveilig is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Re: Creaties uit siliconenmal.

jongens, jongens,
kijk toch gewoon op de site.
hier vind je alles wat je weten moet.
dat het dus voedsel veilig is.....daarom is deze ook duurder dan gewoone.
dat het in de overn mag maar niet moet, dit is alleen maar om min of meer een extra harding te geven maar het moet dus beslist niet.
na het maken even een sopje net als je servies goed......daar eet je later ook van.
en het is gewoon te gebruiken.

vloeibaar geeft meer details maar is wat moeilijker in gebruik
wat meer werk en wat handigheid.

kneedbare geeft iets minder details en de mal ziet er uit als een stuk uitgespuugt kauwgum :-)
maar als je daar door heel kijkt is het gewoon heel gemakkelijk spug om te verwerken en een leuk resultaat.
iedereen die kleien kan kan dit.

de goedkoopste is de die van www.siliconesandmore.nl
250 gr voor 15 euro inkl verzenden.(de kneedbare)

145

Re: Creaties uit siliconenmal.

(het is .com en niet .nl hehe )

.. Want taart kan altijd!!

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik zou wel willen dat ik aandelen had hihi :D

dan hoefde ik mijn mallen niet zelf te maken :P

nee even serieus je kunt ze ook mailen en dan leggen hun uit hoe het zit.
dan weet je het zeker, snap wel dat je het niet van de eerste beste aanneemt het gaat wel om voedsel.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

147 Laatst bewerkt door sannepan (29-06-2011 14:15)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik mag wel zeggen dat ik behoorlijk wat ervaring heb met deze siliconen. Inmiddels alweer een kilo of 10 aan mallen gegoten...
Ik heb siliconesandmore.com in het begin bestookt met vragen en zowat een halve cursus gehad  :lol: De siliconen zijn voedselveilig en hebben hiervoor een Tüv certificaat (staat ook overal vermeld). Overigens heeft deze siliconen ook een eigen site waar een hoop informatie en voorbeelden staan (siliconenculinair.com)
Monique heeft gelijk de siliconen hoeven niet in de oven.

Ik heb de kneedbare variant overigens  ook al eens gebruikt, erg gemakkelijk en leuk om te doen maar ik vind  de gietbare variant mooier.

Het probleem met de ketting is eenvoudig op te lossen, rol gewoon een lapje fondant of marsepein (of natuurlijk klei) uit tot een dun lapje. Druk hier de kralenketting voor een klein deel in en druk rondom de ketting latjes (in de vorm van een kistje) in de fondant. kiertjes van het kistje dicht smeren en gieten maar. Nu loopt er geen siliconen onder de kralen.

Overigens smelt de marsepein of fondant niet, de siliconen worden niet warm of reageren niet.

Groetjes Sanne

148

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik wilde ook een poging wagen dus heb een setje besteld bij sillicreations.

Op de bovenste foto staan de originelen waar de afdruk mee is gemaakt en de groene versies zijn de silliconen mallen die ik heb gemaakt.
Op de onderste foto zie je het uiteindelijke resultaat, gemaakt met fondant
http://i56.tinypic.com/14v0nyu.jpg
http://i53.tinypic.com/21ervah.jpg

Note: het doosje om deel B was kapot. Voor de zekerheid heb ik even gebeld of het kwaad kon dat er al zuurstof bij was gekomen maar nee, dit maakt voor de werking niet uit. Als ik het toch vervelend vond, wilden ze me kosteloos een nieuwe deel B toesturen. Hier heb ik geen gebruik van gemaakt maar vond het wel een prima service van sillicreations!!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

149

Re: Creaties uit siliconenmal.

Lily
kijk maar op deze site http://www.google.nl/url?sa=t&sourc … LHP3iKoNsg daar staat een flmpje met uitleg en in dit topic staan ook tips lees maar even door.
Je moet er altijd rekening mee houden dat het voorwerp niet geheel vast komt te zitten in de siliconen je moet het voorwerp er weer uit kunnen halen, dus het is soms even nadenken hoe je het moet doen. succes

Groetjes Marjon

150

Re: Creaties uit siliconenmal.

Wauw dit is echt handig zeg.
Die mallen zijn altijd zo gaaf, maar ook zo duur!!
Dit is wel een uitkomst  :D

Have a Nice day!