76

Re: Creaties uit siliconenmal.

hmm al besteld maar nog niet binnen
mijn kids nomen hun oma oma boedha .....dus je snapt wel welke mold ik eerst ga maken !!!

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

77

Re: Creaties uit siliconenmal.

Lientje schreef:

Wat ontzettend leuk dit... Maar hoe komen jullie aan die kleine voorwerpjes om mallen mee te maken.
Ik loop al te zoeken in de stad naar bijv koelkastmagneetjes e.d. Maar niets te vinden.. Ben vast kippig. Maar hoop leuke ideetjes te krijgen van jullie

Ik heb knopen, aparte kralen, hangertjes en kinderspeelgoed gebruikt.
Dus eigenlijk een handwerkzaak binnen lopen of fourniturenwinkel,kijken tussen het speelgoed van je kinderen/buurkinderen neefjes/nichtjes en of kids van vriendinnen zoiets......
webbies van de super,nijntjes van de bruna, mc donals spul ,je sieradendoosje.....mogelijkheden zijn er teveel!

en ik heb ze gewoon uit laten harden zonder oven.....gaat prima!

78

Re: Creaties uit siliconenmal.

Esther68 schreef:
eiland schreef:
Bommeltje schreef:

@ Eiland, na 2 uur drogen gaan de mallen nog een uurtje op 100 graden in de oven.. Dat heeft niet met uitharden te maken, na 2 uur gewoon drogen hebben ze de juiste 'hardheid'

Oke, maar als ze na 2 uur gewoon uitharden al de juiste hardheid hebben, wat is dan de reden om ze in de ovebn te plaatsen?

Ik heb ze namelijk gister gemaakt, en ze voelen gewoon stevig aan zonder oven, dan was ik namelijk vergeten..

Zaterdag was ik in de Brabanthallen en daar stonden ze ook met een kraampje. Na even gekeken te hebben was ik verkocht  :Y  . Wat een leuk spul! Zij zei tegen mij dat het 2 uur op 100 gr in de oven moet,  om de mal voedselveilig te maken.

Er staat in mijn gebruiksaanwijzing die ik bij de silly kreeg dat je het proces van uitharden kan ondersteunen door het gebruik van de oven.......lees.....kan(is dus geen moeten)....en ondersteuning van uitharden!
voedselveilig is hier dus geen sprake van en grote larie!

79

Re: Creaties uit siliconenmal.

Miss Flieber schreef:
Esther68 schreef:
eiland schreef:

Oke, maar als ze na 2 uur gewoon uitharden al de juiste hardheid hebben, wat is dan de reden om ze in de ovebn te plaatsen?

Ik heb ze namelijk gister gemaakt, en ze voelen gewoon stevig aan zonder oven, dan was ik namelijk vergeten..

Zaterdag was ik in de Brabanthallen en daar stonden ze ook met een kraampje. Na even gekeken te hebben was ik verkocht  :Y  . Wat een leuk spul! Zij zei tegen mij dat het 2 uur op 100 gr in de oven moet,  om de mal voedselveilig te maken.

Er staat in mijn gebruiksaanwijzing die ik bij de silly kreeg dat je het proces van uitharden kan ondersteunen door het gebruik van de oven.......lees.....kan(is dus geen moeten)....en ondersteuning van uitharden!
voedselveilig is hier dus geen sprake van en grote larie!

Ik weet het ook niet. Zeg alleen maar wat zij (van Silli creations) tegen mij zei......

80

Re: Creaties uit siliconenmal.

Haha, ik bedoelde er verder niets mee tegen over jou hoor. Ik vind het alleen erg grappig dat mensen die er 'verstand' van hebben zelf niet precies weten wat ze doen en hierbij bedoel ik dus dat kraampje in de brabanthallen.......kijk je mag iemand best vertellen hoe je het zelf het fijnst werkt, das wat anders....of hoe jij iets doet. Dit wil niet zeggen dat ik alle pro's over 1 kam scheer....er zijn absoluut mensen die wel weten wat ze doen en nog belangrijker weten waar ze over praten....ik ben zelf hobby-ist dus zoveel stel ik niet voor, maar lezen leren we allemaal op school!  :lol:  :lol:  :lol:

81 Laatst bewerkt door Lientje (21-03-2011 14:50)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik ben echt errug... Ik  heb vanmorgen gelijk vloeibare silliconen besteld bij silliconesandmore.com. En daarna naar de zeeman. Ik heb er een barbie gescoord met kam en borstel enrin. Verder heb ik nog balletschoentjes liggen bij een andere barbie. Daarnaast heel leuk bij de zeeman mini kroontjes gekochten, minibeertjes. Dat lijkt me heel leuk om dan zo'n rand ermee te maken voor op of langs de taart.

Echt zo super dit... Ik had ooit al eens gehoord van silli creations maar nooit besteld omdat ik altijd dacht dat het bij sommige voorwerpen niet prachtisch is. Bijvoorbeeld een bloementje. Dat moet wel goed hard zijn wil je er silliconen omheen kunnen kneden. Vandaar dat ik voor de vloeibare variant gekozen heb.

Alleen nog even bedenk hoe ik schoentjes ermee maak zonder dat de schoen zelf ook volloopt met silliconen. Als ik er crea's mee gemaakt heb zal ik een foto plaatsen!!!  :Y

82

Re: Creaties uit siliconenmal.

Beetje klei in t schoentje doen, of fondant, voordat je gaat gieten, zodat het eerst de tijd heeft uit te harden ín het schoentje. Op die manier wordt de binnenschoen vast opgevuld en is daar geen/weinig plaats meer voor de (vloeibare) siliconen......?  :think:

83

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik vind het super als ik dit zo allemaal zie en lees. Zijn de dingen waarvan je een malletje maakt nadien nog bruikbaar?

84 Laatst bewerkt door Akire (21-03-2011 15:10)

Re: Creaties uit siliconenmal.

Het spul een poosje in de warme 100 graden oven zetten doodt wel alle bacteriën die eventueel op je handen hebben gezeten... als Silli Creations dat bedoeld met voedsel veilig maken, dus ontsmetten dan kan ik mij daarin wel vinden...  :+  :+  :+

Met zoete groet! Akire

85

Re: Creaties uit siliconenmal.

Miss Flieber schreef:

Haha, ik bedoelde er verder niets mee tegen over jou hoor. Ik vind het alleen erg grappig dat mensen die er 'verstand' van hebben zelf niet precies weten wat ze doen en hierbij bedoel ik dus dat kraampje in de brabanthallen.......kijk je mag iemand best vertellen hoe je het zelf het fijnst werkt, das wat anders....of hoe jij iets doet. Dit wil niet zeggen dat ik alle pro's over 1 kam scheer....er zijn absoluut mensen die wel weten wat ze doen en nog belangrijker weten waar ze over praten....ik ben zelf hobby-ist dus zoveel stel ik niet voor, maar lezen leren we allemaal op school!  :lol:  :lol:  :lol:

Ja, je hebt wel gelijk  ;) . Mijn zoon kreeg een malletje waar het toy story poppetjes te diep was ingedrukt. Een beetje mislukt dus. Je kan er nog wel iets mee doen maar niet voor de verkoop (ze verkochten ook mallen). Ik voelde ook niet veel verschil tussen deze en de goede, zeg maar. Al vind ik 2 uur in de oven ook wel erg lang (ping-ping). Ik had trouwend de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen....
@Akire: klinkt logisch  :Y

86

Re: Creaties uit siliconenmal.

Verdorie, ik zit op mijn werk, ik kan dus nu niet bestellen :x
Ik wordt er helemaal onrustig van.
Meteen bestellen als ik straks de kids heb opgehaald en thuis ben.

Leuk leuk leuk  :Y

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

87

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik ben bijna klaar met werken :D
Hup naar mijn kindjes en snel bestellen dat spul.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

88

Re: Creaties uit siliconenmal.

Nou ik ben ook om hoor, gisteren een knopenmal en een lego-blokjesmal gemaakt. Knopenmal is goed gelukt, de legoblokjesmal (ik wilde één mal met meerdere vormpjes) wat minder; het sloot niet helemaal goed aan bij de hoeken van de blokjes, ben bang dat het snel gaat scheuren nu  :think:
Volgende keer lat wat minder hoog leggen en met één blokje per mal beginnen....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

89

Re: Creaties uit siliconenmal.

Akire schreef:

Het spul een poosje in de warme 100 graden oven zetten doodt wel alle bacteriën die eventueel op je handen hebben gezeten... als Silli Creations dat bedoeld met voedsel veilig maken, dus ontsmetten dan kan ik mij daarin wel vinden...  :+  :+  :+

Ik spreek je niet tegen, maar heb er wel dubbele gevoelens bij....
uiteraard was je je handen voordat je de mal maakt, maar als de mal eenmaal gemaakt hebt heb je ook weer bacterieen.....niemand gooit zijn keukenhanddoek na 1 keer handen wassen in de wasmand...er blijven altijd een paar bacterieen aanwezig bij wat je ook doet of gebruikt.....goed voor het imuunsysteem denk ik dan ;)  ;)  ;)  ;)
enne de mallen zijn hittebestendig tot 250 graden, kunnen ook in de vaatwasser. En Silly heeft het over wat ik zeg, dat je de oven kan gebruiken bij het proces uit te harden.....voedselveilig zeiden ze in brabant! ;)

90

Re: Creaties uit siliconenmal.

Taartenmarie schreef:

Die van mij was je neem ik aan al ergens op 't forum tegen gekomen?

http://taartenmarie.webs.com/photos/Taarten/DSC03988.JPG

Heb nog een stuk of 10 andere mallen gemaakt maar nog niet gebruikt op taart of cupcake dus daar heb ik geen foto's van...

Wat gaaf die mal van de buddha! Heb je die zelf gemaakt of ergens gekocht? Zo ja, waar kan je die kopen?

Groeten Ingrid

Re: Creaties uit siliconenmal.

ik heb zelf al wat dingetje gemaakt van fimo waarmee ik dan straks als ik de siliconen heb besteld malletjes mee kan maken.

vraag me alleen iets af, bij de plus kreeg je van die kleine beestjes mee bij de boodschappen.
zou je daar ook een malletje van kunnen maken??
sommige beestjes waren wel erg schattig.

zodra ik de malletjes gemaakt heb plaats ik hier ook de foto's.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

92

Re: Creaties uit siliconenmal.

Hebben jullie nog tips hoe je hele kleine malletjes kunt maken. Dus bijvoorbeeld hoe je van 1 klein legoblokje 1 malletje kunt maken. Ik vind het zo zonde van alle silliconen als je veel ineens probeert en er mislukken wat dingen.

93

Re: Creaties uit siliconenmal.

Nou ik ben weer helemaal bij gelezen.
Ik heb de sillicreations al een paar weken in huis maar het is er nog niet van gekomen om mallen te maken.
Na al jullie info toch maar eens gaan doen....foto's volgen als het gelukt is

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

94

Re: Creaties uit siliconenmal.

Ik heb besteld hoor, ben benieuwd hoe snel ik het zal ontvangen  :P
Kan niet wachten, en dan meteen aan de slag.
Zodra ik wat heb gemaakt zal ik de foto's posten.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

95

Re: Creaties uit siliconenmal.

Lientje schreef:

Hebben jullie nog tips hoe je hele kleine malletjes kunt maken. Dus bijvoorbeeld hoe je van 1 klein legoblokje 1 malletje kunt maken. Ik vind het zo zonde van alle silliconen als je veel ineens probeert en er mislukken wat dingen.

Je hoeft ook niet de hele bakjes op te maken. Gewoon wat je nodig hebt. Als het maar twee gelijke delen zijn  ;)

96

Re: Creaties uit siliconenmal.

Esther68 schreef:
Lientje schreef:

Hebben jullie nog tips hoe je hele kleine malletjes kunt maken. Dus bijvoorbeeld hoe je van 1 klein legoblokje 1 malletje kunt maken. Ik vind het zo zonde van alle silliconen als je veel ineens probeert en er mislukken wat dingen.

Je hoeft ook niet de hele bakjes op te maken. Gewoon wat je nodig hebt. Als het maar twee gelijke delen zijn  ;)

Ik zie dat ik het niet helemaal duidelijk heb omschreven. Stel ik wil 2 lego blokjes maken maar ik heb alleen maar grotere tupperware bakjes. Is er dan een manier om die bakjes te verkleinen. Zou ik dat met klei kunnen doen bijvoorbeeld. Of loopt het er dan toch langs?

97

Re: Creaties uit siliconenmal.

Lientje schreef:
Esther68 schreef:
Lientje schreef:

Hebben jullie nog tips hoe je hele kleine malletjes kunt maken. Dus bijvoorbeeld hoe je van 1 klein legoblokje 1 malletje kunt maken. Ik vind het zo zonde van alle silliconen als je veel ineens probeert en er mislukken wat dingen.

Je hoeft ook niet de hele bakjes op te maken. Gewoon wat je nodig hebt. Als het maar twee gelijke delen zijn  ;)

Ik zie dat ik het niet helemaal duidelijk heb omschreven. Stel ik wil 2 lego blokjes maken maar ik heb alleen maar grotere tupperware bakjes. Is er dan een manier om die bakjes te verkleinen. Zou ik dat met klei kunnen doen bijvoorbeeld. Of loopt het er dan toch langs?

Heb je het over sillicreations? Volgens mij hoeft dat niet in een bakje. Het is niet zo dun dat het uitloopt. Ik heb het hier staan en als ik het bakje waar het in geleverd is op z'n kant hou, loopt het nergens heen....het andere materiaal ken ik niet.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

98

Re: Creaties uit siliconenmal.

Lientje schreef:
Esther68 schreef:
Lientje schreef:

Hebben jullie nog tips hoe je hele kleine malletjes kunt maken. Dus bijvoorbeeld hoe je van 1 klein legoblokje 1 malletje kunt maken. Ik vind het zo zonde van alle silliconen als je veel ineens probeert en er mislukken wat dingen.

Je hoeft ook niet de hele bakjes op te maken. Gewoon wat je nodig hebt. Als het maar twee gelijke delen zijn  ;)

Ik zie dat ik het niet helemaal duidelijk heb omschreven. Stel ik wil 2 lego blokjes maken maar ik heb alleen maar grotere tupperware bakjes. Is er dan een manier om die bakjes te verkleinen. Zou ik dat met klei kunnen doen bijvoorbeeld. Of loopt het er dan toch langs?

Als je het over Silli hebt: dat zijn geen gietsiliconen maar kneedbare siliconen (1 deel groen, 1 deel wit, gelijke delen!). Loopt dus niks langs.

Bij gietsiliconen moet je wel met bakjes ofzo werken, omdat het er daar wél langs kan lopen.

99

Re: Creaties uit siliconenmal.

4 houten latjes tegen elkaar, afdichten met klei of fondant (even laten harden) dan heb je je eigen gemaakte bakje!

N-Joy Cakes

100

Re: Creaties uit siliconenmal.

Je kunt het idd in een klein bakje doen (sieradendoosje?), als je ook een mooie buitenkant wilt hebben  ;)  maar het hoeft niet.....