126

Re: Tussen cake en biscuit in :)

hallo ik wil je receptje is proberen maar snap het niet goed van die eitjes heb ik 3 volledige eieren nodig en 3 eiwit dus 6 intotaal ? sorry mss stomme vraag maar ben ni zo bekend in bakken ... alvast bedankt

127

Re: Tussen cake en biscuit in :)

je heb zoveel eieren nodig en dan nog zoveel eigeel (dus niet eiwit)

je heb best veel nodig..

maar wij hebben het (ik en sweettooth) vorige week gebruikt voor de bruidstaart van silent one hier op het forum (ze staan bij de bruidstaarten)

en hij was heerlijk ietsje machtiger dan gewone biscuit maar o zo lekker...

O en die choco versie is GODDELIJK (naar mijn smaak)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

128

Re: Tussen cake en biscuit in :)

pennyroyaltea schreef:

je heb zoveel eieren nodig en dan nog zoveel eigeel (dus niet eiwit)

je heb best veel nodig..

maar wij hebben het (ik en sweettooth) vorige week gebruikt voor de bruidstaart van silent one hier op het forum (ze staan bij de bruidstaarten)

en hij was heerlijk ietsje machtiger dan gewone biscuit maar o zo lekker...

O en die choco versie is GODDELIJK (naar mijn smaak)

ik gebruik deze ook voor mn taarten
lekker en steviger van struktuur
ook varieer ik hiermee met bv bitterkoekjes mokka speculaaskruiden enz enz

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

129

Re: Tussen cake en biscuit in :)

pennyroyaltea schreef:

je heb zoveel eieren nodig en dan nog zoveel eigeel (dus niet eiwit)

je heb best veel nodig..

maar wij hebben het (ik en sweettooth) vorige week gebruikt voor de bruidstaart van silent one hier op het forum (ze staan bij de bruidstaarten)

en hij was heerlijk ietsje machtiger dan gewone biscuit maar o zo lekker...

O en die choco versie is GODDELIJK (naar mijn smaak)


Wat zij zegt :)

En wat superleuk, ik heb net gereageerd op jullie topic! Wat een gaaf idee was dat!! Ben helemaal trots dat mijn recept meedeed :)
Hihihihi :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

130

Re: Tussen cake en biscuit in :)

yup de witte taart van de ying en yang was de gewone en de rode was de cacao versie... mjam...

ik ga die denk ik maken voor mijn zusje dr suprise babyshower in de herfstvakantie :Y

de cacao versie was wel wat brokkelig (als in hij viel in stukken) maar was wel heel smeuig... (beetje browni achtig)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

131

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik heb de cacao versie ook niet bedacht, daarvoor gebruik ik dan weer een ander recept omdat de cacao de hele chemische structuur van de cake veranderd als ik daarmee ga stunten, maar als de taart lekker is....Niks aan veranderen ;) Maar goed, het is dus niet officieel een recept voor chocotaart ;)
Al ben ik blij dat hij lekker is is!!

Succes met de shower!! X

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

132

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Hoi, hoi.

Ik zit gehoorlijk in de lappenmand maar ik voel me niet zo beroerd om geen taart te maken en het liefst nog een hele grote. Even mijn zinnen verzetten en even iets doen wat ik leuk vind ( als het lukt).

Vandaag dus dit recept uitgeprobeerd. Het is inderdaad een werk om het beslag klaar te maken maar het ziet er tot nu toe goed uit. Hij komt al aardig omhoog. Ik heb nog even zitten denken om het beslag te verdelen over 20cm en 15cm. De 20cm had ik al klaarstaan met bakpapier de 15cm niet. toch gauw ingeveten bestoven met bloem beslag erin gedaan en toch weer getwijfeld. Hup beslag er weer uit alles in de 20cm.

Maar nu ben ik bang dat hij de pan uitrijst :lol:  :lol:  :lol:

Hij staat nu dus in de oven ben benieuwd. nog 20 min. Dan is hij klaar

133

Re: Tussen cake en biscuit in :)

klaproos schreef:

Hoi, hoi.

Ik zit gehoorlijk in de lappenmand maar ik voel me niet zo beroerd om geen taart te maken en het liefst nog een hele grote. Even mijn zinnen verzetten en even iets doen wat ik leuk vind ( als het lukt).

Vandaag dus dit recept uitgeprobeerd. Het is inderdaad een werk om het beslag klaar te maken maar het ziet er tot nu toe goed uit. Hij komt al aardig omhoog. Ik heb nog even zitten denken om het beslag te verdelen over 20cm en 15cm. De 20cm had ik al klaarstaan met bakpapier de 15cm niet. toch gauw ingeveten bestoven met bloem beslag erin gedaan en toch weer getwijfeld. Hup beslag er weer uit alles in de 20cm.

Maar nu ben ik bang dat hij de pan uitrijst :lol:  :lol:  :lol:

Hij staat nu dus in de oven ben benieuwd. nog 20 min. Dan is hij klaar


En en en???

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

134

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik heb dit recept al verschillende keren gebruikt. De ene keer met goed- de andere keer met iets minder goed :lol:  resultaat.
De smaak was overigens altijd wel goed!!

Vandaag wil ik 'm gaan gebruiken in een 20 of 24 vierkant.( ja, ik ben lekker ' op tijd' met mijn vraag)
Welke hoeveelheden moet ik dan gebruiken?

135

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik heb de sprong gewaagd  :D
Beslag gemaakt en in een 25 vierkant gedaan.
Had weinig hoop omdat ik het beslag dunner vond dan de keren ervoor.
Kan dat te maken hebben met de eieren die te heet zijn geweest tijdens het opkloppen?
Voor mijn gevoel zat er weinig lucht in nadat ik het een minuut of 20 in de Kenny had gehad.

Maar goed, in bakvorm gedaan en op hoop van zegen.
Hij kwam netjes omhoog, in het midden wel iets hoger dan de zijkanten. Temp niet boven de 155 uitgeweest.
Met min of 25 een prachtig mooi biscuit, met 30 ingezakt. Oven in die tussentijd niet open geweest.
Geprikt en gaar.
Net doorgesneden en de binnen hoogte gemeten. Die zit dus tegen de 6 aan. Buitenranden , mn de hoeken, halen krap 4.
Das dan weer jammer.
Hij loopt ook iets rond, midden boller dus.
Niet geheel tevreden maar ook niet geheel ontevreden.
Moet hier een auto van gaan maken en om hoogte te krijgen dus stapelen. Voor de zekerheid maar stutten en kartonnetje ertussen doen?

136

Re: Tussen cake en biscuit in :)

de randen zijn vaak eerder gaar (ook bij gewone mix) daarom adviseren veel  om het beslag in de vorm te doen met een kuiltje erin (dus de randen wat meer beslag)  zelf doe ik dat altijd en dat werkt prima..

ook draai je bij het storten de cake/biscuit altijd om om af te laten koelen dan gaat die bolling meestal ook weg

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

137 Laatst bewerkt door babycake (16-10-2012 12:55)

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Nu dus niet  ;)
Ik maak de randen dus ook altijd hoger maar beslag was zo dun dat het nu terugliep.

138

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Dus beslag is niet goed....misschien is 20 minuten dan echt te lang. Uiteindelijk stort het beslag dan in. Je kan ook overmixen. Maximaal 15 zou ik dan doen.
Ik heb nog nooit de randen hoger gedaan. En ik denk dat het beslag dan ook terug zal vallen, want zo dik is het bij mij niet. En anders doet de warmte het wel in de eerste 5 minuten.
Over de hoeveelheden kreeg ik laatst een mail. Ging over een 25 cm maat. En hoeveel beslag je dan nodig had. Hoe groter de maat, hoe meer ik aanraad om de taart in 2 keer te bakken. Dus eerst 5 cm en dan nog eens 5. Dit was mijn antwoord in de mail:

Ik maak altijd dezelfde hoeveelheid beslag. Ik ben niet zo precies met meten. Maar wat je kan doen is meten hoeveel vloeistof (water) er in je 20 cm vorm gaat (tot hoe ver het beslag normaal komt dus. En dan je bloem/ronde vorm van 25 vullen met water tot dezelfde rand. Je hebt dan meer water nodig en het verschil is dan dus te berekenen en dan kun je de ingrediënten aanpassen.

Deze hoeveelheid past mooi in mijn mixer en als ik grote vormen heb dan maak ik 2 keer het beslag en vul ik aan waar nodig. Mocht ik dan nog over hebben gaat dat mee in een kleine vorm en heb ik altijd iets achter de hand voor in de diepvries bijvoorbeeld. Ik maak ook nooit het beslag voor de helft. Dan gooi ik er 2 15 cm vormen in bijvoorbeeld. Het is al werk genoeg elke keer ;)

Maar het zou wel een leuk idee zijn om het eens uit te zoeken voor de gangbare maten inderdaad hoeveel beslag je DAN nodig hebt....Als ik de tijd toch had... ;)

Succes met bakken en fijn dat het recept je zo bevalt! :)

Groetjes,

Karen Anne

Ik ben blij dat de smaak zo bevalt, de rest is even oefenen ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

139

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Heb er gelijk achteraan nog een gebakken.
Waar de ene met 35 minuten klaar was, moest de ander 10 min langer.
Ook nu beslag wat dun maar zag er verder goed uit.
Deze kwam tot een krappe 6 cm. Hoeken wel hoger.
Heb ze gestapeld, wel met kartonnetje en rietjes, en ben nu aan het knutselen. Brandweerauto kan bijna starten.....BIJNAAAAHHHHH!!!!!

140

Re: Tussen cake en biscuit in :)

babycake schreef:

Heb er gelijk achteraan nog een gebakken.
Waar de ene met 35 minuten klaar was, moest de ander 10 min langer.
Ook nu beslag wat dun maar zag er verder goed uit.
Deze kwam tot een krappe 6 cm. Hoeken wel hoger.
Heb ze gestapeld, wel met kartonnetje en rietjes, en ben nu aan het knutselen. Brandweerauto kan bijna starten.....BIJNAAAAHHHHH!!!!!

:lol:  :lol:  :lol:  Hahaha, succes! :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

141

Re: Tussen cake en biscuit in :)

https://lh3.googleusercontent.com/-pPSZU7z-W30/UIBHc6GB-tI/AAAAAAAAXj8/HDP43IDvjSY/s800/1-brandweer+teun+%28Kopie%29.jpg

Hij is alweer weg gereden, gehoord??? Sirenes vol aan namelijk.  :D
Op weg naar Teun die 5 jaar is geworden.

142

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ooooooooohhh! Wat knap zeg! Supergaaf gedaan! Hoop dat ie lekker was ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

143

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Thanks!!
Geen idee of ie lekker was.
Ga ik vast nog wel horen.

144

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Kan je hier ook cupcakes mee maken?

145

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Simpeltaartje schreef:

Kan je hier ook cupcakes mee maken?

Ik denk dat hij net te licht is voor een cupcake an sich. Maar als je de cupcake rijkelijk zou vullen....en trempeer siroop zou gebruiken bijvoorbeeld...
Dan zou dat best eens een lekker cupcake taartje kunnen worden! :)
Hihihi, ik ga het gewoon zelf ook eens proberen! Dankje voor deze leuke vraag! Als je het zelf wilt proberen hoor ik natuurlijk graag hoe het ging ;)

:)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

146

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ja ik dacht zou een cupcake kunnen....:P
Maar ik ga het zeker een keer proberen nu eerst de scheiding enz regelen daarna begin ik weer met bakken dit komt mijn to do lijstje ver boven aan :-) Als ik het heb gebakken laat ik sowieso even weten of het gelukt is xxx

147

Re: Tussen cake en biscuit in :)

heerlijk taartje gebakken met dit recept,
20cm rond, was 10cm hoog geworden.

heb gevuld met slagroom,aardbeienjam en aardbeienmousse,
was  :9  :9 ,

bedankt voor het recept :thumb:

heb overigens maar de helft melk gebruikt, durfde er niet meer in te doen..

148 Laatst bewerkt door mamakaat (13-05-2013 10:25)

Re: Tussen cake en biscuit in :)

omakneeltje schreef:

heerlijk taartje gebakken met dit recept,
20cm rond, was 10cm hoog geworden.

heb gevuld met slagroom,aardbeienjam en aardbeienmousse,
was  :9  :9 ,

bedankt voor het recept :thumb:

heb overigens maar de helft melk gebruikt, durfde er niet meer in te doen..

Dankjewel! Wat leuk om te horen! En ook ik varieer met dit recept hoor. Uitproberen hoort ook bij bakken! ;)

:Y

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

149

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Nu al een paar keer gemaakt, erg smakelijk  :Y 
Iets vaster dan biscuit maar luchtiger dan cake. Was perfect voor de giant cupcake  ;)

150

Re: Tussen cake en biscuit in :)

die ga ik opslaan