26

Re: Mijn 1e stapel: onze boerderij!

Mooi gedaan zeg!  :thumb:

Het lijkt wel of hij zo uit de MJAM komt.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

28

Bedankt hoor allemaal! Wat een leuke reacties allemaal! Ik voel me zeer vereerd als beginner! :Y

Wat een goeie tip Priscilla!! Die ga ik onthouden! Ik was ook wel begonnen met gepuzzelde schaapjes, maar ik kan dus echt NIET puzzelen! Dus na 4 mislukte pogingen heb ik gefrustreerd mijn marsepein opgefrommeld en ben ik weer aan het boetseren geslagen, toen ging het meteen goed! Maar ik denk dat alleen een lijfje nog wel moet lukken, haha! :lol:

En een how to van de koetjes, hmmmm.... nee, die heb ik eigenlijk niet! Ik heb de liggende koe gejat van Lorraine McKay, hij is hier te zien: http://www.howcast.com/videos/214043-Bu … ees-Part-1 Het is een how to voor een lieveheersbeestje, maar die koe heb ik dus op eigen houtje nagemaakt en daarna het zittende koetje gedaan. Als ik weer 's koetjes maak, dan zal ik even foto's maken van de tussenstapjes!

Heel erg leuk gedaan zeg :thumb: ! Dat beloofd wat voor je volgende taarten, ik zie dat we er een talent bij hebben hoor ;)

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

30

Nou idd als dit je 4e taart is! Dan komt er van jou nog wel heel veel moois in de toekomst! Hij is prachtig!

31

helemaal geweldig leuk! Toptaart!

32

Hij is FAN-TAS-TISCH goed gelukt!

Zo leuk al die boetseersels en ik vind hem niet te druk hoor (op een boerderij is het immers ook altijd een gezellige bedrijvigheid van beesten enzo).

Ik lees dat je er een boel eerste keren in verwerkt hebt, des te knapper dat het allemaal zo goed gelukt is, hij is echt heel leuk!!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

33

Tenx allemaal!! Nu heb ik echter nog wat meer advies nodig...  :o komt ie:

De taart is dinsdag de vriezer in gegaan, vrijdagmiddag in de koelkast (onbedekt) en zaterdagavond uit de koelkast, zondagmiddag de taart opgegeten, maar.... Hij was helemaal lelijk geworden! Ik zag de biscuit hier en daar door de marsepein schemeren (marsepein was niet nat), en de zijkanten waren een rommeltje! De taarten waren een beetje ingezakt, en bol gaan staan, waardoor allebei de koeien met hun oor in de taart staken :lol: en de marsepein was aan het rimpelen aan de zijkant, omdat hij dus ineens te ruim in zijn jasje zat. Boehoehoe!!!! Wat heb ik nu verkeerd gedaan? O ja, en het schuurtje was ook scheefgezakt, zucht... Ik was er wel een beetje verdrietig van... Heb zelf al de volgende ideen: te dunne marsepein, te dik gevuld (vulling kwam eruit zetten, was een bobbel ter hoogte van de dijkjes), niet dik genoeg afgesmeerd, te weinig stokjes onder de schuur, te lang op kamertemperatuur gelaten?? Vond het biscuit namelijk ook een beetje droog... O ja, en afgesmeerd met botercreme mix, ben er net achter gekomen dat 1:1 botercreme iets anders is... :D

Ik vind het zo jammer!!! Hebben jullie nog tips voor mij? Durf nu niet meer zo goed eigenlijk....  :o snik snik

34

Prachtig hoor!

Groet, Jolanda

Wat een vrolijke taart, mooi gemaakt.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

36

idd de smoother...die maakt alles glad. Maar ik zie geen hobbels!

mooie taart en niet druk, erg leuk!

Groetjes Christa!

37

Wat een mooie vrolijke stapel!

38

Onwijs GAAF!!!!! Wat zul je dat meisje blij maken/hebben gemaakt zeg  :thumb:
Ik vind dat je heel netjes hebt gewerkt, en super gezellig allemaal bij elkaar. Is niet te druk hoor, ziet er TOP uit!!

I just love it....!!

39

Je 4e taart ?!?!?!?!?!

Meid volgens mij gaan we nog veel moois van jou zien!
Hij is geweldig, schitterend geboetseerd, mooi bekleed en zeker niet te druk! Precies goed

Mooie foto's ook trouwens  :Y  :Y

:thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

40

Ah.. zie nu je updates met vragen..

Idd.. wat dikker marsepein, en dunnere lagen.. liever 3 hele dunne lagen dan 2 dikke lagen vulling.
Het scheef gezakte schuurtje.. wellicht een kartonnetje onder het schuurtje en dan stutten in de taart eronder (kitkat of douwels)

Voor het droge van je kapsel kun je hem temperen..dus voor je de vulling aanbrengt met een kwastje wat suikerwater of likeur aanbrengen.. ook weer niet te veel anders wordt het een natte boel  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

41

Hoi Bommeltje! Bedankt voor de tips zeg! Nu weet ik meteen wat temperen is en waarom je dat doet! :Y  Helpt dikkere marsepein ook tegen die mini gaatjes die ik af en toe in mijn bekleding heb? Daar heb ik vooral bij de hoeken last van... Of heb ik de marsepein dan niet lang genoeg gekneed ofzo? Ik ga het volgende keer idd maar proberen met 3 lagen vulling! Ik hou namelijk wel van wat vulling, en nu worden mijn lagen zo dik, haha!

Dat schuurtje was trouwens wel lachen, want die had ik dus wel gestut! Hij hing namelijk eerst over naar de achterkant van de taart, dus toen heb ik daar 1 douweltje in gestoken. En wat denk je? Volgende dag hangt het schuurtje naar binnen!! :lol: Weer wat geleerd, altijd rondom stutten....

42

Hij is  :thumb:
Heel knap :Y

43

Wat een superleuke taart! Heel mooi gemaakt. :thumb:

Ik vind 'm zeker niet te druk. Feedback heb je inmiddels al gekregen.
Jammer dat je taart minder mooi is gebleven, maar met de bovenstaande tips zal je dat vast niet meer gebeuren.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!