26

Re: Wat vinden jullie van botercreme mix van Easy Cake (EC)?

Ben helemaal blij want heb zojuist een mail gehad van de webwinkel over de botercreme.

Wie weet helpt het jullie ook.

Het scheiden van het vocht en vet komt waarschijnlijk door een temperatuursprobleem. Alle ingrediënten moeten echt goed op kamertemperatuur zijn. Zie je bij het mixen dat het toch gaat schiften kun je de totale mix even verwarmen. Dit kan door het even in de magnetron te zetten of even op een gaspit (mits je kom daartegen kan). Als je daarna weer even goed mixt, gaat de schift eruit. Als de schift er goed uit is kan dit ook niet meer terugkomen. Je kunt dan je créme ook gewoon in de koeling bewaren zonder dat het weer gaat korrelen (schiften).

27

een goeie tip zeg van de webwinkel. we gaan t proberen

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

28

Ja ik ben er ook blij mee  :)
Later kreeg ik nog een mailtje waarin stond dat je de mix eigenlijk niet in de koelkast moet laten rusten, maar gewoon buiten de koelkast en de boter zeker een halve dag uit de koelkast moet halen.
Van de week ga ik het allemaal testen.

29

Heb net de crème gemaakt en hij is perfect :D

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

30

Alexandra13 schreef:

Ben helemaal blij want heb zojuist een mail gehad van de webwinkel over de botercreme.

Wie weet helpt het jullie ook.

Het scheiden van het vocht en vet komt waarschijnlijk door een temperatuursprobleem. Alle ingrediënten moeten echt goed op kamertemperatuur zijn. Zie je bij het mixen dat het toch gaat schiften kun je de totale mix even verwarmen. Dit kan door het even in de magnetron te zetten of even op een gaspit (mits je kom daartegen kan). Als je daarna weer even goed mixt, gaat de schift eruit. Als de schift er goed uit is kan dit ook niet meer terugkomen. Je kunt dan je créme ook gewoon in de koeling bewaren zonder dat het weer gaat korrelen (schiften).

Dat doe ik ook meestal met die van Funcakes als het gebeurd...  :P

31

Van de week en die van funcakes gemaakt en die van EC en het verschil van de smaken getest. EC is dan veel lekkerder, minder boterig/vettig!