Ik ben erg van het zelf maken (niet voor niks houd ik de recepten op de site bij
) maar daar zit wel een limiet aan vind ik. Onze hobby is vreselijk tijdrovend, alleen het decoreren van een taart kost vaak al uren en als je alles verder ook nog zelf maakt (inclusief marsepein of fondant, en jawel, dat heb ik meerdere keren gedaan), tel daar dan rustig nog een paar uurtjes per taart bij op. Dus bespaar ik tijd (ik noem dat geen luiheid) door mixen te gebruiken als dat sneller, maar niet minder lekker is. Of risico op mislukking (vooral bavaroises en biscuits willen niet altijd precies zo uitpakken als de bedoeling is, en natuurlijk net als het belangrijk is dat het lukt, gaat het mis). Bovendien is zelfgemaakt niet altijd lekkerder. Ik vind een biscuit van mix gewoonweg beter smaken, smeuiger en luchtiger dan helemaal zelf gemaakt. Bovendien rijst hij beter en gelijkmatiger. En duur?? Volgens mij heb ik eens uitgerekend dat een biscuit van mix een euro kost, haha, dat noem ik niet duur hoor, ook al kost ie van bloem en suiker dan de helft. Dat is me het verschil zeker waard. Oh ja, niet te vergeten de voedselveiligheid: als ergens rauw ei in verwerkt moet worden, kies ik liever voor een mix/ eiwitpoeder omdat ik het een vervelend idee vind dat mensen daardoor de kans lopen om ziek te worden.
Enne... ik vind ook dat het niet hebben van een tuin geen excuus is om geen jam te maken
Dat is nou typisch iets dat heel gemakkelijk te doen is met overgebleven, gekregen of gekocht fruit. En heel gemakkelijk. Maar ik koop het ook meestal hoor, is toch lastig om alle smaken die ik in een taart wil verwerken zelfgemaakt op voorraad te hebben 
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!