26

Re: ik word er wanhopig van

succes ;)

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

27

Ik doe mijn mix altijd 8 minuten hoogste stand en 2 minuten de laagste stand.
Warme eieren erin en ook warm water.
(Kijk wel uit dat je niet teveel water gebruikt.)
De oven op 180 graden voor verwarmen en daarna 30 minuten op 180 graden laten bakken.
Is hier nog niet fout gegaan.
Ja de eerste maar toen had ik teveel water.

28

ik heb nu gedaan wat ik zou doen.
Heb voor dez ekerheid de oventhermometer er ook bij gezet. De oven staat op 160, maar de thermometer geeft 150 graden aan. De cake rijst wel (vooralsnog)

Life is a piece of cake.

29

Nou Lionne moet goed gaan, het is hier nog niet misgegaan behalve als ik hem dus op het stilstaande rooster zet dan krijg ik een hard stuk in mijn biscuit.

Succes

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

30

ik doe:

25cm: 6 eieren, 180gr suiker, 175gr bloem, 5gr maizena, zakje vanille suiker en een snufje zout.

8min mixen hoogste stand en 2min op de laagste stand.
Oven voorverwarmen op 160 graden 40 minuten bakken dan doe ik de oven open....doe ik aluminiumfolie op het blik....dan nog 5 minuten, soms 10 bij twijfel en dan is ie mooi hoog en gaar.
ik bak hetelucht in een combimagnetron.
en mijn taart draait niet, hij staat gewoon op een rooster.....(mijn rooster draait niet)

succes....ik zag dat je het weer probeert. ik had ook dat ze mislukte...ik had ze te kort gebakken.... nu gaat het goed! ik hoop dat het je lukt, niet opgeven hoor! het is zo leuk als het eenmaal wel lukt. :Y

Groetjes Christa!

31

Hij stijgt boven de springvorm uit!

Maar... de oven is maar 150 graden. Is de taart wel gaar na 40 minuten?
Als ik ga kijken, na de 40 min, stort ie dan niet in?

Life is a piece of cake.

32

Je kan voorzichtig prikken tegen die tijd hoor.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

33

ik kijk ook altijd even...ik doe er dan nog even aluminiumfolie op, gewoon bovenop de blik dan nog 5 minuten.....dan word je taart verder niet bruin...maar hij gaart wel. dan moet het goed wezen.

Groetjes Christa!

34

ff geprikt...
Hij is nog niet gaar, wel net zo hoog als de bakvorm en toen ik prikte zag ik'm instorten

Life is a piece of cake.

35

inderdaad, ik hou voor gebak altijd aan dat je het eerste half uur de oven niet opent. Dus na 40 minuten geen probleem

36

hoe lang heb je em er nu in??? niet eerder dan 40 minuten kijken!!!!!

Groetjes Christa!

37

ff geprikt...
Hij is nog niet gaar, wel net zo hoog als de bakvorm en toen ik prikte zag ik'm instorten

Life is a piece of cake.

38

hij zat er 45 min in.

Life is a piece of cake.

39

hij kan misschien nog 5 minuutjes langer....een taart zakt altijd wat in na het bakken...niet veel. als hij verder niet inzakt/scheef zakt, of een kuil in het midden dan is ie goed!

je kan erin prikken met je vinger (heet!!!!) als ie meteen terug veert is ie gaar, zie je dat geprikt hebt dan moet hij nog even. je moet geen deukje kunnen zien

Groetjes Christa!

40

wat een groentje ben ik eigenlijk...

Life is a piece of cake.

41

nee hoor, ik ben ook net begonnen en bij mij ging het ook steeds mis. maar hoe meer je bak....hoe beter je je oven leert kennen.

mijn taarten storte aldoor in...ik bakte ze te kort. nu bak ik ze 40/45 minuten en dan is het goed.

geeft niks...we zijn beginners....wij komen er wel!!!!!!!

Groetjes Christa!

42

lionne schreef:

wat een groentje ben ik eigenlijk...

is toch helemaal niet erg? Ik denk dat we allemaal wel een aantal mislukte biscuits op onze naam hebben staan. Al die mixen zijn best handig hoor, maar omdat iedere oven anders is moet je toch vaak zelf het wiel opnieuw uitvinden  :s  :Y  ;)

43

Hoe groot is je bakvorm eigenlijk?

44

24 cm

Life is a piece of cake.

45

Een 25 bak ik 45-50 min 160 gr hetelucht. Wel van de mix. Raar, eigenlijk dat er zoveel verschillen zitten in tijden. Ik las hiervoor 15 min. Kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen.... :/

46

Dan kan het niet zolang meer duren denk ik.

47

na 40 op 160
plus 14 op 180 is ie nog niet gaar.

Life is a piece of cake.

48

ik leef giga met je mee lionne.....

zo spannend

ik heb een magnetronoven maar geen stilstaande iets?
hoe kan dat nu weer.

alles draait de plaat en de roosters.!

49

nog 10 minuten op 180 erbij en hij is gaar.
doordat de deur van de oven een aantal keer open ging is ie wel wat ingezakt.
Hij is nu 6 cm hoog.

Life is a piece of cake.

50

dus zeker 45 minuten bakken zonder de oven open te maken! daarna nog ff nagaren als het nodig is.

Groetjes Christa!