26

Re: hobbelpaardjes, koekjes en topper

Wat een geweldige topper! Vind hem helemaal te gek!

Heb je hier ook een How-to van?

27

WOW, wat een super topper, mooie koekjes. Geweldig

28

ohhhhhhhhhhhhh helemaal top!!! Wat een leuk paardje heb je gemaakt!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

29 Laatst bewerkt door Adrienne (27-09-2010 15:15)

Francis schreef:

Wat een geweldige topper! Vind hem helemaal te gek!

Heb je hier ook een How-to van?

:think: Een howto? Tja...
Begin met de howto voor een staand paard van de site van Jozien.
Maak het lijf en de poten, en geef dat na drie pogingen gefrusteerd op.
Neem een speelgoedhobbelpaard van je kind en bekijk dat een tijdje aandachtig van alle kanten. Maak een lijf dat daar op lijkt, en laat het een paar dagen drogen. Kijk dan nog eens naar het monsterlijke ding dat je gemaakt hebt en gooi het gedrocht in de kliko.
Maak het lijf nog eens maar nu met charmante wespentaille. :+

Op een serieuzere noot; ik ben nogal van de trial and error tijdens het boetseren. Ik kijk zo goed mogelijk naar een voorbeeld of object en probeer gewoon van alles uit tot het er een beetje op lijkt. Ik heb dus geen howto :nooo Wel wat tips: ik heb het lijf uit 1 stuk gemaakt, inclusief de poten. Een dikke worst draaien dus, aan beiden uiteinden een stukje insnijden en die tot vier pootjes draaien. De taille iets verdunnen door te rollen. Dan rondom een dik rond stokje ( in mijn geval m'n goudpoeder kwast met reservoir :lol: ) laten drogen.

Het onderstel had ook een stuk of drie versies: de eerste was echt geweldig mooi, maar veel te fragiel voor dat zware paard. Uiteindelijk heb ik gewoon twee lintjes van fondant met tylose ( had achteraf beter gumpaste of pastillage kunnen zijn :/ ) laten drogen aan de binnenkant van een 15 cm bakblik. De paardenkop is ook weer een kort dik worstje, iets gebogen om een nek en kop te krijgen. Met een spaghettistokje in de romp steken, als die helemaal is uitgehard ( wel een dag of 2 later dus)
De zakdoek om z'n nek is een ruitvorm in de lengte gevouwen met aan beiden uiteinden een verlengstukje.
Hoop dat je hier alvast iets aan hebt?

Verder aan alle dames: ontzettend bedankt voor jullie complimenten; ik zit er echt blozend bij! :O

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

30

Bedankt voor de (uitgebreide) how to :D

Ik heb je voorbeeld opgeslagen als je het goed vind, en ga er eens een middag ( lees: een paar dagen) mee bezig hahaha

31

Super gaaf!!!  :Y

Ik ben verliefd!

En ik ga zeker ook eens een poging doen om zo'n geweldig hobbelpaard te fabriceren!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

33

Wow wat gaaf !

34

Ach, wat superschattig!Mooi gedaan! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

35

Wat een lieve hobbelpaardjes, mooie kleurencombi

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

36

Wat een lieverd zeg!! En super koekjes!!