Marijke1981 schreef:Hele kleine klontjes boter blijven er in en het lijkt een beetje dun en het wordt geen mooi glad beslag.
Kan je dit wel gewoon gebruiken, gewoon gaan bakken of is dat niet goed als je boter, eieren en suiker samen zijn gaan schiften? Heb het ook laatst voor de eerste keer gehad doordat ik alles te laat uit de koelkast had gehaald.
Ik zou ze denk ik gewoon bakken. Die klontjes boter smelten wel tijdens het bakken door het beslag heen. Het komt inderdaad waarschijnlijk door te koude ingredienten. Ik vergeet ook altijd om de boter en de eieren op tijd uit de koelkast te halen(en ja, ik weet dat je eieren niet in de koelkast hoeft te bewaren, maar het is voor mij de meest voor de hand liggende plek, waar ook nog ruimte is, en het kan toch niet zoveel kwaad?) Ik zet dan meestal de afgewogen boter even in de magnetron, en verwarm het op de laagste stand een minuutje of zo. Totdat de boter zo zacht is, dat ik er makkelijk een kuiltje met mijn vinger in kan drukken. De eieren leg ik even in warm/heet water, uit de kraan. Dan is alles ongeveer op kamertemp. Dit is bij mij nog nooit gaan schiften.