51

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Vraagje:

Bi jde citroeprepen kun je ook een roomkaas frosting doen he. schreef je:

(Voor cheesecake citroenrepen kun je het volgende doen :
Roomkaas,1-1/2 cups poedersuiker ,1 ei , 1 theelepel citroenrasp goed mengen in een kom.Zodra de bodem gaar is , laten afkoelen en smeer de roomkaas-vulling erop.En doe dan pas de andere vulling hierop en zet 'm in de oven.'

Maar je doet dus de roomkaas vulling nog in de oven? smelt dit niet weg? En hoeveel cups poedersuiker en hoveel roomkaas gebruik je hier voor?

thanx!

52

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

klinkt goed, toch maar eens proberen  :P

53

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Hoi Hoi!

Wat klinkt die citroen lekker zeg! Als ik ze geprobeerd hen zou ik dan het recept op mijn site mogen zetten?

Groetjes femke

54 Laatst bewerkt door Floor (14-03-2011 12:13)

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Nou ik heb vandaag de citroeprepen gemaakt en...

Vind ze echt veels te zoet :s ??

Had de tafelsuiker al 150 gram gedaan ipv de 175 die in het recept stond. Daar bovenop nog eens de poedersuiker van in het deeg...Nouja dus niet echt mijn pakkie aan.

Had de poedersuiker ook erover heen egstrooid zoals vermeld maar heb deze er weer afgeklopt om het zoette nog weg te krijgen..

Nouja zo zie je maar smaken verschillen.

55

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Hoi,

Heb deze recepten al een tijd geleden bekeken en een aantal gemaakt. Lekker! Nu heb ik gisteren nog eens de citroencake gemaakt. Alleen is bij mij de cake niet echt luchtig, maar heel compact eigenlijk. Dit heb ik ook wel gehad met cupcakes van Nigella. Daar moet melk bij en hier ook en bij allebei was het heel compact, of een gedeelte dan. Wat doe ik niet goed? moet ik langer mixen, korter? oven anders? Heb toch echt gedaan volgens recept. Hopelijk kan iemand me helpen?!
groet Karin

56

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Wat leuk dat deze recepten terug boven komen!
Ik ga ze meteen bij mijn bakbundel voegen  :Y  En uitproberen!

@kvgs, mijn ondervinding is dat citroencake meestal wat zwaarder is...
Misschien kan je de eieren eerst luchtig kloppen en de melk vervangen door karnemelk en een een deel van de bakpoeder vervangen door een beetje baking soda?
Ik weet natuurlijk niet of het gaat lukken  :think:

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Wauw,die zien er zooooooo lekker uit!!!
Kan niet wachten om ze allemaal te maken!!!

Dank je wel!!!!! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

58

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

oww watz iet dat er lekekr uit!!!

binnekort maar eens uitproberen!

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

59

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ik ga die strawberry zeker uitproberen!!

60

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ze zien er zalig uit! Ik bewaar de recepten zeker, bedankt !

61

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Is van de citroenrepen ook een glutenvrije versie van te maken? Kun je de bloem dan gewoon vervangen door bijvoorbeeld rijstebloem?

62

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

De citroenrepen zijn met stip in mijn top vijf aan favo recepten binnengekomen. Maak ze nu al voor de 5e keer.
Kleine stukjes snijden, iedereen hapt er lekker van weg.
Nu de aardbei variant een keer maken!!

63

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ik ga de wortelcake uit proberen

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Mmmmmmmmmmmm de citroencake lijkt me heerlijk!

Groetjes P@trici@

65

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

ik wou met de verjaardag van mijn zoon verschillende traktaties maken en deze ga ik ook maken maar eerst even proberen. Super leif dat je dit voor ons allemaal op dit forum doet als je nog meer hebt graag :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y

66

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

wat een hoop leuke,lekkere recepten!
wat ook erg leuk is zijn de prachtige foto's erbij.
daardoor krijg je er veel meer zin in om uit te proberen en je krijgt meteen een beeld van wat er bedoelt wordt in de omschrijving.

top! thnx voor je moeite.

creatief met taart

67

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

heerlijk zeg, we hebben maandag een iedereen-neemt-wat-mee high tea. Had wat plannetjes bedacht zoals cakepops, maar dat is wat warm voor de chocolade denk ik. Dus dit is een beter idee en het past er heerlijk bij. Alleen wel erg grote hoeveelheden zeg. Daar ga ik nog even over denken, hoe ik dat aan kan passen. Die repen en de worteltaart kan ik nog wel invriezen, maar die aarbei niet vrees ik. Blijft echt voor een heel weeshuis over als ik deze grote vormen gebruik  :s

68

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

nou heb de repen inmiddels even getest, zijn heerlijk en makkelijk om te maken, heb geen mixer nodig gehad. Ik had de toevoeging van een laagje roomkaas gedaan maar vindt het geen succes, het blijft nl niet een laagje als je de citroenvulling eroverheen doet, het mengt zich een beetje. Het voegt dus niets toe.....
Maar zeker erg geslaagd!

69

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ik zal hier zeker gebruik van maken, lekker!

Bedankt!

Tsaarina
There's a first for everything!

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Thx ik ga hem bewaren
Weet alleen nog niet hoe je het kan opslaan  :o

71

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

als je bovenaan het topic op 'abonneren' drukt kan je het bericht opslaan. Je kunt het dan terugvinden via profiel-> mijn abonnementen

72

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Nou vandaag ook de strawberry shortcake gemaakt en de wortelcake.
Heerlijk zeg! We hadden ze meegenomen naar een high tea en het viel echt in de smaak. Bij de worteltaart had ik een halve theelepel backing soda toegevoegd om hem iets luchtiger te krijgen en dat ging prima.(ik gebruik echte maatlepels, die zijn wel ruimer als een gewone theelepel, dus iets meer als je gewoon theelepels gebruikt) Verder iets minder kokos, omdat er iets minder in het zakje zat en ik vond dat echt wel genoeg.
Strawberry shortcake was echt heerlijk lekker fris, helaas bleef de poedersuiker er niet op liggen door de warmte, maar dat mocht de pret niet drukken!

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ik heb gisteren je citroenrepen gemaakt!
Heeeeerlijk! Bij mij waren ze niet te zoet, juist lekker zuur met die citroenrasp erbij :) En een dag later waren ze precies nog lekkerder!!
Dus heel erg bedankt voor het recept. De rest ga ik ook nog eens maken, want het ziet er allemaal erg goed uit.

Ik heb nog wel twee vraagjes:
1. hoe kan je het best de citroenrepen bewaren? Koelkast of gewoon koeleberging?
2. Twee uur nadat ze uit de oven kwamen, heb ik ze bestrooid met poedersuiker en in een doos met deksel gezet. Toen ik paar uur later terug keek, was de poedersuiker helemaal gesmolten. Komt dat doordat ik ze in een doos heb gestoken of is dat normaal gezien geen probleem?

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

74

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

notificatie.

75

Re: Recepten : Wortelcake,Citroencake,Citroenrepen en meer !

Ik doe bij de repen de suiker er biji opdienen over ivm smelten