26

Re: Schuimbodem

Het ziet er heerlijk uit! Ik heb het recept opgeslagen!

27

mmm klinkt heerlijk, eindelijk iets wat ik ook ga lusten  :P Hier dit weekend een hoop taarten. Mijn zoon, mijn man en ik zelf zijn dit weekend jarig, dus denk dat ik hem ook ga maken  :9

Veel liefs Rafaëla

28

Dit klinkt goed :D kan je er een beetje kleurstof van Wilton doorheen doen?

29

lilo schreef:
Chantelle schreef:

Hoi Lieselotte Nou ik heb hem gemaakt hoor Super lekker jammie !!!

bedankt voor je leuke en lekker idee .

Oh ziet er goed uit  :9
Leuk en lekker om weer eens iets heel ander te maken dan gedecoreerde taarten, he?!

Ja zeker en mijn familie was er ook heel blij mee :P

30

lekker.
Dit is toch een merengeutaart.
Heb ik wel een keer gemaakt .
recept zonder azijn Was lekker. Ikheb deze ton als toetje gebruikt met rood fruit mm
Mijn doel was toen om hm spierwit, maar wel goed te hebben.
Was gelukt. En succes.
Het is iid handig de bodem te hebben en vulling net voor serveren erin te storten

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

Is het noodzakelijk om er witte azijn in te doen?

32 Laatst bewerkt door lilo (11-06-2010 15:30)

thomasjanssens schreef:

Volgens mij zie ik ook wel eens recepten zonder, ook wel eens met citroensap. Dus het kan ook zonder. Denk wel dat het azijn iets doet met het schuim, maar wat?? Luchtiger maken/houden? Misschien weet iemand anders het??  :think:

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

33

Hij is gelukt!! :thumb:
De baktijd heb ik wel mega moeten verlengen (zo ongeveer verdubbelen), maar dan heb je ook wat :9 (Ik heb hem na de aangegeven 45 minuten verder laten drogen op de laagste stand van m'n gasoven, en telkens de baktijd met 10 minuten verlengd tot hij niet meer glom.)

Alleen bleef de banketbakkersroom niet netjes op z'n plek liggen tijdens het aansnijden, maar met een klein beetje moeite gleed het niet van de stukjes af. En ach, niemand schuift een taartpunt heel naar binnen :lol:
Dus nogmaals bedankt voor het recept, deze ga ik vaker oefenen (waar ik ongetwijfeld veel mensen blij mee zal maken) :Y

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

34

Weet iemand of ik er een kleurtje aan toe kan voegen?

35

lilo schreef:
thomasjanssens schreef:

Volgens mij zie ik ook wel eens recepten zonder, ook wel eens met citroensap. Dus het kan ook zonder. Denk wel dat het azijn iets doet met het schuim, maar wat?? Luchtiger maken/houden? Misschien weet iemand anders het??  :think:

Eh ja dat weet ik wel dus. De azijn zorgt ervoor dat het aan de binnenkant zachter blijft.
Heb toen heel wat receptn op het net bekeken
Ik wilde juist dat taaie dus toen geen azijn toegevoegd. Kan prima zonder azijn.
Ik zag dat ik aan het dansen was bedoelde dus meringue taart en niet merengue :rolleyes:  ;) geloof als je hem helemaal wit wil hebben en zonder azijn het ook weer net anders heet.
zonder azijn kan zeker, maar dan wordt het taaier.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

36

Daro schreef:

Weet iemand of ik er een kleurtje aan toe kan voegen?

Tuurlijk kan dat, net als met schuimpjes. Denk er wel aan dat als de taart een beetje bruint je kleurtje ook mee bruint...

37 Laatst bewerkt door lilo (12-06-2010 07:30)

sypeyu schreef:
lilo schreef:
thomasjanssens schreef:

Eh ja dat weet ik wel dus. De azijn zorgt ervoor dat het aan de binnenkant zachter blijft.
Heb toen heel wat receptn op het net bekeken
Ik wilde juist dat taaie dus toen geen azijn toegevoegd. Kan prima zonder azijn.
Ik zag dat ik aan het dansen was bedoelde dus meringue taart en niet merengue :rolleyes:  ;) geloof als je hem helemaal wit wil hebben en zonder azijn het ook weer net anders heet.
zonder azijn kan zeker, maar dan wordt het taaier.

Oja, dat zou kunnen. Deze bodem is inderdaad gewoon zacht (zonder taai) aan de binnenkant, en schuimpjes zonder de azijn taai  :Y
Ik zou het bij de bodem dan inderdaad wel toevoegen, eet volgens mij lekkerder met die zachte vulling erop...

38

Hier nog een linkje over het hoe en wat van meringue:
http://www.koksforum.nl/artikel/meringues.html

Hier staat in dat het azijn of een ander zuur zorgt voor de glans...

39

Bedankt voor je antwoord  :D