1

Onderwerp: Recepten gezocht

Ik maak al jaren via de leukstetaarten de verjaardagtaarten voor de kids. Tot mijn schrik is de site nu niet bereikbaar. Ik lees de recepten altijd online. Wie kan mijn helpen aan:
- biscuit (basis recept)
- chocolade-kokos vulling
- aardbeienmouse (vulling)

Zodat ik deze week alsnog de verjaardagtaart voor mijn dochter kan maken!!

Alvast bedankt,
Petra.

2

Re: Recepten gezocht

Hi Petra, ik heb hetzelfde! Al maanden “wordt er aan de site gewerkt” en zijn de recepten weg. Hopelijk weet iemand of ze onder een andere link te vinden zijn;-)!
Succes! Groetjes, Celeste

3

Re: Recepten gezocht

Ik roep regelmatig dat je altijd even een berichtje kunt sturen. Het klopt dat er al maanden aan de site wordt gewerkt. Het is allemaal liefdewerk oud papier en ik heb ook een bedrijf te runnen. Recepten zijn al wel klaar, maar de rest nog niet.

Biscuit basis-recept:

Ingrediënten

    5 eieren
    150 gr. suiker
    125 gr. bloem
    25 gr. maizena
    zakje vanillesuiker
    zout

Bereidingswijze

Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20×20.

**********************************************

Chocolade-kokosvulling


Ingrediënten

    200 ml kokosmelk
    200 ml slagroom
    4 blaadjes gelatine
    3 zakjes vanillesuiker (eventueel meer naar smaak)
    200 g chocolade
    eventueel een zakje klopfix naar behoefte

Bereidingswijze

De gelatine weken in een kommetje met koud water. De kokosmelk verwarmen in een pannetje en de chocolade erin smelten. Als de chocolade is gesmolten, de suiker toevoegen. De geweekte gelatine uitknijpen en oplossen in het warme mengsel. Het geheel laten afkoelen in de koelkast.
De slagroom vervolgens stijfkloppen, eventueel met een zakje klopfix. Hierna de slagroom mengen met het afgekoelde kokosmelk-chocolademengsel en laten opstijven in de koelkast.

Als je het een dag in de koelkast laat staan, kan het een beetje ‘plakkerig’ en erg stijf worden, in dat geval gewoon even nog een keertje de mixer er door heen halen en je hebt een heerlijke, handelbare, mousse!

tTip: een beetje kokosrasp erdoorheen roeren! Of eventueel bij het vullen van je taart de kokosrasp over de mousse heen strooien.

Recept gepost door Rabbeltje van het forum. Klik hier om naar het topic te gaan, voor tips en adviezen of om je vraag te stellen.

*****************************************

Aardbeienmousse


Ingrediënten

    250 gram verse aardbeien
    3 blaadjes gelatine (3 gram)
    2 dl. slagroom
    sap van een halve limoen
    100 gram fijne kristalsuiker

Bereidingswijze

    Aardbeien pureren met het limoensap en de suiker. De gelatineblaadjes weken in water. Verwarm een klein beetje water. Voeg van het vuur af de geweekte en uitgeknepen blaadjes gelatine toe. Laat iets afkoelen.
    Het gelatinemengsel mengen met de aardbeien.
    Even in de koelkast (15 min.)
    Slagroom heel stijf kloppen en door de mousse spatelen.
    Met deze hoeveelheid kun je een taart (28 cm.) met “een lekkere dikke laag” vullen, of met twee iets dunnere lagen.

Tips:

    Je kunt de kristalsuiker ook heel goed vervangen door zoetstof(poeder) van bijvoorbeeld Candarel (de hoeveelheid kan verschillen per zoetstof, ik gebruik 50 gram Candarel). Deze zoetstof lost trouwens ook nog eens beter op.
    De mousse is heel goed in te vriezen. Na het ontdooien alleen even doorroeren.
    Blijft je mousse te nat? voeg nog wat extra (opgeloste) gelatine en/of stijfgeklopte slagroom toe. Een zakje klopfix kan ook helpen.
    Je kunt de blaadjes gelatine vervangen door poedergelatine. De limoen kan worden vervangen door citroen.

Gepost door Koenie op het forum! Klik hier om naar haar topic te gaan, voor tips en adviezen of om je vraag te stellen. Foto van Marieke (Redrose18) op het forum; bovenste laag aardbeienmousse, onderste laag banketbakkersroom.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Recepten gezocht

Super bedankt!! De biscuit vanavond gemaakt. Morgen de vulling. Dat gaat helemaal goed komen met de taart!!