1

Onderwerp: Welke kleurstof gebruiken jullie?

Help! Misschien is dit onderwerp al vaker voorbijgekomen maar ik kon er niets recents over vinden!
Met welk soort en/of merk kleurstof krijg ik echt felle kleuren? Als ik van het merk Brand New Cake bijv. Rood gebruik (zowel de gel voor botercreme, fondant e.d. als de kleurstof geschikt voor chocolade) wordt het Roze/donker Roze, bij blauw wordt ie niet heel donkerblauw etc. 
Chocolade maak ik eerst Wit alvorens ik de kleur erdoor doe. Alvast bedankt voor jullie hulp! :-)

2

Re: Welke kleurstof gebruiken jullie?

Rood is gewoon een heel lastige kleur. Het meest rood krijg je - vind ik - met RD Progel, die is weer leverbaar (was een tijdje bijna overal uitverkocht). Bij voorbeeld bij Happy Baking :)

Chocolade felle kleuren krijgen is lastig, daar heb je eigenlijk kleurpoeder of kleur op oliebasis nodig en dan nog moet er veel in. Voor felle kleuren pak ik daarom liever deco melts (van FunCakes, maar je hebt ook candy melts van andere merken). Dat is weliswaar geen echte chocolade maar ze smaken naar witte chocolade.

Als je felle kleuren wilt zou ik chocolade niet eerst wit maken trouwens, dan is de stap naar een fellere kleur juist groter. Dat zou ik alleen bij blauw doen, omdat witte chocola blauw maken een dingetje is, dat wordt altijd een beetje groenig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Welke kleurstof gebruiken jullie?

Fijn, ga die RD Progel een keer proberen! Dank je!