1

Onderwerp: Hoe gaat het met jullie?

Al is het hier qua posten niet meer zo druk, ik weet zeker dat er nog regelmatig mensen het forum bezoeken. We zijn met elkaar nog steeds "een community" :) Hoe gaat het met jullie? Hoe is het met de opdrachten, de taarten, de aankopen? De gezondheid, de familie, de stress?

Met Happy Baking - de naam van mijn winkel sinds vorig jaar 1 maart - gaat het niet zo  héél best, want tja... we hebben natuurlijk niet zoveel klanten. De klanten die komen gaan vooral cupcakes en koekjes maken met de kinderen, dus dat zijn niet zulke hoge bedragen en het zijn er sowieso veel minder dan anders.
Met onszelf, man & kinderen gaat het gelukkig wel goed, allemaal nog gezond!

En jullie??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Hoe gaat het met jullie?

Wat jammer dat de winkel zo leeg blijft. Bakken is juist iets wat je thuis nu heel goed kan doen, toch. Naja, ff niet voor anderen, maar alle tijd om te oefenen op icing skills of boetseren.

Corona heeft ons al gevonden. Mij vanaf maandag en Lief vanaf dat ze zonet boven de 38 scoorde. Niet zo gek in zo'n klein huis. Ademen is nu niet mijn hobby, maar buiten dat gaat het nog goed. :+ We zijn allebei nooit ziek of koortsig, laat staan met luchtwegklachten, dus we zijn er vrij zeker van dat het geen 'gewoon griepje' is.
Het is wel gezellig zo samen thuis. Lief heeft zo'n zogenoemd vitaal beroep dus moest wel werken, maar mag nu echt niet meer. We blijven lekker thuis.
Hopelijk schijnt er nog een zonnetje zodat we van het weekend in de tuin kunnen zitten. Geen stress, want dat helpt toch niets.

Maar mensen, hou je aan de social distance! Taartshoppen mag echt wel (als je geen klachten hebt natuurlijk), maar sla het koffieleuten over en beperk je  afspraken tot een minimum. Dit is geen gewoon griepje, we moeten met zijn allen zorgen dat we hier zonder al te veel kleerscheuren doorheen komen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Beterschap Pooh! Wat akelig voor jullie. En Marianne, balen dat het zo stil is. Op mijn werk is het niet anders, best zorgelijk.
Hier in Houten alles goed, ik trek net een lekkere citroen-maanzaadcake uit de oven, ruikt heerlijk. Verder bak ik regelmatig brood, gewoon omdat het leuk is. En ik ben blij dat we nog steeds naar buiten mogen.

Iedereen sterkte en hou de moed erin!

Tieneke

4

Hey!

Ik kom hier inderdaad nog regelmatig even langs  =)
De sfeer hier vind ik prettiger dan op facebook, ook al is het inderdaad wel heel rustig.

Hier in huis een dochter die hoest, maar geen koorts heeft en persé naar school wil omdat dit haar eindexamen jaar is. Zoonlief heeft geen klachten, maar mag ook niet naar school, dus moeten we verplicht thuis schooltje spelen. En dat alles levert de nodige stress op.

Ben het met Pooh eens. Serieus nemen dit... is echt geen griepje...
En ik denk ook dat het voorlopig nog niet voorbij is.

Ik bakte sowieso al alleen als hobby, maar dat ligt door privé omstandigheden al meer dan een jaar stil.
Maar kom dus nog wel graag op dit forum  :D

Heel veel beterschap voor Pooh en Lief en voor alle anderen.
Pas goed op jezelf en op elkaar.

Liefs Sonja

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5 Laatst bewerkt door Esther68 (22-03-2020 13:05)

Hier, in Brabant, is het erg rustig op straat. En druk in de parkeervakken want bijna iedereen werkt thuis. Op mijn werk ( klein wasserijtje) is zo goed als niks te doen. Onze was bestaat voor 85% uit horeca-was. Mijn zoon werd na de carnaval erg ziek (hoesten en 38.5+ koorts) maar hij is elk jaar na de carnaval wel ziek. Kou, alcohol en een dunne jas gaan niet samen..
Ik ben ook nooit ziek (heb nog nooit griep gehad) maar ben nu toch ook wat ziekjes geweest. Niet heel erg maar toch. We zijn nu beter.
Wat bakken betreft...Ik bak zelden nog. Heb het hobbybakken eigenlijk niet meer opgepakt na mijn bijna burn-out. Ik vind het wel jammer want met het resultaat was ik altijd blij maar van het maken kreeg ik geen plezier meer. Stress heeft de overhand, jammer genoeg...
Voor iedereen beterschap en hoop dat deze periode maar zo snel voorbij mag zijn!

6

Pooh, hoe is het nu? Hoop dat je inderdaad gisteren even in het zonnetje hebt kunnen zitten!

Het lijkt me enorm lastig voor examen leerlingen, mag ze wel komen als ze hoest dan, Sonja?

En Esther, grote kans dus dat je het toch hebt gehad, zonder dat jullie je realiseerden dat het Corona was? Gelukkig maar dat jullie weer beter zijn!

Tineke, kun je nog bloem krijgen voor brood? Wij krijgen dagelijks klanten op zoek naar bloem en gist (ik verkoop alleen zeeuwse bloem, niet goed voor brood of pasta, waar deze klanten het voor willen gebruiken, en mijn gist is ondertussen ook op ;) ) Blijkbaar gaat de bloem net zo hard als het wc papier ;)

7

Fijn dat jullie weer beter zijn Esther! En fijn dat het is meegevallen.

Hopelijk komt het goed met de eindexamens. Ik las al dat MBO-studenten die dit jaar doorstromen naar het HBO een half jaar extra tijd krijgen om hun diploma te halen.

Ik zou willen dat iedereen zich wat meer aan die social distancing zou houden. Stelletje verwende mensen, het lukt ze niet eens om een tijdje richtlijnen te volgen die echt zo erg niet zijn. Omdat de zon schijnt heeft corona een weekendje vrij ofzo? Dat strand ligt er straks ook nog wel, het bos gaat er niet vandoor. We hebben een hele zomer voor de boeg waarin je buiten mag rondrennen. Hou je nu gewoon even koest, voor de ander. Als je ziet dat er ergens druk is, ga daar dan niet tussen staan. Wil je wandelen, zoek een rustige plek uit, waar nog geen andere mensen zijn. Zó vol is Nederland nu ook weer niet.

Met ons gaat het best oké, we zijn alleen nog niet beter. We schommelen al dagen tussen net wel en net geen koorts, ik heb vandaag ook wat hoofdpijn maar mijn longen branden niet meer. Lief heeft buiten de koorts nog steeds nergens last van.:thumb:

8

Ik duim voor Pooh en Lief dat jullie snel weer opknappen. En voor alle anderen die dit lezen en ook nodig hebben.
Goed te horen Esther, dat jullie er goed doorheen gekomen zijn.

Hoest van dochterlief was vandaag nagenoeg weg, dus die is naar school.  Ze is de afgelopen twee weken thuis gebleven en als ze nu nog gehoest had, dan had ik haar thuis gehouden.
Haar praktijkexamen tekenen had al moeten beginnen... Geen idee hoe dat allemaal gaat lopen. Is allemaal nog niks van bekend en dat geeft veel stress.
We hadden al bedacht dat het gala uitgesteld zou worden, maar -als afleiding- toch alvast een prachtige galajurk incl petticoat voor haar gekocht. Nu blijkt het helemaal niet door te gaan...

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ … oat-in-red

Ik snap niks van mensen die dit niet serieus nemen en er flauwe grapjes over maken.
Ik kom ook uit Brabant, tussen Tilburg en Breda. Het is echt géén grapje hier  :s

9

Sterkte allemaal lieverds! Fijn om nog even van jullie te horen. En Sonja, ik denk dat de examens nu helemaal niet meer doorgaan he?

Ik kon afgelopen zaterdag bloem en meel kopen bij de plaatselijke molen, die trouwens heel hard stond te draaien om te malen. Ben ik blij mee. Ik ben nu druk met het schoolwerk van onze zoon en ik kom ook nog veel buiten, maar als het weer omslaat, kan ik brood gaan bakken: heerlijk!

Tieneke

10

Dat klinkt goed Tieneke!

Examens gaan inderdaad niet door, maar helaas is het nog steeds een puinhoop. Ze zat net midden in die laatste schoolexamens, die dus nu ineens per direct weer afgezegd zijn.
Nog geen idee of de toetsen die ze gemaakt heeft opnieuw moeten of toch meetellen en ook geen idee wanneer ze die schoolexamens dan weer opnieuw gaan inplannen: hij blijft een puinhoop...

Helaas is zoonlief heel lastig aan te sturen qua zelfstandig huiswerk maken... Er wordt ook nogal wat gevraagd van ze als ik eerlijk ben. Hij is 12 jaar en vindt alles wat er gebeurt ook gewoon heel spannend.

Ik werk bij een drukkerij en wij doen veel werk voor de uitvaartbranche, dus ik moet gewoon werken.
En dan 's avonds ook nog voor juf spelen: ik word er niet blij van.

11 Laatst bewerkt door KimN (24-03-2020 22:29)

Zo zie je maar dat het links of rechtsom toch iedereen direct of indirect treft. Toch ook wel spannend om nu ziek te zijn terwijl je dat anders nooit bent, kan mij voorstellen dat je je toch afvraagt...is het dit dan?
Gelukkig hier alles onder controle. Samen met manlief thuis en ons dochtertje van 1,5 die het prachtig vindt dat we allebei thuis zijn. Ik werk in het MBO en manlief in de sport/zwemschool. Voor mij is het thuis werken geblazen maar dat vind ik toch een potje hard werken hoor, geef les op een zorg opleiding dus bijna alle studenten  zijn in stage waar ook her en der de eerste Corona gevallen zich aandienen binnen de zorginstellingen in Zuid Limburg. Ook heftig voor hen in zo'n chaos te leren functioneren.
Voor mij frustrerend dat er nu geen direct contact is en je zo weinig kunt doen. Zeker ook met de onzekerheid of ze wel hun diploma gaan halen dit schooljaar.
Bakken staat op een laag pitje, afgelopen weekend wel een grote doos wafels gebakken voor de verpleegkundigen op de corona afdeling van het ziekenhuis in Weert. Nichtje werkt er en vond dat ze wel iets lekkers verdienden met al dat harde werk..dus dan met bakken maar een maatschappelijke bijdrage leveren.
Aankomende donderdag mijn voorlopig laatste taartje voor een kindje dat 1 wordt, zelf ervaren dat dit toch bijzonder is en wil daarom toch een klein taartje voor ze maken.. daarna gaat ook eigenlijk de boel niet door qua reserveringen.
Hopelijk zijn we samen snel uit deze ellende en lukt het iedereen on zich aan de richtlijnen te houden. Thuis blijven is op zich geen hele moeilijke opdracht  dacht ik zo...
Iedereen sterkte en zorg voor jezelf en elkaar #stayathome #staysafe

12

Onze thermometer weet vandaag niet of we nu thuis moeten blijven of beter zijn. We meten elke keer andere waarden. :S
We kunnen natuurlijk voor de zekerheid thuis blijven, maar hebben ook nog werk. We willen niet thuis blijven als het niet hoeft.
We waren net 24 uur koorts en verhogingvrij.

13

@pooh: dat is vervelend! Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Veel sterkte.

@KimN: Wat goed dat je toch dat taartje bakt voor dat kindje. 1 Jaar is inderdaad een bijzondere leeftijd en een bijzondere taart kan op dit moment een verschil maken.

14

Hoe is het vandaag, Pooh?

Een eerste verjaardag is heel speciaal, dat kun je niet overdoen  :nooo:  Vind het ook allemaal zo sneu voor al die kinderen die jarig zijn, voor de ouders maar ook voor mensen met een speciale verjaardag. Zo was het gisteren de 50e verjaardag van Petra (Pluun, van vroeger op het forum). We hadden de winkel versierd, maar ze was er maar 2 uurtjes (we staan zoveel mogelijk alleen nu in de winkel). Dat is toch een speciale verjaardag, die doe je niet meer over :(

Voor nu weer allemaal: let op elkaar en stay safe :*

15

Hiep hoi voor Pluun en een 1,5m-afstandsdansje voor je jarige job! wel rot om zo je verjaardag (niet) te vieren, zowel voor kinderen als volwassenen. Ouderen die jarig zijn mogen al helemaal geen visite ontvangen. :(

Lief is op advies van werk toch nog thuis vandaag. Ik heb geen verhoging meer (hiep hoi), maar voel me helemaal niet lekker. Eigenlijk nog minder goed dan afgelopen week. :S
Ik heb hier echt het geduld niet voor.

16

Even laten weten dat ik aan jullie denk.

@Pooh, hopelijk ben je weer opgeknapt?

17

Wat aardig van je Sonja!

Tieneke

18

Wat lief dat je even komt checken.
Hier wil het maar niet opschieten. Ik ben niet heel ziek, maar nu weer zere longen en toch weer een te hoge temperatuur. Ik ben nu al 3 keer 24 uur klachtenvrij geweest waarna mijn temperatuur toch weer op liep, of ik weer last van mijn longen kreeg. Ik hou nu zeker 48 uur aan, liefst nog langer en wil dat ook zeker aanraden.
Dit virus is een hufter, je bent ziek zonder dat je het weet, of je ligt 3 weken op de IC, in slaap gebracht. Net als je denkt dat je bent opgeknapt wordt je weer neer gemept. Neem ruim de tijd om uit te zieken.
Sterkte voor iedereen en geniet lekker van het mooie weer in eigen tuin of op het balkon. Ga alsjeblieft niet met zijn allen op een kluitje zitten in het bos, op het strand, in de bouwmarkt of bij de Intratuin.

19

Ben wel blij te horen dat je niet tot die IC variant behoort, maar inderdaad: het is iets wat je hoe dan ook serieus moet nemen.
Veel beterschap en sterkte.

Pas goed op jezelf allemaal.

20

Wat akelig Pooh, ik denk aan je!

Tieneke

21

Jee Pooh....ik heb wel verhalen gehoord maar hier schrik ik dan toch weer van. Met name de pijnlijk longen en de koorts die toch steeds terugkomt. Hoop dat het nu beter gaat, en blijft . Veel beterschap!
Ook voor iedereen! Ziek of niet  ;)