1

Onderwerp: Vulling met Tiramisu baverois

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een vraagje over vullingen. (Ik ben aardig nieuw in de bakwereld, dus verstand van smaak heb ik nog niet echt :P). Ik ga binnenkort een taart maken voor mijn man zijn 30e verjaardag. Aangezien hij gek is op Tiramisu heb ik als vulling Tiramisu baverois gekocht. Ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen dus ik vind het wat lastig om nog een vulling erbij te verzinnen voor een 2e laag. Hebben jullie tips voor mij? Het lijkt mij wel leuk om ook een koffiesmaak erin terug te laten komen...

Ik hoop dat jullie wat ideetjes voor mij hebben.

Groetjes Huismuts

2

Re: Vulling met Tiramisu baverois

Klinkt lekker :) Ik combineer zelf romig altijd met iets fris, zou een klein laagje kersen(jam) niet erbij passen? Je kunt natuurlijk ook met bv. sterke koffie tremperen? Heel licht, zodat het biscuit niet te zompig wordt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door LaLuub (18-02-2020 09:35)

Re: Vulling met Tiramisu baverois

Waarschijnlijk een te late reactie, maar mocht je vraag nog open staan:

Tiramisu is obv Koffie.

Goede combinaties met koffie zijn bijv :
* Noten (hazelnoten, walnoten, pecannoten)
* Chocolade
* Vanille

Ik ken de Tiramisu die jij hebt gekocht niet, maar ik zou dus iets zoeken in bovenstaande richting. Je schrijft dat het een tiramisu bavarois is, dus wrsl is jouw vulling niet zo zwaar (normaal is tiramisu al zwaar/machtig). Als hij wel machtig is, dan misschien zelfs gewoon simpelweg slagroom ertegen. En anders een andere bavarois ertegen obv 1 vd bovenstaande smaken.
Je kunt een dun laagje gesmolten pure chocolade over 1 laag biscuit smeren (krijg je een knappertje) of bijv wat stukjes noot (of nougatine) door een vulling.

Als je richting de noten gaat, zou je je biscuit bijvoorbeeld nog kunnen tremperen met een hazelnootsiroop. Of als je richting chocola gaat, met een koffielikeur.

En natuurlijk kun je tegen de tiramusu ook nog een koffiebavarois doen. (Als het dan niet té koffie-achtig wordt). Een goed recept staat hier op DLT, lekker om wat van die chocolade koffie/mocca boontjes erdoor te doen.