1

Onderwerp: Mijn botercreme valt van de taart af

Goedemiddag Allemaal,

Van het weekend heb ik een stapeltaart gemaakt(eenhoorntaart).
Ik had het idee om met gekleurde botercreme de manen van de eenhoorn te maken.
De botercrème zag er bij het opspuiten al een beetje uit als drap.
Nadat ik het had aangebracht op de taart gleed het er al snel vanaf.
De Boter had ik rond 8 uur uit de koelkast gehaald en rond een uur of 3 de botercreme gemaakt.

Hoe zou ik dit in de toekomst kunnen voorkomen?

2

Re: Mijn botercreme valt van de taart af

Welke boter en/of bc heb je gebruikt? De (te veel?) kleurstof kan er ook voor zorgen dat de bc slapper is dan normaal. Net al deze temperaturen.
Ik gebruik voor de manen van een unicorn taart altijd Enchanted Cream. Deze is en blijft stevig/luchtig, spuit mooie toeven en is makkelijk te kleuren.

3

Re: Mijn botercreme valt van de taart af

Esther68 schreef:

Welke boter en/of bc heb je gebruikt? De (te veel?) kleurstof kan er ook voor zorgen dat de bc slapper is dan normaal. Net al deze temperaturen.
Ik gebruik voor de manen van een unicorn taart altijd Enchanted Cream. Deze is en blijft stevig/luchtig, spuit mooie toeven en is makkelijk te kleuren.

Ik heb ongezouten roomboter gebruikt en de BC mix van dk oetker.
Welke kleurstoffen raad je aan om te gebruiken?

4

Re: Mijn botercreme valt van de taart af

Ik heb geen ervaring met de bc van dr. Oetker, ik gebruik de bc mix van Funcakes en kleur de bc met Wilton.
Met deze temperaturen leg ik voordat ik begin met opspuiten, de bc even in de koelkast, want anders loopt het idd zo weer van de taart af. Ook tussendoor, als dat nodig is, leg ik het in de koelkast. Scheelt enorm.