1

Onderwerp: print op slagroomtaart #spoedvraagje

Hallo allemaal,

Het is erg lang geleden dat ik heb gebakken (druk met werk en een opleiding), maar nu mijn zoontje jarig is wil ik natuurlijk wel zelf een taart bakken!

Ik had bedacht om een slagroomtaart te maken (even een keer geen marsepein ;-) ) en vervolgens daar een print op te leggen (ik heb een frosting print), maar ik bedacht me ineens dat slagroom niet zo goed samen gaat met marsepein / printjes.

Nu heb ik nog mix voor creme chantilly (cremess superior) staan. Kan ik dit wel probleemloos gebruiken met de print?

De taart wordt zondagochtend gegeten en ik was van plan om hem morgen te gaan vullen/decoreren. Gaat dit goed?

Wat raden jullie mij aan?

2

Re: print op slagroomtaart #spoedvraagje

Ik meen ergens anders gelezen te hebben dat iemand ook creme Chantilly had gebruikt met marsepein of fondant en dat dit was gaan smelten.
Je zou evt een plaatje van marsepein kunnen maken en daar je print op kunnen doen. Dan kun je die zondag voor het fotograferen en aansnijden van de taart erop leggen?

Anders zou je evt. een ondergrond van chocolade kunnen maken? (Maar dit is natuurlijk lastiger dan gewoon marsepein of fondant.

3

Re: print op slagroomtaart #spoedvraagje

Ik maak mijn taarten met aangevette slagroom ( :9 ). Crème chantilly ken ik niet. Soort professionele slagroom?  :think:
Ik maak eigenlijk alleen slagroomtaarten voor thuis dus kan de print er zo laat mogelijk op leggen. Ik heb wel eens gelezen dat je de print op een laagje chocolade kunt  doen. Dit zorgt ervoor dat de print niet rechtstreeks op de slagroom komt te liggen.