1

Onderwerp: Bruidstaart in groentinten

Je zou toch gisteren, 13 oktober, getrouwd zijn! Een zomerbruiloft met temperatuur boven de 25 graden. Het huwelijk werd voltrokken in Pinetum Blijdenstijn in Hilversum, een prachtige bomentuin. De bruidstaart moest in passende botanische sfeer. Het geheel was prachtig gedecoreerd door de ceremoniemeesters.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/44065325_704769046570270_4036828010479878144_n.jpg?_nc_cat=107&oh=53850bcf94c7caddefa07e55e4fd387e&oe=5C52E21F

Weer heerlijk gespeeld met de mogelijkheden van wafer paper / ouwel. I.p. eetbaar, maar wel met gebruik van een piepschuim ei en bloemendraad en -tape. De vetplantjes zijn wel van marsefond.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43877736_704769069903601_632802717407903744_n.jpg?_nc_cat=108&oh=2caf3971171d1ff1fe8b48fdf841ff57&oe=5C3F780A

Gevuld met botercreme speciaal (botercreme met banketbakkersroom erdoor, op smaak gebracht met lemoncurd en passievruchtencoulis.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Bruidstaart in groentinten

Mooi!  :thumb:
Alles klopt aan de taart en met de boomstammen is het hele plaatje compleet  :Y

Re: Bruidstaart in groentinten

Prachtig!!! En je bloemen! Kunstwerkje!

4

Re: Bruidstaart in groentinten

Heel erg mooi, past goed bij het thema!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Re: Bruidstaart in groentinten

Mooie taart, heel natuurlijk.

6

Re: Bruidstaart in groentinten

Wat een plaatje!  :thumb:
Heel fraai, vooral in die setting.
En erg lekker, zo te lezen!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Re: Bruidstaart in groentinten

Prachtig!

8

Re: Bruidstaart in groentinten

Prachtig!

9

Re: Bruidstaart in groentinten

Wauw!!

10 Laatst bewerkt door LaLuub (09-11-2018 09:06)

Re: Bruidstaart in groentinten

Wauw!!! Prachtig!  Zijn dat suikerbloemen, of stiekem echte?? Hoe dan ook een plaatje!!  :thumb:  :thumb: (Ik heb 'm bewaard, vind 'm echt zo gaaf met deze bloemen! :y ) En wat klinkt jouw botercreme extra superlekker! Ga ik ook eens proberen!  :9  :9 (Of zou je het recept willen delen?)

11

Re: Bruidstaart in groentinten

LaLuub schreef:

Wauw!!! Prachtig!  Zijn dat suikerbloemen, of stiekem echte?? Hoe dan ook een plaatje!!  :thumb:  :thumb: (Ik heb 'm bewaard, vind 'm echt zo gaaf met deze bloemen! :y ) En wat klinkt jouw botercreme extra superlekker! Ga ik ook eens proberen!  :9  :9 (Of zou je het recept willen delen?)

Zoals tussen de fotootjes in staat is het meeste van wafer paper met gebruik van een piepschuim eitje en ijzerdraad en bloementape. En de vetplantjes van fondant. I.p eetbaar dus al knabbelt natuurlijk niemand de blaadjes van zo'n takje.

Botercreme extra, gewoon wat gedaan... gewichten weet ik niet meer.  Zo'n beetje 2/3 meringue botercreme en 1/3 banketbakkersroom denk ik. Een flinke klodder lemoncurd en het gezeefde vruchtvlees van 3 passievruchten. Ik had wel veel te veel... Suuperduidelijk recept toch  :D !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Re: Bruidstaart in groentinten

Ohhh, wat mooi, zeg Tom Poes! Prachtig!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

13

Re: Bruidstaart in groentinten

Tom Poes schreef:
LaLuub schreef:

Wauw!!! Prachtig!  Zijn dat suikerbloemen, of stiekem echte?? Hoe dan ook een plaatje!!  :thumb:  :thumb: (Ik heb 'm bewaard, vind 'm echt zo gaaf met deze bloemen! :y ) En wat klinkt jouw botercreme extra superlekker! Ga ik ook eens proberen!  :9  :9 (Of zou je het recept willen delen?)

Zoals tussen de fotootjes in staat is het meeste van wafer paper met gebruik van een piepschuim eitje en ijzerdraad en bloementape. En de vetplantjes van fondant. I.p eetbaar dus al knabbelt natuurlijk niemand de blaadjes van zo'n takje.

Botercreme extra, gewoon wat gedaan... gewichten weet ik niet meer.  Zo'n beetje 2/3 meringue botercreme en 1/3 banketbakkersroom denk ik. Een flinke klodder lemoncurd en het gezeefde vruchtvlees van 3 passievruchten. Ik had wel veel te veel... Suuperduidelijk recept toch  :D !

Helemaal duidelijk  :lol:
Ga ik een keer uitproberen! Klinkt superlekker :9

14

Re: Bruidstaart in groentinten

Wat een mooie taart, mooie kleuren en een prachtig geheel!

Happy Cake Day!

15

Re: Bruidstaart in groentinten

PRACHTIG!!!!

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby