126

Re: Hardlopen met Evy (of Renate) deel 2

Ik loop ook nog steeds, hoewel met enige regelmaat een pauze ivm keelpijn gekneusde enkel (ja ik lag ook plat op mijn toet b zwikken op een steen, dus kijk maar uit met gladhied inderdaad) etc. Merk wel dat je dan elke keer weer een beetje terug bent gevallen, maar ach, dat komt elke keer wel goed. Ben gestart met 5-10 km, maar nog niet zover op weg.
Vind het achteraf nog altijd fijn dat ik gelopen heb, en voel me er beter bij, maar beginnen nog altijd een crime!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

127

Yes! Ik ga inmiddels de 4e week in, al hebben we week 1 twee keer gelopen omdat een van mn hardloopmaatjes ziek was. Loop samen met twee andere meiden en we houden elkaar lekker scherp. :) Vandaag dus starten met week 3. (al loop ik krom van de spierpijn na een middagje schaatsen zaterdag, dus dat wordt even bikkelen ;) )

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

128

Whaa ik heb het gedaan....ingeschreven voor de marikenloop...Eerst maar 5 Km kijken hoe die gaat ben nu bezig met 5 tot 10 dus mss straks de adidas lady`s run :/

129

Net les 2 gelopen.
Was kapot na de 35 min.
Kom ik er thuis achter dat ik de verkeerde les 2 heb genomen. Niet die voor 1 -5 km maar die van 5-10km. Vond het al zo'n grote stap van de 1e naar de 2e les.
Hoe blond kun je zijn  :s

130

wow, wat een prestatie dat je het dan toch hebt volgehouden!

Ik ben bijna een maand ziek geweest en vrijwel niet gelopen. Ik was tot les 15 gekomen, ben na het ziek zijn gaan opbouwen vanaf week 4 opnieuw,  en begon vandaag vol goede moed aan les 16. Nu had ik vanmorgen ook al een uurtje baantjes getrokken, maar het was zulk lekker weer dat ik dacht 'ik moet even gaan lopen!' aangezien mn hardloopkleding gisteren op de waslijn hing. Lekker het bos in en dan de hei op.

Nou, dat ging dus niet. Na 2 minuten van de tweede keer 7 minuten kon ik echt niet meer. Ben dus maar gaan lopen en na een half uur stevig doorwandelen (met af en toe nog een minuutje proberen) kwam ik toch redelijk teleurgesteld weer thuis. Donderdag nog een poging doen.

Weet een van jullie dat trouwens? Ik wil het liefst 3x per week lopen en dan tussendoor op 2 rustdagen een uur gaan baantjestrekken. Zou dat te doen zijn, of geef je je spieren dan niet genoeg rust?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

131

Ik heb 2 keer gesmokkelt. Maar ben wel wat gewent hoor. Ik zwem normaal een uur op dinsdag maar mijn zwemmaatje was ziek.

Ik ben trouwens bang dat je spieren dan niet genoeg rust hebben. Een beetje zwemmen kan vast geen kwaad. B.v. 20 min op een rustig tempo zwemmen. Een heel uur zou to much zijn, het zijn niet voor niets rustdagen, denk ik.

132

Hoi allemaal, excuses voor het openen van een oud topic, maar ik ben eindelijk toe aan hardlopen met Evy. Ik heb net 0-5km afgerond, en wil nu 5-10km gaan doen. Ik heb de mp3tjes, maar heeft iemand een hardloopschema voor de 5-10km trainings? Ik wil graag weten hoe ver en hoe lang ik moet lopen voordat ik aan m'n training begin, en kan het nergens online vinden.

133

Dit zijn de 1e 5 weken, dan heb je een idee. De andere staan vast ook wel ergens. Het schema komt van deze site: http://www.smarts.nl/wordpress/tag/evy-gruyaert/

http://www.smarts.nl/wordpress/wp-content/uploads/Schermafbeelding-2016-04-01-om-23.49.59.png

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

134

https://www.start-to-run.be/loopschemas/

Hier staan alle schema's op

135

Thanks, ik had die site wel gezien, maar dat schema lijkt niet te kloppen met mijn mp3tjes. zijn er meerdere versies van Evy? anyway, misschien maar gewoon aan de slag dan. :-)

136

Ah dat heb ik ook. Ik doe de 0 to 5 maar en daar zit inderdaad soms een verschil op.
Er zijn ook boeken van start to run en daar staan de schema's ook in. Maar weet niet als die correct zijn met de mp3's.