1 Laatst bewerkt door Elize van B. (18-12-2016 12:20)

Onderwerp: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Goedemiddag iedereen,

Volgend weekend maak ik 1 of 2 kersttaartjes voor eigen gebruik. Een taart zal voor maandag zijn, maar het liefst wil ik zaterdagochtend al weg van huis. Dus ik wil hem/ze vrijdag eigenlijk al maken.
Weten jullie een vulling die echt lekker is en zo lang goed blijft? In de titel heb ik het over buiten de koelkast, omdat dat altijd vullingen zijn die langer goed blijven.

1:1 botercrème vind ik niet echt lekker. Is dit met iets er door heen anders? Lekkerder?

2

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

De 1:1 is ook niet echt bedoeld als vulling, al zijn de meningen daarover nogal verdeeld  ;) (mijn buurvrouw vind de 1:1 juist wel erg lekker). Je kunt de mix proberen. Die vind ik erg lekker  :9 , of de mbc. Persoonlijk vind ik deze minder maar het merendeel van het forum, wat ik vaak lees, vind deze juist erg lekker.

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Bij ons blijft de moccabotercreme erg populair. Die maak ik van de mix, en dan een flinke theelepel mocca-smaakstof (uit de webshop) en flink wat cacaopoeder erdoor.

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Dankjulliewel!! :) Iemand nog een idee?

5

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Combinatie van banketbakkersroom en botercreme (botercreme extra) of de botercreme luchtig uit de recepten bovenaan de website vind ik altijd heel lekker. Ze blijven ook gemakkelijk enkele dagen goed tussen je taart. Je kunt elke smaak erdoor doen die je wilt.

Succes,

Tieneke

6

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Ik krijg steeds leuke reacties op mijn stracciatellacreme die ik combineer met kersenvulling!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7 Laatst bewerkt door Elize van B. (28-12-2016 08:50)

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Bedankt! Ik onthoud jullie ideeën voor een volgende keer.

Ik zou het voor een klant nooit aandurven, maar ik heb de biscuits vrijdagavond gebakken en gelijk al gevuld en afgesmeerd. Vulling bestond uit een laag zelfgemaakte banketbakkersroom en een laag kersenvlaaivulling. Maandag aangesneden en smaakte niet minder lekker dan normaal! Ik was echt verbaasd ;p

8

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Elize van B. schreef:

Bedankt! Ik onthoud jullie ideeën voor een volgende keer.

Ik zou het voor een klant nooit aandurven, maar ik heb de biscuits vrijdagavond gebakken en gelijk al gevuld en afgesmeerd. Vulling bestond uit een laag zelfgemaakte banketbakkersroom en een laag kersenvlaaivulling. Maandag aangesneden en smaakte niet minder lekker dan normaal! Ik was echt verbaasd ;p

Ik ben ook verbaasd, eerlijk gezegd.. Vind het fijn dat de taart niet minder lekker was maar bbr moet in de koeling dus vind het vreemd dat deze zo lang lekker is gebleven. Zelfs als deze bij mij in de koeling staat smaakt 'ie na 2 dagen al anders. Ik weet wel dat de marsepein/fondant de vulling ook langer goed houdt maar niet zo als in de koeling natuurlijk  ;).

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Ze zijn wel in de koeling geweest hoor! Ook met koelelement vervoerd. Maar dan nog apart dat het zo goed smaakte inderdaad :)

10

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Elize van B. schreef:

Ze zijn wel in de koeling geweest hoor! Ook met koelelement vervoerd. Maar dan nog apart dat het zo goed smaakte inderdaad :)

Ok. Ging er vanuit dat je de taart niet gekoeld kon/wilde bewaren omdat je om een buiten-de-koelkastvulling vroeg  ;), maar heb net je startvraag goed gelezen, dus snap het  ;) .
Rudolph van Veen maakt ook vaak een creme van boter, poedersuiker en banketbakkersroom. Hij zegt dat deze een week houdbaar is in de koelkast. Ik vind het wel lang..

11

Re: Welke buiten-de-koelkastvulling is echt lekker?

Esther68 schreef:
Elize van B. schreef:

Ze zijn wel in de koeling geweest hoor! Ook met koelelement vervoerd. Maar dan nog apart dat het zo goed smaakte inderdaad :)

Ok. Ging er vanuit dat je de taart niet gekoeld kon/wilde bewaren omdat je om een buiten-de-koelkastvulling vroeg  ;), maar heb net je startvraag goed gelezen, dus snap het  ;) .
Rudolph van Veen maakt ook vaak een creme van boter, poedersuiker en banketbakkersroom. Hij zegt dat deze een week houdbaar is in de koelkast. Ik vind het wel lang..

Dat is inderdaad lang zeg!