Onderwerp: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Goedendag,

Ik moet binnenkort een bruidstaart maken en wil graag weten of jullie kunnen zien waarmee deze taart is afgesmeerd. Ik dacht zelf buttercream, maar dat wil het bruidspaar niet, dus andere suggesties zijn absoluut welkom.
En hebben jullie al eens gewerkt met echte lavendel en bladeren op een taart? Hoe gaat dat in z'n werk?
Dit is de taart:




Ik hoor graag jullie reacties. Alvast heel erg bedankt.

Groeten,
Ninke

2

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Zie geen foto  ;)

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Ik krijg hem er niet ingezet...

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Ik krijg deze melding elke keer;
Too more links in message. Allowed 1 links. Reduce number of links and post it again.

En als ik het dan weer doe met de link die onderaan het bericht sta krijg ik weer die foutmelding.
Geen idee wat ik verkeerd doe.

5

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Als het je eerste post is kun je maar 1 foto upgraden.  Pad na een aantal geplaatste betichten,  volgens mij 5, kun je meer foto's uploaden

6

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Hoi
Ik heb een vraag over fondant ....ik gebruik namelijk fondant van satin ice om taarten te bekleden. Maar laatste taarten heb ik naamelijk problemen gehad met de fondant .....dat de fondant begint te zweten zo erg dat hij hij letterlijk smelt ik kan hem ook niet smoothen. Ik smeer mijn taarten af met ganache van de avond ervoor en gaan dan de koelkast in. Waaraan zou dit kunnen liggen? Het zit namelijk zo ik moet een huwelijkstaart maken voor 17/09/16  van 3 lagen waarvan de middelste met eetbaar bladgoud wordt bekleed. Ben bang als dit hier gebeurd heb ik een groot probleem en kostelijk....

7

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

La marie schreef:

Hoi
Ik heb een vraag over fondant ....ik gebruik namelijk fondant van satin ice om taarten te bekleden. Maar laatste taarten heb ik naamelijk problemen gehad met de fondant .....dat de fondant begint te zweten zo erg dat hij hij letterlijk smelt ik kan hem ook niet smoothen. Ik smeer mijn taarten af met ganache van de avond ervoor en gaan dan de koelkast in. Waaraan zou dit kunnen liggen? Het zit namelijk zo ik moet een huwelijkstaart maken voor 17/09/16  van 3 lagen waarvan de middelste met eetbaar bladgoud wordt bekleed. Ben bang als dit hier gebeurd heb ik een groot probleem en kostelijk....

ik heb geen antwoord voor je, maar ik zou even een eigen berichtje aanmaken in het topic bekleden. je zit nu in iemand anders z'n topic en waarschijnlijk krijg je meer antwoorden als je het daar plaats.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

La marie schreef:

Hoi
Ik heb een vraag over fondant ....ik gebruik namelijk fondant van satin ice om taarten te bekleden. Maar laatste taarten heb ik naamelijk problemen gehad met de fondant .....dat de fondant begint te zweten zo erg dat hij hij letterlijk smelt ik kan hem ook niet smoothen. Ik smeer mijn taarten af met ganache van de avond ervoor en gaan dan de koelkast in. Waaraan zou dit kunnen liggen? Het zit namelijk zo ik moet een huwelijkstaart maken voor 17/09/16  van 3 lagen waarvan de middelste met eetbaar bladgoud wordt bekleed. Ben bang als dit hier gebeurd heb ik een groot probleem en kostelijk....

Zou ook een eigen topic maken  ;) . Maar hier een antwoord op je vraag....ik denk dat het komt doormeet hoge vochtigheidsgraad in de lucht. Ik maak nu zo'n 7 jaar (marsepein) taarten maar kan me niet herinneren dat het ooit zo erg is geweest. Echt een drama om nu taarten te maken :S . Hoop dat het in september minder/niet meer is.

9

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

Oei.... Sorry heb niet zoveel ervaring met berichtjes schrijven. Dat ik  in het verkeerde zit,  Dat  was echt niet mijn bedoeling. Maar alvast bedankt voor de raad. Groetjes Christel.

10

Re: Vragen over de bekledign van Bruidstaart

La marie schreef:

Oei.... Sorry heb niet zoveel ervaring met berichtjes schrijven. Dat ik  in het verkeerde zit,  Dat  was echt niet mijn bedoeling. Maar alvast bedankt voor de raad. Groetjes Christel.

Nou is geen ramp hoor, hopelijk krijg je in de andere rubriek het antwoord dat je zoekt :)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby