1

Onderwerp: Volle room en volle slagroom.

Hallo allemaal,

Klein vraagje. Ik heb twee recepten (voor chocolate fudge brownies en een oreo-cake (no-bake)) die een gat in mijn receptenboek branden. In de oreo-cake moet volle room, in de topping van de brownies moet volle slagroom. Bij geen van de vijf verschillende supermarkten hier wordt volle room of volle slagroom verkocht. Weet iemand bij welke keten (in Noord-Brabant, dus Dirk etc. vallen af) ik volle room kan kopen en zo ja, welk merk?

En zijn er mensen die in plaats van volle room gewone slagroom gebruiken? Wat doet dat met je glazuursel/no-bake-baksel?

Alvast bedankt!

You can't buy happiness but you can buy chocolate. And let's face it: that's kind of the same thing...

2

Re: Volle room en volle slagroom.

Ik heb even gegoogeld, volle room heeft minstens 35% vet, volgens wikipedia, dat is dus gewoon slagroom zou ik zo zeggen. En volle slagroom ook denk ik, geen slankroom ofzo. Ik weet niet precies wat je er mee gaat doen, maar ik zou het wel met slagroom durven te doen :y , voor de zekerheid even het vetgehalte bekijken, want houdbare slagroom is volgens mij vaak maar 30%, maar de verse slagroom van appie die bij mij in de koelkast staat is 35%

Re: Volle room en volle slagroom.

De pakjes houdbare slagroom van bijvoorbeeld Aldi bevatten ook 35% vet. Gewoon even op de verpakking kijken.

Groetjes Kirsten

Re: Volle room en volle slagroom.

Je kan bij de makro of sligro slagroom liters bestellen van 40%.

Als je zondigt zondig dan lekker