26

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Heb ik weleens gedaan, maar het wordt al snel te zoet en te zwaar. Onder fondant of marsepein gebruik ik gewoon half om boter en half suikerbakkerspoeder en dan 10 minuten mixen.

Tieneke

27

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

hoi,

Okeej, omdat natuurlijk de fondant en/of marsepein ook al zo zoet is.

Maar als er geen fondant over heen gaat dan gebruik je hem wel om af te smeren? en natuurlijk eventueel de rozen spuiten, daar is hij wel ideaal voor begrijp ik.

Bedankt!

28

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Tante Tien, dankjewel voor het delen.

Een hele tijd terug zag ik een filmpje op youtube, daar deed de mw een piep klein stipje blauw in de boter crème en deze werd wit. Het principe van onze moeders (oma's) die een beetje blauwsel in de witte was deden. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Christine.

29

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Hmmm.... dat is nog wel het proberen waard zeg.

Tieneke

30

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Ga je recept gebruiken tante tien voor mijn taart zaterdag !! ben benieuwd :D

31

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Ah, wat leuk, succes!

Tieneke

32

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

ik heb het gemaakt en vond de smaak erg lekker ,zeker dat amandel smaakje en het werkte perfect!! :thumb:

dus dat onthoud ik en ga het zeker nog is maken.

De taart was mooi hoog geworden en daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb heel de nacht buikpijn van de stress gehad vond hem zelf echt niet mooi en wilde hem eigenlijk wegdoen maar ja wat moet je dan.
Toen ze hem kwam halen was ze zo enthousiast , gemeend, dat ik een beetje adem durfde te halen!!
Smaken verschillen, dat blijkt maar weer =D

ik plaats nog wel een foto want ze ging er thuis nog van alles zelf op zetten maar ik zal een foto doen na een laag creme dan kan je zien dat hij wel mooi hoog was :y  :y

https://s32.postimg.org/3lqae4tgx/IMG_20160625_123509.jpg

33

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Ik ben echt blij dat je het lekker vond. Ik vind het knap dat je hem zo hoog hebt gekregen en toch zo netjes recht hebt afgesmeerd. Heel knap. Ook leuk dat je liet weten hoe het ging. En oh, die stress, ik heb het ook zo vaak. Zo jammer he?

Tieneke

34

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

Mooi hoog hoor Baklataart, en wat jammer dat je zo'n stress hebt gehad.
maar dit ziet er echt goed uit hoor.
groetjes Astrid.

35

Re: Hollandse Buttercream voor Wiltoncursus

astap79 schreef:

Mooi hoog hoor Baklataart, en wat jammer dat je zo'n stress hebt gehad.
maar dit ziet er echt goed uit hoor.
groetjes Astrid.


dank je wel astrid , het is echt een fijn recept en de smaak is lekker hoor!! :)