1 Laatst bewerkt door marijma (03-04-2016 13:02)

Onderwerp: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

Voor mijn dochter die in juli gaat trouwen, ga ik een bruidstaart maken.
Nu vroeg zij mij om 1 laag te maken, zoals op deze foto (de middelste laag).
Kan iemand mij helpen om te vertellen hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Dan kan ik deze nog mooi uitproberen/oefenen  :y
http://myalbum.com/photo/6wLRDIaCIMjX/720.jpg

2

Re: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

Zelf dacht ik aan, de fondant heeeeel dun uit te rollen, en dit in dunne stroken te snijden. En dan van boven naar beneden er losjes om heen te plakken, laag voor laag. En dan de bovenkant voorzichtig "kreukelen". Maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben ook bang dat de dunne fondant snel zal scheuren.

3

Re: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

de repen frillen.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

Zoek op google/youtube eens naar cake ruffles

Groetjes Kirsten

5

Re: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

Ik neem dan een klein bolletje dat ik uitrol tot een lange dunne reep, zo lang als de helft van de omtrek van de taart. ( als je het in 2 wilt verdelen, 3 kan natuurlijk ook. Met een baltool en foam pad kun je de rand aan 1 kant frillen, zo ontstaan er golfjes. Even uitproberen hoeveel druk je net je toop op de fondant moet zetten. Je begint dan bovenaan de rand van de taart met plakken. Ik doe dat meestal direct op de botercreme omdat ik 2 lagen fondant teveel vind. Zo plak je dan het uiteinde van ene reep het uiteinde van de andere reep. Zo werk je naar beneden. Hopelijk heb je hier iets aan, ook YouTube kan inderdaad heel handig zijn  ;-)

6

Re: Bruidstaart, hoe deze bekleding te maken

Ik ben opeens behoorlijk ziek geweest dus ik heb nog niet op de pc gekeken.

Ik ben heel erg blij met jullie tips! Dank je wel!

De komende tijd zal ik oefenen! Ik weet nu hoe het heet, en dan kan ik ook gericht zoeken op youtube inderdaad.  Heerlijk, dit forum!! :)