Onderwerp: Lego snoepjes maken

Hebben jullie ervaring met het maken van snoepjes van LEGO? Ik heb een filmpje op youtube gezien over winegums maken, maar dit zijn allemaal Amerikaanse ingrediënten en het lukt me niet deze te vervangen. Mijn gummies worden niet hard... Ik vroeg me daarom af of iemand van jullie ervaring heeft met het maken van snoepjes en/of winegums van mallen?

Www.Taartdecoratief.nl, de website voor al je taartbenodigdheden tegen lage prijzen!

2

Re: Lego snoepjes maken

Wel met het maken van LEGO van fondant of marsepein, maar dat bedoel je niet denk ik. Ik heb dat een mal voor en dat gaat super goed, ik denk dat je die mal ook prima zou kunnen gebruiken voor chocolade en voor net maken van snoepjes. Welke ingrediënten moet je aanpassen trouwens?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Lego snoepjes maken

De mal is het probleem niet, Voor het filmpje heb ik gelatine poeder nodig, ik heb nu blaadjes gebruikt maar dit geeft denk ik niet hetzelfde effect want de snoepjes worden niet hard. Ook had ik cornsyrup nodig, hier heb ik golden syrup gebruikt, maar ook geen idee of dit hetzelfde effect geeft.
De mallen zijn niet ideaal voor chocolade omdat er beetje een rare smaak vanaf kan komen. Dus daarom leken snoepjes mij juist wel leuk! Alleen nu het recept nog!

Www.Taartdecoratief.nl, de website voor al je taartbenodigdheden tegen lage prijzen!

4

Re: Lego snoepjes maken

Ik zou even een natuurwinkel bezoeken voor gelatinepoeder en maisstroop. Daar verkopen ze dat wel hoor.

Tieneke

5

Re: Lego snoepjes maken

Corn syrup heb ik gewoon in huis, dat verkopen ze hier bij de Oriental supermarkt gewoon, evenals de gelatine poeder

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Lego snoepjes maken

Thx, dat is het nadeel van een klein dorp ;). Zal even kijken of ik ergens zo'n supermarkt kan vinden!

Www.Taartdecoratief.nl, de website voor al je taartbenodigdheden tegen lage prijzen!

7

Re: Lego snoepjes maken

Ik heb al eens winegums gesmolten maar dat werkte ook niet, heb juist zo'n leuk Lego mannetjes vormpje dus mocht je een goed recept tegen komen dan graag :-)

Christine.