1

Onderwerp: Witte marsepein Zeelandia

Zijn er hier mensen die werken met de witte marsepein van Zeelandia?
Ik vind het werkelijk waar TROEP. Heb contact gehad met de webshop waar ik het vandaan heb en die zeggen dat ik de eerste ben die dit vind. Mensen met een andere mening en kunnen jullie mij vertellen hoe je er dan mee werkt? :-D

2

Re: Witte marsepein Zeelandia

Ik heb net een kilootje gekocht, maar nog niet gebruikt.
Ben benieuwd naar de meningen van anderen.....

3

Re: Witte marsepein Zeelandia

Hóe heb je er wát mee gedaan? Om mee te kunnen denken, is (wat) meer informatie wel erg handig? ;)

Bij mij geen klachten, 1 iemand die het niks vond, maar aangaf dat dat persoonlijk is. Het kan/zal best zijn dat het niks voor jou is, maar voor (velen) anderen prima werkt :-). Net als met fondant bijvoorbeeld.

4

Re: Witte marsepein Zeelandia

Een aantal voorbeeldjes :-)
1. Ik maskeer mijn taart, leg mijn marsepein over de taart, draai me 1 tel om en het scheurt aan alle kanten.
2. Wanneer ik het wil kneden blijft de helft aan mijn handen plakken
3. Het ziet eruit als stopverf
4. Het ziet er heel uitgedroogd uit
5. Het smaakt niet eens naar marsepein

Moet ik nog doorgaan? hihi
Verder vind ik de blanke marsepein van Zeelandia goddelijk!

5

Re: Witte marsepein Zeelandia

1 Hoe dik/dun heb je het uitgerold?
2 Dat heb ik zelf ook nog absoluut niet meegemaakt met (de witte) marsepein van Zeelandia
3 Dat idee kan komen omdat het immers gekleurde marsepein is
4 Dan heb je wellicht niet goed/lang genoeg gekneed
5 Kwestie van smaak want ik vind dat zeker wél het geval. Over smaak valt niet te twisten dus ik denk dat dit geen 'zinvolle' discussie is (vwb de smaak dus).

6

Re: Witte marsepein Zeelandia

1. Ik heb het in verschillende vormen en maten uitgerold, heel dik ( is te doen maar dan natuurlijk weer niet te eten) en heel dun.
2. Ik zal een keer een foto maken, het is echt bizar. In vergelijking met andere marsepein heb ik dit nooit.
3. Ben ik met je eens
4. Ook dit heb ik meerdere keren gedaan, heel eventjes, heel lang enz.

Is ook geen discussie haha, ik zou gewoon graag willen weten hoe ik het kan voorkomen. Ik heb gebeld met de webshop waar ik het vandaan heb en die geven aan de marsepein te mengen met een heel klein beetje water, en dan op de verwarming te leggen???

7

Re: Witte marsepein Zeelandia

doorkneden met klamnatte handen helpt tegen plakken/te droog inderdaad; die verwarming zou ik dan weer niet doen....
Maar waarom kleur je het niet zelf dan? Gaat prima hoor :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Re: Witte marsepein Zeelandia

Ik dacht, goh makkelijk witte marsepein. Maar helaas haha. Niemand die de gouden tip heeft?

9

Re: Witte marsepein Zeelandia

Die is er niet ben ik bang......... het zal niet kunnen/gaan werken zoals de blanke marsepein, het is gekleurde marsepein en dus (door de kleurstof) werkt het anders. Dat het voor jou wellicht niet werkt, dat kan. Is heel jammer maar heb je blanke marsepein al eens zelf wit gekleurd? Misschien dat dat voor jou beter/goed werkt?

10

Re: Witte marsepein Zeelandia

Heb ik nog nooit gedaan,  maar dan ga ik dat maar eens proberen.

11

Re: Witte marsepein Zeelandia

Ik doe er witte fondant doorheen, probleem opgelost!

groetjes Wilma