1

Onderwerp: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4SE68JGK.jpg

Ik wil het liefst dit maken... een ronde taart met erop een 'hoed' ook van taart. Ik denk met een board als rand... Maar welke cakemix raden jullie aan en hoe de constructie om het geheel stevig te krijgen... Ik weet dat 22 graden de maximale kantelhoek moet zijn, maar heb echt geen enkel idee hoe dit aan te pakken... Iemand tips?

Bak me dan als je kan!

2

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Hoi,

als ik het zo zie lijkt het me doodeng om zoiets te maken, maar ik denk dat je een heel eind komt door een of meer dowel(s) o.i.d. op/in een stevige plaat te maken, deze als onderbord gebruiken en dan maar hopen dat het blijft staan? Ik zou geen biscuit gebruiken, maar een stevige cake, dan heb je minder kans dat de vulling (met taart en al) uitzakt.

Succes en wat een uitdaging!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

CakeFrame gebruiken; met die constructie(s) en onderdelen zorg je dat het stevig staat.

4

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

@Annick67 Kan je me meer vertellen over CakeFrame? Is dat iets wat je kan kopen en afstellen op de goede maten?

En @MariekjeJo, ik heb nog niet eerder met cake gewerkt, welk merk raad je me aan?

Dank dames!!

Bak me dan als je kan!

5

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Ehm.. Ik hou het meestal bij het recept volgens Koopmans, maar ik ben 15 en dus geen prof... Dus wat merk betreft hebben andere forummers waarschijnlijk betere ideeën?

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

6

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Cake Frame is heel goed te vinden op google ;)

Wil je de onderste taart op z'n kant zetten dus? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je tekening en vraag...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Carien schreef:

Cake Frame is heel goed te vinden op google ;)

Wil je de onderste taart op z'n kant zetten dus? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je tekening en vraag...

Dank je wel Carien, je haalt me het antwoord uit de mond....  :thumb:  :lol:

Met CakeFrame is, wordt én blijft je constructie in elk geval stevig, mits uiteraard op de juiste manier gebruikt.

Kijk anders hier maar eens ..... ;)
https://www.youtube.com/results?search_ … awn+butler

(Ik heb net zaterdag een masterclass van haar gevolgd, vandaar.... )

8

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

@carien nee ik wil de hoed schuin op het hoofd (smiley).

Inmiddels de CakeFrame gekocht. Ik twijfel alleen over de hellingshoek, of deze niet te schuin is dat de cake van de hoed er af valt zeg maar....

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4W6KD7MJ.jpg

Bak me dan als je kan!

9

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

@annick

Ik was er ook zaterdag ... Wie was je?

Enne ... Wat is ze leuk he :)

10

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

T_aard schreef:

Ik twijfel alleen over de hellingshoek, of deze niet te schuin is dat de cake van de hoed er af valt zeg maar....

precies, die bedenkingen heb ik ook nog hierbij.... :y
in die ws is het met dummies gedaan, dat kan natuurlijk. Maar echte taart, van biscuit.... die zie ik niet op 45 graden blijven hangen... :nooo:
Misschien met cake? :think:  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Ik zou sowieso cake gebruiken, zeker géén biscuit. Houd er daarnaast rekening mee dat je onderste taart als 'contra' gewicht moet dienen voor de schuine taart, anders kiept hij omver........

12

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

sweet978 schreef:

@annick

Ik was er ook zaterdag ... Wie was je?

Enne ... Wat is ze leuk he :)

Ik was degene die gezegend was met een dikke, vette migraine aanval. Reageerde heftig op de medicijnen dus t ging helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet lekker zaterdag........ (Ik heb ook delen die ik me niet goed meer kan herinneren :O )

Ja, ze is leuk!! En klein maar in gezelligheid compenseert ze dat prima!  :lol:

13

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Ik heb biscuitmix gebruikt, juist omdat het me anders te zwaar leek op die helling...... En het is blijven zitten!

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=243651

Bak me dan als je kan!

14

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

Vergeet jullie trouwens helemaal te bedanken voor de tips en hulp!!! DANK dames! Lief!!

Bak me dan als je kan!

15

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Re: Soort schuine stapeltaart tips gevraagd!

@ Annick..

Ehm.. er stond niet op je hoofd.. ik heb migraine..dus nu weet ik nog niet wie je was;)
Ik stond vooraan.. lekker dicht bij juf ( lolzzzz) Ehm.. als je grote delen kwijt bent..gil ff..wie weet is t bij mij wel blijven hangen:)

En ja..ze is geweldig.. vind der erg inspirerend.. heb ook echt zin om te gaan experimenteren met die kit.