1

Onderwerp: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

goedemiddag!

ik mag over een tijdje mijn eerste bruidstaart gaan maken en ik wil graag een mooi uitziende stapel (qua verhoudingen) maken :) Maarrr, het moet voor ongeveer 100 personen zijn en mijn ruimtelijk inzicht is slecht, ik kan wel zelf gaan puzzelen met formaten bakvormen maar ik dacht misschien heeft iemand hier al heell veel ervaring met taarten voor ong dit aantal mensen?

Dus als iemand foto's heeft van een stapel voor ong 100p, kun je die dan hieronder delen en de formaten erbij zetten? zou ik super vinden!

Groetjes Caroline

2

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Ik zou gaan voor 35-30-25-20-15.
Beetje afhankelijk van hoe hoog je bakt. Bij mij zou dit 103 pers zijn (bak 10 cm hoog).

Qua verhouding krijg je dan dit:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1796545_611812868885648_1233477556_n.jpg?oh=0532528f708f89e53a6962defc264ef1&oe=55769EA1

Alleen is dit een stapel van 30-25-20-15-10

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

je bakpannen op elkaar stapelen, dan zie je het :)

Er staat hier, bij de howto's meen ik, een bestand met allemaal stapelcombi's met aantal personen erbij.

Maar je kunt ook een stapel van 4 hoog maken en 1 of 2 aansnijtaarten ernaast. Di eaansnijtaarten zijn minder gedecoreerd, maar daardoor kan het personeel wel sneller snijden en uitdelen :) Anders hebben de 1e taarteters hun borrel al op, terwijl het laatste stukje taart nog gesneden met worden ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Ik zou ook gaan voor bv een 3 laags en de rest aansnijtaarten. Het mooiste is inderdaad minstens een verschil van 5 cm tussen de taarten.

5

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Een verschil van maar 2,5cm vind ik persoonlijk ook erg mooi, dan krijg je een mooi slanke taart.
en idd, er is een bestand waarbij uitgerekend is welke combinatie je kunt gebruiken voor x aantal personen,
eens zien of ik hem vinden kan...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=101284

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Deze taart heeft steeds 2,5 cm verschil, ik vind het erg mooi!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/p600x600/10922653_276191022505074_4797869154279615588_o.jpg
maar smaken verschillen natuurlijk!

(En je hoeft natuurlijk niet 1 grote stapeltaart te maken,
je kunt ook een kleinere stapeltaart maken met een aantal losse aansnijdtaarten erbij)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Bedankt voor de reacties dames! daar kan ik wat mee :)
Ik vind zo'n verloop van een hoge slanke ook wel mooi alleen zijn dat dan volgens mij allemaal 'double barrols' anders krijg je megadunne hoge plakjes taart, is zo lastig snijden lijkt me

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Geen double barrels hoor, biscuit van 10 cm hoog bakken en daar 3 laagjes vulling in doen.

Groetjes Kirsten

10

Re: Mooie verdeling stapel voor 100 personen (foto's?)

Igg, dit zijn geen double barrels, ik weet toevallig dat de taarten van Tamataartje gevuld en wel ruim 10cm zijn.
Er gaan dan idd meer stukjes uit bv een 20cm taart dan volgens de tabellen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!