1

Onderwerp: Witte chocolade zonder toevoeging van melkpoeder????

Bestaat er witte chocolade zonder toevoegingen van melk?

Er is me gevraagd een Woezel en Pip taart te maken, en ik smeer het liefst af met ganache omdat mijn taarten dan mooi strak worden. Gezien de kleur van de marsepein waarmee ik ga bekleden moet ik dan witte ganache hebben anders ben ik bang dat het door schijnt.
De ontvanger heeft echter koemelkeiwit allergie, dus de standaard witte chocolade ganache komt niet in aanmerking. Ik gebruik soyaslagroom, maar ja, nu nog witte chocolade die kan.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

2

Re: Witte chocolade zonder toevoeging van melkpoeder????

Als ik witte taarten maak smeer ik meestal af met botercreme met een beetje echte cacao er door, dan schijnt het echt nooit door en smaakt het toch naar chocolade, wellicht ene optie?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Re: Witte chocolade zonder toevoeging van melkpoeder????

Afsmeren met melkchocolade- of pure chocolade ganache en je zal zien dat het niet doorschijnt........ Klopt, ik smeer het liefst af met ganache en probeerde het uit. Et voilá, het werkt, met donkere ganache schijnt het niet door.

(Mij werd het ooit als volgt verteld..... onder een witte (zomer/dunne)broek draag je ook geen wit ondergoed.... ;) ).

4

Re: Witte chocolade zonder toevoeging van melkpoeder????

Tigrasas schreef:

Als ik witte taarten maak smeer ik meestal af met botercreme met een beetje echte cacao er door, dan schijnt het echt nooit door en smaakt het toch naar chocolade, wellicht ene optie?


Ja op zich wel, ware het niet dat mijn taarten met het afsmeren met bc niet strak worden. Ben er wel mee aan het oefenen, maar die zijn dan voor eigen gebruik, dus niet zo zo erg als ze niet heel strak zijn. Man en kind zijn trouwens heel blij met mijn geoefen :D

Maar goed, deze is dus niet voor ons zelf, dus hij moet zeker weten mooi strak zijn, vandaar.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

5

Re: Witte chocolade zonder toevoeging van melkpoeder????

annick67 schreef:

Afsmeren met melkchocolade- of pure chocolade ganache en je zal zien dat het niet doorschijnt........ Klopt, ik smeer het liefst af met ganache en probeerde het uit. Et voilá, het werkt, met donkere ganache schijnt het niet door.

(Mij werd het ooit als volgt verteld..... onder een witte (zomer/dunne)broek draag je ook geen wit ondergoed.... ;) ).

:D Ja das waar. Zal ik het dan toch maar proberen? Dan wordt het pure chocolade ganache want in de meeste pure chocolade zit geen melkpoeder verwerkt. Vindt het wel een beetje spannend moet ik zeggen :y

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )