1

Onderwerp: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Kennen jullie dit filmpje al?
Ik heb naar aanleiding van dit filmpje een hele mooie hoge taartdoos gemaakt, waarin ik op charmante wijze m'n stapeltaarten kan vervoeren. Ideaal!
Heb 'm zelf nog netjes bekleed met een mooi inpakpapiertje, ziet er meteen een stuk gezelliger uit. Antislipmatje erin, taart erop en gaan!

https://www.youtube.com/watch?v=ZUAt7TfI_H0

Groetjes,
Ingrid

2

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Handig hoor :thumb:

3 Laatst bewerkt door bloempie (26-01-2015 16:02)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Super handig.
Die ga ik ook maken. Staat ook netjes bij het afleveren  :)

Bedankt voor de tip.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

4

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Echt ideaal, bedankt voor het delen!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

5

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Handig inderdaad, ik verhoog zelf mijn eigen zwanehalsdozen van de paardekooper, hier gebruik ik dan een onderkant van de doos voor de taart en voor de hoogte een paar deksel van de doos, dit ligt aan de hoogte van de taart. Ik knip de deksels op maat en zet het als hoge nette taartdoos in elkaar. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, heb namelijk even geen foto van een doos die ik heb gemaakt.

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

6

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

mdetombe schreef:

Handig inderdaad, ik verhoog zelf mijn eigen zwanehalsdozen van de paardekooper, hier gebruik ik dan een onderkant van de doos voor de taart en voor de hoogte een paar deksel van de doos, dit ligt aan de hoogte van de taart. Ik knip de deksels op maat en zet het als hoge nette taartdoos in elkaar. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, heb namelijk even geen foto van een doos die ik heb gemaakt.

Ik pak eigenlijk mijn taarten altijd in folie in, maar als ik de stapel/barbie wel in een doos wil, dan doe ik het ook zo  :Y . Vind het alleen zo zonde van de dozen (kosten).
Filmpje staat trouwens nog ergens op het forum. Heb het een paar jaar geleden ook voorbij zien komen  ;-)...

7

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Ik vind het ook weleens zonde van die dozen maar ik koop in grote hoeveelheden en soms gebruik ik de onderkant als verhoogde deksel, zodat ik weer een gelijk aantal krijg in de voorraad dozen  ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Wauw wat goed. Dank je wel.

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Deze doos in voor mij bedoeld als afleverdoos. Hij gaat dus gezellig weer mee terug. Mensen lenen 'm ook wel eens, komt ie later in de week weer netjes retour..

Oh, wist niet dat het filmpje er al stond. Had nog gezocht voor de zekerheid, maar vond niks... :)

Fijn dat jullie er wat aan hebben!

10 Laatst bewerkt door Siena (22-02-2015 20:12)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Ik ken hem idd, nooit gemaakt omdat ik het teveel werk vind  :O

Als afleverdoos zou kunnen idd, dan neem je hem weer mee. ( maar waar bewaar ik zo'n gevaarte :think: )

Als mensen hem lenen, hoe regel je dat dan?
vraag je vooraf of ze die doos willen lenen of...
ik zorg nl altijd dat de taart ingepakt klaar staat.

( een stapeltaart zet ik in een zwanehals doos,
dan vouw ik twee deksel inelkaar, deze schuif ik rechtop om de zijkanten heen.
hmmm, lastig uitleggen, snappen jullie hem?...
als er dan nog een kier is plak ik die dicht met huishoudfolie.)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Ik snap 'm. :)
Bij mij doet de doos verder dienst als een soort (sier)bijzettafeltje, ideaal...

En de laatste keer, wist ik dat de dame 'm zelf ook nog wilde vervoeren en dat ze in de buurt woonde. Toen heb ik van te voren gevraagd wat ze liever had: inpakken in folie, of gebruik maken van de doos. Dus hij stond inderdaad keurig 'ingepakt' voor haar klaar.

Groetjes!

12 Laatst bewerkt door astap79 (03-06-2016 22:23)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

wat een geweldige tutorial is dit zeg!
Bedankt voor het showen Tante Taartje :)
het lijkt me inderdaad ook veel werk, maar toch maar even opslaan :)

13 Laatst bewerkt door Tante Taartje (04-06-2016 10:12)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Het viel mij reuze mee, moet ik zeggen. Ik heb 'm nog ingepakt met mooi cadeaupapier, dat ziet er net wat chiquer uit. Dat was nog meer werk dan de dozen zelf, hihi!
En als je 'm goed stevig maakt, kan hij tussen taarten door dienst doen als bijzettafeltje...  :y

edit: zoals ik boven al zei...  :x

14

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Tante Taartje schreef:

Het viel mij reuze mee, moet ik zeggen. Ik heb 'm nog ingepakt met mooi cadeaupapier, dat ziet er net wat chiquer uit. Dat was nog meer werk dan de dozen zelf, hihi!
En als je 'm goed stevig maakt, kan hij tussen taarten door dienst doen als bijzettafeltje...  :y

edit: zoals ik boven al zei...  :x


Ik denk dat ik binnenkort toch maar ééns moet gaan proberen te maken, ik heb hem opgeslagen :)

15

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

@ Tante Taartje,
Mag ik vragen waar jij je dozen vandaan hebt gehaald, welk formaat je gebruikt hebt?
Groetjes Astrid.

16

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

astap79 schreef:

@ Tante Taartje,
Mag ik vragen waar jij je dozen vandaan hebt gehaald, welk formaat je gebruikt hebt?
Groetjes Astrid.

een schoenen winkel heeft vaak wel mooie dozen in gelijke maten.

geen schoenen doos hoor maar de doos waar de schoenendozen in zitten :lol:  :lol:

17

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Hihihi, ja dacht even toen je zei schoenendozen... :think: maar inderdaad..de grotere dozen waar de dozen weer in zitten.. zal ik anders even langs de winkels moeten ;)

18 Laatst bewerkt door Tante Taartje (06-06-2016 19:53)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Ik heb gewoon een grote doos bij de AH uit de kar getrokken... En van wat losse stukken karton  de verhoging gemaakt, die je erin plakt, zeg maar.

Hij is denk ik 35 bij 35, zoiets..?

19

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Bedankt Tante Taartje!

20 Laatst bewerkt door Tante Taartje (07-06-2016 06:15)

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Tip van de dag: Check even de maximale ruimte voor je bijrijdersstoel...  :y

21

Re: Grote, hoge doos maken, zo gepiept...!

Tante Taartje schreef:

Tip van de dag: Check even de maximale ruimte voor je bijrijdersstoel...  :y


:thumb: