1

Onderwerp: Gekleurde vijf van cake in de cake

Goedenavond,

Een vriendin heeft gevraagd of ik een vierkante taart (soort cake maar dan echt strak) kan maken met een gekleurde 5 erin verwerkt.
Zodat als hem snijd er op elk plakje een 5 staat. (Het idee van rainbow cake, maar dan 5)

Ik heb er een foto van maar het lukt me weer niet om hem hierbij te voegen.

Ik hoop op tips...

Gr maan

2

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Dat is een leuk idee!
Ik heb een keer een cake gemaakt met een roze hartje erin.
Ik had een roze cake gebakken. Die in plakken gesneden. Toen heb ik uit iedere plak een hartje gestoken met een koekjes uitteekvormpje. Al die hartjes tegen elkaar aan weer in een cakevorm. En toen gewoon cakebeslag er overheen en opnieuw in de oven. Bij mij kwamen de hartjes mee naar boven. Ze staken daardoor boven de cake uit. Iets te weinig beslag.
Maar het gaf wel een grappig effect. In ieder plakje had ik een roze hartje.
Ik vind het een leuk idee, dat ga ik zeker onthouden. Zo is een gewone plak cake opeens toch speciaal.
Ik hoop dat het bij jou mooi lukt. En ik ben er benieuwd naar foto's.

Succes ermee!!

Groetjes Gerien

3

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Grietje,misschien als je de cake heel laat, en daar een hartvorm van maken kunt, dus één groot langwerpig hart (0f 5 in dit geval), dat ie wel op zijn plek blijft?
wel een heel leuk idee trouwens.

succes Maan04!

4

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Dit is de howto, misschien dat je daar wat aan hebt?
http://www.2dayfm.com.au/scoopla/trendi … 4.facebook

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

omakneeltje schreef:

Grietje,misschien als je de cake heel laat, en daar een hartvorm van maken kunt, dus één groot langwerpig hart (0f 5 in dit geval), dat ie wel op zijn plek blijft?
wel een heel leuk idee trouwens.

succes Maan04!

Dat zou misschien een idee zijn, maar hoe maak je een mooi hart van zo'n hele cake?

Die how-to van Marianne bedoelt Maan04 denk ik ook.
Die is echt geweldig!!!

Groetjes Gerien

6

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Marianne schreef:

Dit is de howto, misschien dat je daar wat aan hebt?
http://www.2dayfm.com.au/scoopla/trendi … 4.facebook


Ja, dit is hem. Dank je wel. Ik ga een poging wagen, ik laat weten hoe het is gegaan.

7

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Maan04 schreef:
Marianne schreef:

Dit is de howto, misschien dat je daar wat aan hebt?
http://www.2dayfm.com.au/scoopla/trendi … 4.facebook


Ja, dit is hem. Dank je wel. Ik ga een poging wagen, ik laat weten hoe het is gegaan.

Bij die how-to staat in de reacties dat je, als je de cijfers hebt uitgestoken en weer in de vorm hebt gedaan, je de vorm in de vriezer moet zetten tot de cijfers helemaal bevroren zijn. Als je dat niet doet komen de cijfers bovendrijven met het bakken. En dat had ik juist bij mijn hartjes. Dus de volgende keer ga ik ze eerst in de vriezer doen.

Groetjes Gerien

8

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Ik heb dit toevallig vorige week geprobeerd met letters. Mijn probleem was dat de letters (in dit geval een G) in elkaar zakten. Had zelf al zitten denken, om ze dan de volgende keer maar in de diepvries te zetten, zodat ze niet vervormen. Wist alleen niet of dat kon, bevroren letters. Lees net in de commentaren bij de howto dat dit inderdaad kan, dus ga dat de volgende keer proberen. Mijn letters waren trouwens niet omhoog gekomen. Het resultaat, hoewel iets vervormd, was wel heel leuk.

9

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Hoe doe je dat dan je moet toch wat beslag in de vorm doen dan het cijfer en dan de rest v t beslag? Daarna in de vriezer?

10

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

laag beslag, cijfer erin en de rest van het beslag erop en dan bakken. Dat is het....

Groetjes Kirsten

11

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Ik heb dezelfde vraag als  Jolanda80: wanneer doe je het dan in de vriezer? Als de figuurtjes en het beslag erin zitten? En dan bevroren bakken?

Tieneke

12

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Hier is een werkende link: http://www.tablespoon.com/recipes/rainb … bffd7a0c9a

Wat je in de vriezer doet is de gekleurde cake, zodat je de letters beter uit kan steken. Als je ze hebt uitgestoken de letters terug in de vriezer.
Daarna de bevroren letters met het beslag in je cakevorm en bakken.

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Hoi,

Ik heb er een Nederlandse howto en vertaling bij gemaakt, deze vind je terug op mijn site.  Het cijfer 5 in dit geval moet je inderdaad invriezen zodat deze goed blijf staan(compact) als je de rest van het cakebeslag in het cakeblik doet en over alle 5jes heen vult. Het resultaat is erg leuk en natuurlijk lekker!

14

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Ja dames, nu vat ik hem. Bedankt!

Tieneke

15

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Hebben jullie de finale taart gezien van Anouk bij heel holland bakt?
Die was ook zo gemaakt en supermooi!!

Groetjes Gerien

16

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Ja Gerien, leuk programma he? Ik heb ervan genoten, maar vooral van Anouk met haar mooie baksels en spontane, goedlachse karakter.

Tieneke

17

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

ik heb dit ook 's geprobeerd, figuurtje bleef wel op z'n plek, maar ik vond het figuurtje dus erg droog geworden, waarschijnlijk omdat die 2x in de oven is geweest...

Iemand een idee hoe je dat kunt voorkomen?

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

18

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb er een Nederlandse howto en vertaling bij gemaakt, deze vind je terug op mijn site.  Het cijfer 5 in dit geval moet je inderdaad invriezen zodat deze goed blijf staan(compact) als je de rest van het cakebeslag in het cakeblik doet en over alle 5jes heen vult. Het resultaat is erg leuk en natuurlijk lekker!


kun je ook vertellen waar ik die op je site kan vinden?
Heb gezocht maar kon niks vinden....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

19

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

jo-oosie schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb er een Nederlandse howto en vertaling bij gemaakt, deze vind je terug op mijn site.  Het cijfer 5 in dit geval moet je inderdaad invriezen zodat deze goed blijf staan(compact) als je de rest van het cakebeslag in het cakeblik doet en over alle 5jes heen vult. Het resultaat is erg leuk en natuurlijk lekker!


kun je ook vertellen waar ik die op je site kan vinden?
Heb gezocht maar kon niks vinden....


Als je de Engelse versie bekijkt kom je er wel uit. Echt heel leuk om te doen.

20

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

vertaling how to door Saskia, zie maakeentaart.nl/?p=4919

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

wat een onwijs leuk idee zeg

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

jo-oosie schreef:

ik heb dit ook 's geprobeerd, figuurtje bleef wel op z'n plek, maar ik vond het figuurtje dus erg droog geworden, waarschijnlijk omdat die 2x in de oven is geweest...

Iemand een idee hoe je dat kunt voorkomen?


Hoi,

Ja de cijfercake moet je niet zo lang bakken als de rest van de cake, daarmee voorkom je dat ie uitdroogt, en ook invriezen, kijk even bij mijn beschrijving.

23 Laatst bewerkt door saskiahuisman (06-11-2014 14:24)

Re: Gekleurde vijf van cake in de cake

Hoi,

Ik heb trouwens nog zo'n cake in het Nederlands geplaatst waarbij ik toestemming had gevraagd van de auteur (en gekregen). Dat is ook zo'n cake maar dan met gekleurde ballen, die vind je hier: maakeentaart.nl/?p=5493