1

Onderwerp: Jarige echtgenoot ... met dank aan Vera12345 voor de inspiratie

Vandaag hebben we de verjaardag van mijn echtgenoot gevierd samen met zijn petekind en diens gezin.

Ik had niet veel tijd om veel voor te bereiden, dus versieringen heb ik minimalistisch gehouden. Planning was strak. Vrijdagavond de taart gebakken en deze morgen zou ik de vulling maken en hem versieren.
Om 10u was het al 23 graden in de keuken ... ik voelde de bui al hangen, mijn fondant ging geheid overal barsten. Mijn echtgenoot probeerde me wat te kalmeren door een lekker kopje thee voor mij te maken en wat op mij in te praten "komt wel goed", "je stresst voor niets", "jouw taarten zijn altijd mooi",...

Het zweet droop van mijn gezicht toen ik mijn fondant aan het kneden was...ik "voelde" hem niet
En ja hoor ... toen ik de taart begon te bekleden begon de fondant overal te scheuren

Ik ben beginnen vloeken, was het wenen nabij ... waarom, waarom lukt het mij nooit om een mooie taart te maken zonder stress?
Ik heb toen een beslissing genomen ... het is mijn laatste taart geweest!
Na mijn bijna zenuwinzinking met mijn Hello Kitty-taart van vorige maand (taart zie je hier http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … 2127600907 ) beleef ik er niet meer zo'n plezier aan om taarten te maken.

Ik ben best tevreden over het eindresultaat van deze taart, maar ik moet de feiten in de ogen zien ... mijn keuken is niet gemaakt om taarten te kunnen maken. De enige voor wie ik nog taart zal maken is voor het petekind van mijn man ... hij verjaart begin januari en dan is het "slechts" 19 graden in onze keuken (zonder verwarming aan)

Cakepops en cupcakes zal ik wel nog maken, maar taart, neen, daar heb ik even mijn buik van vol.

Na mijn vloeken, heb ik een paar keer diep adem gehaald, ben ik aan mijn oplapwerk begonnen, heb ik wat rust gevonden toen ik zag dat het "best ok" begon te worden.
Hij is helemaal iets anders geworden dan het basisidee dat ik van Vera12345 heb gekregen (haar foto zie je hier http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BUPRK6KB.jpg)

Ik moest even mijn ei kwijt  :)

Het verhaal achter de versieringen ... mijn man is kok en is na 20 jaar terug in de horeca gaan werken. Zijn passie is zijn hobby, dus kookboeken verslinden, kookprogramma's kijken, thuis koken ... als het maar met drank en eten te maken heeft. Dus tja, je raadt al wat het thema van de taart is.

Bedankt voor het kijken.

http://i57.tinypic.com/vcsbqr.jpg

http://i61.tinypic.com/8wjsc1.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

2

Re: Jarige echtgenoot ... met dank aan Vera12345 voor de inspiratie

Ziet er leuk uit ! En wat jammer zeg dat het je zo tegenvalt om taarten te maken...  Maar vind hem echt leuk gedetailleerd!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Dank je Manoa  :)

Heel erg mooi gedaan, die kleine details zijn super.

Jammer dat het je zoveel stress geeft, gewoon lekker voor jezelf blijven bakken je maakt echt mooie taarten.

Groetjes Kirsten

5

Dank je Kirsten ... voor mezelf bak ik geen taart ... ik ben meer een ijsjes madam

Hahaha, ik eigenlijk ook, geef mij maar een grote bak met heerlijk vers schepijs. Bak ook meer voor anderen dan voor mezelf. Neemt niet weg dat ik mijn baksels toch ook wil proberen, al is het maar een klein stukje.

Ik bedoel maar gewoon: Als "moeten" stress geeft, blijf dan de taartjes maken waaraan je plezier beleefd ook al eet je ze niet op, hihihi.

Groetjes Kirsten

7

Whippy ik ben vereerd dat je mijn taart als voorbeeld wilde gebruiken! Ik vind je taart prachtig en zie niets van je oplap werk!! Je druiven zijn erg mooi en gedetailleerd evenals je koksmuts. En je pannetje met stukje vlees is super gedaan!

Ik snap dat als het je stress oplevert je er ook geen plezier aan kunt beleven en dat is zonde. Misschien na een pauze zonder taarten (of andere taarten) dat het je wel weer goed afgaat! Het is vooral een hobby die LEUK moet zijn en niet stress vol dus ik begrijp je beslissing!

Misschien beleef je wel weer plezier in andere taarten of wat je zegt cakepops of cupcakes en kan je daar je ei een beetje in kwijt!

Je man zal in ieder geval erg trots op je zijn en blij zijn met zo'n gave taart!!

8

wat een mooie taart en nog van harte gefeliciteerd

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

9

Ik vind hem leuk geworden. Ik kan je worsteling met de fondant wel een beetje terugzien, aan de zijkant. Wat jammer dat steeds niet lukt. Een mobiele airco voor je verjaardag vragen wellicht?

Tieneke

10

ik vind dat je SUPER kan boetseren!
en blijf het vooral LEUK vinden, dat is het eerste!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

11

Hij is echt heel erg leuk en super mooi geboetseerd :thumb:

Jammer dat het tegen zat maar misschien in de winter,keuken wat koeler en lukt het beter :)

Je taarten zijn altijd heel leuk hoor :y  :y

12

Ik vind het een superleuke en mooie taart geworden. Maar ik begrijp je stress...en je gevoelens (heb hetzelfde doorgemaakt en dat gevoel is écht niet fijn). Wat je schrijft is voor mij zooo herkenbaar.
Paniek, innerlijke stress, trillende handen....neen dan is het bakken geen "ontspanning" meer....

Een dikke knuff voor jou....je taarten zijn mooi....Misschien moet je een tijdje afstand doen van taarten (tot januari bv :) ).....en komt dan het fijne gevoel weer terug. Houd het klein, maak het jezelf niet te moeilijk.

Sterkte...en bovenal: geniet van deze toch hele mooie taart

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

13

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden.

Ik heb de foto's natuurlijk zo genomen dat je van de rampen niets ziet  :lol:
De bovenste hoeken waren helemaal gescheurd, dus heb ik die opgelapt met het blauwe
En waar de koksmuts zit, was ook een scheurtje

De achterzijde zat vol scheuren, maar die heb ik strategisch niet aan de familie getoond.

Het bekleden van de taart met de uitgerolde fondant heeft me altijd stress gegeven, maar het versieren van de taart gaf me altijd veel voldoening, dus die stress vergat ik ook meteen.
Sinds de Hello Kitty taart gaat die stress dus niet meer weg.

Het was sinds mei dat ik geen taart meer gemaakt had tot ik die Hello Kitty taart als bestelling kreeg. 5 maanden dus, en ik keek er echt naar uit om die taart te maken.

Nu heb ik er echt echt mijn buik van vol.

Het petekind van mijn man is begin januari jarig en dan zal ik zijn taart wel maken, maar tot dan moeten ze mij even vergeten  :p

Ik ga dit weekend wel Halloween cakepops maken denk ik, gewoon voor de fun  :lol: