1

Onderwerp: Bowling tasje, lv tasje

Ik heb miss niet zo'n originele vraag, maar stel hem toch. Als je zo'n bowling tasje maakt en je hebt hem doorgesneden en op zijn zij gezet, hoe bekleed je hem dan? Ik zie op sommige filmpjes dat ze eerst de zijkanten bekleden en dan een reep er boven over. Hoe maak je de zijkanten dan passend?
Of is er nog een andere manier?
Ik heb al verschillende fimpjes bekeken, maar kom er niet uit.

2

Re: Bowling tasje, lv tasje

Niemand die me kan uitleggen? Ik zoek me suf op you tube en pinterest maar een duidelijke uitleg kan ik niet vinden.

3

Re: Bowling tasje, lv tasje

Ik zou de zijkanten snijden uit fondant M.b.v. De bakvorm waarin de taart werd gemaakt en inderdaad de bovenkant met een strook bekleden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Bowling tasje, lv tasje

Tigrasas schreef:

Ik zou de zijkanten snijden uit fondant M.b.v. De bakvorm waarin de taart werd gemaakt en inderdaad de bovenkant met een strook bekleden

Ik maak de taart mbv een ronde bakvorm en snijd hem dan doormidden. Dat kan dan toch niet wat jij zegt?

5

Re: Bowling tasje, lv tasje

Ik die hetzelfde als Tigrasas, ik trek de bakvorm over op bakpapier, ik snijd een stuk van de ronde taart af zet die op zijn kant, vul hem en gebruik dan het papier om fondant op maat te snijden. Ik beplak de zijkanten en snijd het overige fondant aan de onderkant af. Eventueel trim ik een beetje bij met een scherpe schaar aan de bovenkant (ronde kant). Daarna met een meetlint meet ik op hoelang de strook moet zijn en hoe breed. Dit snijd ik uit fondant en plak bovenop. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo! Voorbeeldje toegevoegd van hoe ik een tastaart maak.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BAJAKKWX.jpg

6

Re: Bowling tasje, lv tasje

Lizetje schreef:
Tigrasas schreef:

Ik zou de zijkanten snijden uit fondant M.b.v. De bakvorm waarin de taart werd gemaakt en inderdaad de bovenkant met een strook bekleden

Ik maak de taart mbv een ronde bakvorm en snijd hem dan doormidden. Dat kan dan toch niet wat jij zegt?

Natuurlijk wel, je kunt hem toch doormidden snijden dan?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Re: Bowling tasje, lv tasje

Tigrasas schreef:
Lizetje schreef:
Tigrasas schreef:

Ik zou de zijkanten snijden uit fondant M.b.v. De bakvorm waarin de taart werd gemaakt en inderdaad de bovenkant met een strook bekleden

Ik maak de taart mbv een ronde bakvorm en snijd hem dan doormidden. Dat kan dan toch niet wat jij zegt?

Natuurlijk wel, je kunt hem toch doormidden snijden dan?

Oeps, dat is duidelijk.☺️

8

Re: Bowling tasje, lv tasje

Vera12345 schreef:

Ik die hetzelfde als Tigrasas, ik trek de bakvorm over op bakpapier, ik snijd een stuk van de ronde taart af zet die op zijn kant, vul hem en gebruik dan het papier om fondant op maat te snijden. Ik beplak de zijkanten en snijd het overige fondant aan de onderkant af. Eventueel trim ik een beetje bij met een scherpe schaar aan de bovenkant (ronde kant). Daarna met een meetlint meet ik op hoelang de strook moet zijn en hoe breed. Dit snijd ik uit fondant en plak bovenop. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo! Voorbeeldje toegevoegd van hoe ik een tastaart maak.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BAJAKKWX.jpg

Dank je voor je uitleg. Ik snap 't. En als je de taart doormidden hebt gesneden, gebruik je dan allebei de helften?

9

Re: Bowling tasje, lv tasje

Ja dat heb ik wel gedaan, ligt ook een beetje aan hoe groot je je tas wil hebben. Wel horizontaal vullen en niet verticaal als je begrijpt wat ik bedoel. Dus eerst op zijn kant zetten dan doorsnijden en vullen.

10

Re: Bowling tasje, lv tasje

Ik kom nog een keer terug op de tas taart. Ik had een biscuit gebakken van 20 cm en doormidden gesneden. De 2 helften tegen elkaar gezet maar dan krijg je geen hoog tasje. En hoe moet ik hem dan vullen? Je hebt dan toch 2 taarten?
Is het niet beter om een stuk van de zijkant van de ronde biscuit te snijden en dan op zijn zij te leggen?

11

Re: Bowling tasje, lv tasje

De twee helften, die je tegen elkaar aan gezet hebt, snij je dwars en vul je als normaal.
Je kunt inderdaad ook een stuk van de ronde taart af snijden en deze dan ook dwars zetten (net als de taart van Vera). Deze zou ik ook dwars vullen. Nadeel is wel dat je hoge stukken krijgt. Of je zou een karton ertussen kunnen zetten. Ligt ook een beetje aan de grootte van je biscuit. Een 15 cm is natuurlijk geen 25 cm  ;)

12

Re: Bowling tasje, lv tasje

Esther68 schreef:

De twee helften, die je tegen elkaar aan gezet hebt, snij je dwars en vul je als normaal.
Je kunt inderdaad ook een stuk van de ronde taart af snijden en deze dan ook dwars zetten (net als de taart van Vera). Deze zou ik ook dwars vullen. Nadeel is wel dat je hoge stukken krijgt. Of je zou een karton ertussen kunnen zetten. Ligt ook een beetje aan de grootte van je biscuit. Een 15 cm is natuurlijk geen 25 cm  ;)

Als je 2 helften tegen elkaar aanzet, dan krijg je eigenlijk 2 "taarten" om te vullen?

13

Re: Bowling tasje, lv tasje

Nee, je snijd ze gewoon als een gewone taart. Wanneer ik een voetbaltaart heb, bak ik een 25x25 maar snij daar dan een strook van 5 cm tussenuit. De twee helften leg ik dan tegen elkaar en vul hetzelfde als een gewone taart. Je legt dan na een vullaag ook weer twee helften biscuit tegen elkaar, dan de volgende laag vulling enz...

14

Re: Bowling tasje, lv tasje

Esther68 schreef:

Nee, je snijd ze gewoon als een gewone taart. Wanneer ik een voetbaltaart heb, bak ik een 25x25 maar snij daar dan een strook van 5 cm tussenuit. De twee helften leg ik dan tegen elkaar en vul hetzelfde als een gewone taart. Je legt dan na een vullaag ook weer twee helften biscuit tegen elkaar, dan de volgende laag vulling enz...

Oké, maar in het midden valt de tas dan toch uit elkaar? Totdat je hem afgesmeert hebt.

15

Re: Bowling tasje, lv tasje

Nee hoor!  =) De lagen biscuit blijven goed plakken op de vullingen  ;)

16

Re: Bowling tasje, lv tasje

Esther68 schreef:

Nee hoor!  =) De lagen biscuit blijven goed plakken op de vullingen  ;)

Volgens mijn snappen we elkaar niet. Als ik 1 biscuit doormidden snij, en ze allebei op hun kant tegen elkaar zet, dan valt de tas in het midden toch uit elkaar? Doordat je de 2 helften tegen elkaar zet?

17

Re: Bowling tasje, lv tasje

Ik begrijp je wel  ;)
Je moet dan ook zorgen dat de twee helften goed tegen elkaar aan passen. Desnoods met bijsnijden. Je zorgt dus dat èn de bodem goed staat èn dat de zijkanten (wordt dus binnenkant) goed tegen elkaar aan passen. Je legt dan 2 hoeken van 90 graden tegen elkaar aan, zeg maar.

18

Re: Bowling tasje, lv tasje

Esther68 schreef:

Ik begrijp je wel  ;)
Je moet dan ook zorgen dat de twee helften goed tegen elkaar aan passen. Desnoods met bijsnijden. Je zorgt dus dat èn de bodem goed staat èn dat de zijkanten (wordt dus binnenkant) goed tegen elkaar aan passen. Je legt dan 2 hoeken van 90 graden tegen elkaar aan, zeg maar.

Maar voordat je ze tegen elkaar zet eerst vullen denk ik?

19

Re: Bowling tasje, lv tasje

Nee, je zet de twee helften tegen elkaar. Dan snij je, zoals je altijd doet, de lagen. De lagen bestaan dus uit twee delen. Onderste laag biscuit (die dus uit 2 delen bestaat maar eigenlijk 1 laag wordt + naad) vullen, dan de volgende laag biscuit (ook 2 delen) erop leggen, enz. Ik hoop dat ik het goed uitleg  ;) (ben niet zo goed in uitleggen  :O  ;) )

20

Re: Bowling tasje, lv tasje

Esther68 schreef:

Nee, je zet de twee helften tegen elkaar. Dan snij je, zoals je altijd doet, de lagen. De lagen bestaan dus uit twee delen. Onderste laag biscuit (die dus uit 2 delen bestaat maar eigenlijk 1 laag wordt + naad) vullen, dan de volgende laag biscuit (ook 2 delen) erop leggen, enz. Ik hoop dat ik het goed uitleg  ;) (ben niet zo goed in uitleggen  :O  ;) )

Je hebt het goed uitgelegd hoor! Dank je wel.