1

Onderwerp: Omgeving Leiden

Zijn er forumleden die in de (directe) omgeving van Leiden wonen (en bakken?)

Ik heb mijn eerste workshop in Haarlem gevolgd en voor mijn spulletjes ben ik in Haarlem en naaldwijk geweest,

Ik zoek eigenlijk winkels met een groot assortiment (meer dan de jamin zeg maar).
Misschien een plekje in leiden, Leiderdorp, Wassenaar, Oegstgeest of Voorschoten om workshops te volgen of misschien eens samen met andere forumleden een ochtend of middag samen aan de slag te gaan en wat dingen van elkaar te leren?!

Wie oh wie?

Tessa

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

2

Re: Omgeving Leiden

is berel en rodenrijs te ver weg ?
ik geef leuke workshops en we hebben hier ook een taart winkeltje

3

miss schreef:

is berel en rodenrijs te ver weg ?
ik geef leuke workshops en we hebben hier ook een taart winkeltje

Ik zal het zeker onthouden, maar eigenlijk zoek ik iets (en mensen). Wat dichter in de buurt van leiden.... Zodat ik in de zomer ook lekker op het fietsje kan zeg maar!

4

Op de Rijneke Boulevard in Zoeterwoude zit tegenwoordig een pipoos met een redelijk assortiment.

In wassenaar zit een winkeltje, knutsel, maar ook een gedeelte taartspullen, en bij de feestwinkel geloof ik ook. Er zit ook een klein winkeltje waar je workshops kan doen en een cakeje eten tegenover ah, maar die verkoopt niet echt wat.
In voorburg heb je cakebakelove, dat is evt ook nog wel te doen op de fiets...

Frobelen vind ik ook wel een keer leuk, vanaf lammeschans is het maar 15 min met de auto naar mij (snelweg op en af)

In leiden weet ik niets, behalve de kookwinkel met een beetje spullen, kitchenart
Misschien is er ondertussen wel meer

I never met a calorie I didn't like....

6

Of even naar Zoetermeer bij taartencentrum, gezellig bij Lupe.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

:Y dat is zeker heel gezellig, leuke winkel ook natuurlijk! Maar niet echt heel dichtbij Leiden voor op de fiets toch?
Maar ja, de een is sportiever dan de ander  O-)

I never met a calorie I didn't like....

8

Je heb in Voorschoten Sabine van Taartjesdroom zitten voor workshops weet alleen niet of ze op dit moment workshops geeft.
Ik heb ook nog niet echt een winkel in de omgeving van Leiden buiten de Jamin dan kunnen vinden die een groot assortiment spullen heeft.
Daarvoor bestel ik het via internet.

Zou het ook wel leuk vinden om eens met andere te freubelen en van elkaar te leren.

9

Je heb in Voorschoten Sabine van Taartjesdroom zitten voor workshops weet alleen niet of ze op dit moment workshops geeft.
Ik heb ook nog niet echt een winkel in de omgeving van Leiden buiten de Jamin dan kunnen vinden die een groot assortiment spullen heeft.
Daarvoor bestel ik het via internet.

Zou het ook wel leuk vinden om eens met andere te freubelen en van elkaar te leren.

10

In Alphen ad Rijn is vandaag weer een nieuw taartwinkeltje geopend: Het kleine taartwinkeltje. Zit in de Ridderhof.

En idd op de Rijneke boulevard, waar eerst Hobbieworld zat is nu een hele grote pipoos geworden.

Echter het meeste koop ik eigenlijk via internet (en haal het eventueel op bij aribacakes in Gouda :lol: ). Scheelt toch best.
Dus eigenlijk duik ik alleen zo´n winkeltje in als ik iets op dat moment nodig heb en dat is dan eigenlijk ook maar een enkel dingetje.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

11

Ik vind het assortiment van de pipoos eerlijk gezegd nogal teleurstellend, als je een ronde of vierkante cakepan zoekt in een kleinere of grotere maat hebben ze die niet eens....

Van de week ben ik bij cakebakelove in Voorburg geweest, dat is wel een leuk zaakje, met een heel vriendelijke en behulpzame eigenaresse.

DLT-shop in Haarlem blijft tot nu toe favoriet qua wat ze hebben.... Maar ja ,dat is wel een behoorlijk stukje verder.

Zelfs op internet kom ik vaak tot de conclusie dat ze in de ene webshop iets hebben wat ik zoek, maar het andere dan weer niet.... Blijft toch een speurtocht elke keer.

Ja hoor, ik geef vanaf begin februari weer workshops :) binnenkort ga ik ook weer een agenda online zetten. Mocht je iets specifieks willen leren, kan je me altijd een mail sturen.

Qua taartwinkels ken ik jamin- leidschedam, cakebakelove - voorburg en mevrouw baktaart - Den Hoorn

13 Laatst bewerkt door Siska1974 (16-02-2013 15:33)

taartjesdroom schreef:

Ja hoor, ik geef vanaf begin februari weer workshops :) binnenkort ga ik ook weer een agenda online zetten. Mocht je iets specifieks willen leren, kan je me altijd een mail sturen

Dan ga ik je agenda even in de gaten houden!

14

En als je toch onderweg bent naar Rijneke boulevard kun je ook Tazzels in Zwammerdam aan doen  (ligt naast Alphen a/d Rijn)  Bij Natasja is het erg gezellig en geeft leuke verschillende workshops

15

De Jamin heeft z'n prijzen ook flink opgeschroefd.  Half jaar geleden kocht ik een zak biscuitmix van funcakes voor 4, 65, gisteren zag ik dat dezelfde zak nu 7 euro kost! Gelukkig heeft mn moeder vandaag voor me ingeslagen op de Huishoudbeurs!

16

DTH schreef:

De Jamin heeft z'n prijzen ook flink opgeschroefd.  Half jaar geleden kocht ik een zak biscuitmix van funcakes voor 4, 65, gisteren zag ik dat dezelfde zak nu 7 euro kost! Gelukkig heeft mn moeder vandaag voor me ingeslagen op de Huishoudbeurs!

7 euro?! Belachelijk, dat moet toch een foutje zijn?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

17

Ik ben bang van niet, aangezien ze voor hun huismerk al 5 euro vragen. .

18

:think: Ik hoorde laatst ook al iemand over een kilo fondant voor een tientje!!! Ik geloogde mijn oren niet!

ik zou zeggen, NEXT volgende winkel, of je zou het haast zelfs nog online kunnen kopen met verzendkosten erbij voor 1 ding :grr:

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

19

Liep vandaag even bij de Jamin binnen, en ik denk dat ze daar inderdaad een beetje gek geworden zijn, een pakje voorgekleurde fondant van 250 gram is nu anderhalf keer zo duur als in december.....
Dat wordt dus weer via internet bestellen!

20

Ben je al een keer in Zwammerdam geweest bij Tazzels? Leuke workshops, groot assortiment (vind ik) en goede service.

Is te doen op de fiets; ik heb collega's die vanuit Boskoop naar Leiden fietsen en dat is verder!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

Ik woon ook in de omgeving van Leiden. Geen auto.. Dus word al snel bestellen via internet! In de winkel zie je wel fondant in talloze kleuren.. Maar in marsepein heel wenig!! En fondant vind ik niet zo lekker!

Ben benieuwd of er nog meer mensen uit deze omgeving komen. Ik woon in Katwijk, om precies te zijn!