1

Onderwerp: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Hallo allemaal,

Ik krijg de smaak van het taarten maken te pakken en wat een geluk: ben ik nog bijna jarig ook! Lekker bakken en versieren dus, weet al precies wat ik wil  O-)

Nu vier ik mijn verjaardag 2 november voor vrienden en 5 november voor familie enzo. Kan ik de resten taart van de 2e invriezen en dan de 5e weer ontdooien? En hoe kan ik dat het beste doen?

Of kan ik ze beter gewoon die dagen in de koelkast/garage bewaren?

Thanks!

Ps. Het gaat om een chocoladetaart met ganache vulling en afwerking en om een biscuit met gebaksslagroom (of zwitserse room) met rode vruchten en een laagje jam, afgesmeerd met bc en bekleed met marsefond  :P

2

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Alleen wel goed verpakken als je hem invriest.
Dat lijkt me nog een beter idee dan zolang bewaren.

Is het ook niet een optie om twee kleinere taartjes te maken?

3

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Ja, meerdere taartjes daar zat ik wel aan te denken en dan moet ik 2x aan het werk haha  :D
Plus dat ik het zonde vind als er te weinig is en ik dus liever wat over hou ;)

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Hier vind je denk ik heel wat info!
Succes!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … =874524166

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

persoonlijk vind ik het geen super goed idee om je familie 3 dagen ´oude´ taart te tracteren :nooo ,
je hebt er de 2e al van gesneden, ze staan een tijd uit de koelkast, ik vind het een beetje 2e-rangs taart geworden dan.

bak gewoon wat kleinere taarten en ja, het is wat meer werk, maar wel lekkerder :Y
maar ik weet niet hoeveel tijd je hebt.

een tweede optie is: gelijk na het afmaken van de taart ze in 2-en delen en de helft in de vriezer, dan is het iig wel vers gebleven.

succes.

6

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Ik heb ook wel eens een stuk taart ingevroren. Gaat prima!

7

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Je moet dan in ieder geval zorgen dat je taart niet "uren"op tafel staat. Zelf snij ik een aantal stukken af, en zet de taart elke keer steeds weer direkt in de koelkast. Als je ze op deze manier koel bewaart/wegzet kun je ze 's avonds gerust invriezen.

8

Re: Invriezen en ontdooien aangesneden taart

Je moet dan in ieder geval zorgen dat je taart niet "uren"op tafel staat. Zelf snij ik een aantal stukken af, en zet de taart elke keer steeds weer direkt in de koelkast. Als je ze op deze manier koel bewaart/wegzet kun je ze 's avonds gerust invriezen.