1

Onderwerp: Geen scheve taarten meer

Onlangs heb ik een verstelbare bakring gekocht deze gebruik ik ook om de taart mee te vullen. Leg een strookje bakpapier langs de rand.stel de ring af op de maat van je gebakken bisquit. Een plak bisquit gaat onderin vervolgens komen daar de vullingen bovenop met een dun boterdijkje. Eventueel 3 lagen
Vervolgens smeer je een dun laagje aan de bovenkant precies zo hoog als de ring is. Laat nu goed opstijven
Dan haal je de ring en het bakpapier eraf en smeer je nog een dun laagje botercreme aan de zijkant. Resultaat is een mooie taart die niet scheef is en je verder kunt bekleden met fondant of marsepein.

2

Re: Geen scheve taarten meer

Handige tip, leuk voor de Howto-rubriek!

[MOVE] --> Sjablonen, Patronen & Howto's

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Geen scheve taarten meer

Dat is nog is een handige tip! Bedankt.
Kun je mij daarnaast ook nog vertellen waar je de verstelbare bakring hebt gekocht?

Re: Geen scheve taarten meer

Inderdaad een handige tip! Heb zo'n bakring liggen, dus kan direct beginnen!

5

Re: Geen scheve taarten meer

De ring komt van de webshop van de leukste taarten

6

Re: Geen scheve taarten meer

http://www.deleukstetaartenshop.nl/stad … escription

Re: Geen scheve taarten meer

:thumb:  :thumb:  bedankt voor de tip

8 Laatst bewerkt door Siena (05-11-2013 12:49)

Re: Geen scheve taarten meer

ehm, die ring is wel 10cm hoog,

dus als je taart gevuld en wel 8cm hoog is (wat best hoog is) komt er dan een laag van 2cm bovenop je taart om af te smeren...

lijkt mij niet lekker :nooo

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

9

Re: Geen scheve taarten meer

Dat is handig!

10

Re: Geen scheve taarten meer

Goede tip.
Zelf gebruik ik de laatste tijd gewoon de bakvorm waar je de biscuit in heb gebakken. Daar eerst folie indoen, dan steeds een laag biscuit en vulling. Tot laatste laag met biscuit. Zelf vul ik het niet helemaal tot de rand, maar kan wel goed zien dat je overal even dicht bij de rand zit. Dit even in de vriezer zetten 10 minuten, dan omdraaien.
Het voorkomt zo dat je taart teveel naar 1 kant zakt, en dat de taart overal even hoog is.
Het lijkt dus veel op jouw tip.