1

Onderwerp: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Dit heb ik nog nooit gehad en lag waarschijnlijk te slapen..  :s

Gisteravond heb ik mijn baksels gevuld en afgesmeerd en in de koeling gezet om vandaag te bekleden. Toen ik vanmorgen ging kijken bleken de taarten scheef te zijn, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!! Het moet een stapeltaart worden en ik heb geen tijd meer om nieuwe te maken. Vanavond wordt hij opgehaald en wil nu proberen het ergeste te verdoezelen.

De onderste taart verschilt een halve centimeter maar de bovenste taart heeft een verschil van een centimeter!!

Help!! Wat kan ik doen om de al afgesmeerde taarten zo recht mogelijk te doen lijken zodat het niet opvalt.. Ik hoop dat er iemand is die mij snel kan helpen.. :(

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

2

Re: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Misschien nog een beetje bijvullen waar hij is verzakt en opnieuw afsmeren? Weet niet of bijsnijden nog een optie is?

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Re: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Ik heb nog kleine restjes biscuit liggen.. Zou ik dat eventueel eronder kunnen 'plakken'?? Ik ga liever niet opnieuw afsmeren, het is nu net goed hard en glad dat ik er het liefst vanaf blijf. Als er geen andere optie is, zal ik wel moeten natuurlijk.. :(

Ben nu op mijn werk en kan mijn tijd vanmiddag goed gebruiken ipv opnieuw wachten tot de botercreme is opgestijft.

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

4

Re: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Dowels op het laagste punt van je taart afknippen en dan de bovenste taart erop zetten. Ff plakken met wat bc of ri.  Je krijgt dan wel een mega kier, maar deze kan je verdoezelen met een breed ( fondant) lint aan de onderzijde

zo iets?

( heb t ooit eens zo opgelost bij de taart voor mn vriend)

5

Re: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Bedankt voor het meedenken.. De taart is zojuist afgegeven en ze waren door het dolle!!.. Ik heb de bovenste taart met het hoogste punt/zijde, gelijk gezet met de laagste zijde van de onderste taart.. Beetje smooteren en voorzichtig aandrukken en je zag er niks mee van!! Pfieuwww probleem opgelost en een grote les geleerd.. Blijven opletten tijdens het vullen!!

Nogmaals bedankt voor jullie input :thumb:

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

6

Re: Help!! Taart blijkt na het afsmeren scheef!!

Tante Lalou schreef:

Bedankt voor het meedenken.. De taart is zojuist afgegeven en ze waren door het dolle!!.. Ik heb de bovenste taart met het hoogste punt/zijde, gelijk gezet met de laagste zijde van de onderste taart.. Beetje smooteren en voorzichtig aandrukken en je zag er niks mee van!! Pfieuwww probleem opgelost en een grote les geleerd.. Blijven opletten tijdens het vullen!!

Nogmaals bedankt voor jullie input :thumb:

:thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake