1

Onderwerp: 41 personen

hoi, ik heb de vraag gekregen om een bruidstaart te maken voor 41 personen. nu wordt dit mijn 1ste (super spannend) maar nu het volgende....ik heb zitten tellen en kom op 42 personen uit, dat is niet zo`n probleem maaarrr....als ik een stapel maak van 3 hoog moet er nog een losse taart van 20 cm bij...want een stapel met 2x maat 20 lijkt me niet mooi....hoe lossen jullie zoiets op??? doen jullie een losse taart dan achter zodat ze die gewoon kunnen aansnijden of komt de taart er los bij de stapel te staan???

alvast bedankt voor jullie reactie :)

2

Re: 41 personen

Ik zou het even overleggen met het bruidspaar...een losse taart erbij zie je wel meer, die dan in dezelfde stijl bekleed is als de stapel...

Ik vind het persoonlijk ook altijd mooi staan als er naast de stapel nog één of twee gewone tarten staan....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: 41 personen

oke tnx :) ja ga ik ook voorleggen, maar ik weet dat ze toch mijn mening eerst vragen vandaar ;)

4

Re: 41 personen

15cm=7 personen
20cm=14 personen
25cm=21 personen
Mooie stapel voor 42 personen, toch??

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5 Laatst bewerkt door monique69 (01-06-2013 12:33)

Re: 41 personen

ow ik kom uit op:

15cm = 6 pers.
20 cm = 10 pers.
25 cm staat er 17 pers.

of zijn het vierkanten taarten die je bedoeld Miss?

gevonden!! jij hebt het over vierkanten taarten en ik ronde...maakt in principe nog niet uit denk ik want de ronde vormen moet ik ook nog aanschaffen...rond of vierkant aanschaffen moet ik het dan toch. maar dan moet ik ff mijn eigen idee mss aanpassen en ff een voorstelling van gaan maken omdat ik de 1ste en de laatste laag met drapperie wil maken en de middelste met diamant ruit en "steentjes"

bedankt voor het meedenken :)

6

Re: 41 personen

Ik houd die aantallen altijd aan en heb nog nooit iemand horen klagen dat het te weinig was ;) eerder te veel zelfs.
Meestal twee keer gevuld met bavarois en bv fruit of chocosnippers ofzo, dus ook niet zo heel erg machtig. Totaal 9 à 10cm hoog.

Vierkant snijd ik in stukjes van 5*5 dus dan wordt het rijtje:
15cm=9 personen
20cm=16 personen
25cm=25 personen

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Re: 41 personen

off-topic, maar ik moest wel een beetje grinniken: 41 personen :D

dan moet het er wel érg scherp langs, niet?

8

Re: 41 personen

Ik vind ronde taarten voor een stapel meestal mooier dan vierkante. Het schema wat Miss Pebble aanhoudt, hou ik ook aan (ik vul 3x)

Re: 41 personen

Welk snijschema houden jullie aan voor 25, 16 en 9 personen? Ik vul ook altijd 3 lagen, maar ik zou niet weten hoe ik dan moet uitleggen dat er zo veel stukjes uit en 25, 20 en 15cm ronde taart kunnen...

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

10

Re: 41 personen

Mijn dochter had een stapel van 25-20-15-10 voor ongeveer 60 mensen en er was nog over,  dus ik denk dat je makkelijk wegkomt met 25-20-15 voor 40 personen.

11

Re: 41 personen

Kaasvrouwtje schreef:

Welk snijschema houden jullie aan voor 25, 16 en 9 personen? Ik vul ook altijd 3 lagen, maar ik zou niet weten hoe ik dan moet uitleggen dat er zo veel stukjes uit en 25, 20 en 15cm ronde taart kunnen...

Dan zou ik 30-22,5-15 doen, al vind ik deze verschillen eigenlijk iets te groot, maar met een 30-25-20 kom je uit op meer dan 50 pers. Ik reken 22 gr mix per persoon en pas daar mijn maten op aan.

12 Laatst bewerkt door monique69 (01-06-2013 18:48)

Re: 41 personen

bedankt voor jullie reacties,ik ben door geholpen :thumb: hihihi idd oma maar denk niet dat ze het heel erg vinden als er 45 of idd 40 stuks uitkomen :lol: maar het stond er wel grappig. ik ga de 15 , 20, 25  cm aanhouden :)

ook ik vind de ronde taarten stapel mooi Esther, vierkant ook nog nooit bekleed :o

13

Re: 41 personen

:) succes met het maken van de taart :Y

14

Re: 41 personen

dank je wel oma...hij is pas voor 31 aug. dus ik moet nog geduld hebben :lol:  maar als ie klaar is zal ik hem showen. :)