26

Re: kokosvulling

Was heerlijk!
Gecombineerd met limoen en verse framboosjes... JAMMMM!

27

Re: kokosvulling

Ik kan zeggen: Hij was heeeeeerlijk!

Dus ik maak hem nu weer voor mijn volgende twee taarten!

28

Re: kokosvulling

Oh deze lijkt me zo heerlijk *kwijl* haha. Ben gek op kokos.

29

Re: kokosvulling

hallo!!
weet iemand of je deze vulling ook kan invriezen ( ga dit weekend een taart maken voor volgende week.......

30

Re: kokosvulling

lindsey87 schreef:

hallo!!
weet iemand of je deze vulling ook kan invriezen ( ga dit weekend een taart maken voor volgende week.......

Ja hoor,dat kan. :Y

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

Re: kokosvulling

crinkoekje schreef:

Hij was echt heerlijk, maar iets te waterig waardoor het kapsel eronder lekker smotsig werd... maar was wel errug lekker!

ha,ha,ha!!
Smotsig...??
Ik begrijp het maar had nog nooit van smotsig....?? gehoord.

Lijkt me wel erg lekker de cocosvulling!!

32

Re: kokosvulling

Amarie schreef:
lindsey87 schreef:

hallo!!
weet iemand of je deze vulling ook kan invriezen ( ga dit weekend een taart maken voor volgende week.......

Ja hoor,dat kan. :Y

okeej!!! dank je wel!

33

Re: kokosvulling

lijkt me een lekkere vulling.ben zelf gek op kokos :9

liefde en passie voor taarten bakken.

34

Re: kokosvulling

Mmmmmm

35

Re: kokosvulling

Klinkt heerlijk! Bedankt voor het delen  :thumb:

.....Mooie Taart uit Ede is vanaf oktober KeeKenMooR.....
                           -www.keekenmoor.nl-

36

Re: kokosvulling

Zou het ook kunnen in combi met ganache? Of zal het te machtig zijn?

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

37

Re: kokosvulling

Die van mij staat in de koelkast! Ga er wat chocoladesnippers doorheen doen, voor het bounty effect! Ben benieuwd :D

Keep calm & bake cakes ! <3

38

Re: kokosvulling

Hij is erg lekker, van de week gemaakt voor een meisje met een aantal allergieen en heel vervelend was er wat over, lekker met chocolade cake :P

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

39

Re: kokosvulling

mh klinkt (leest) lekker, ben dan ook verzot op kokos, binnenkort een keertje uittesten

40

Re: kokosvulling

De kokoscreme staat nu af te koelen, het ruikt echt heerlijk... ik wil er eigenlijk al van snoepen....   :9
Maar dat mag niet, ik ga morgen een choco mud cake er mee vullen!
Voor de verjaardag van manlief.

41

Re: kokosvulling

deze ga ik ook proberen.

Groetjes van Sanni

42

Re: kokosvulling

Diva83 schreef:

Ik heb dit recept eens gevonden op internet. Maar nadat ik het gemaakt had heb ik het recept nooit meer terug kunnen vinden (en ook niet opgeslagen of opgeschreven)
Dus heb ik het uit mijn hoofd moeten doen. Hopelijk vinden jullie het lekker!

blikje kokosmelk (400 ml)
suiker (125 gr)
1/4 thl. zout
3 eetl. maizena
125 ml water
1 thl. vanille essence
bakje geraspte kokos (AH)

Verwarm de kokosmelk op laag vuur. Los de maizena op in het water en voeg dit bij de warme kokosmelk. Voeg suiker en zout toe.
Laat op laag vuur pruttelen totdat het de dikte krijgt van yoghurt. Voeg nu de geraspte kokos toe en roer weer totdat het nog iets dikker wordt. Als laatste pas de vanille essence toevoegen.
Laat de vulling nu helemaal afkoelen in de koelkast. Dan is het pas de juiste dikte voor een taartvulling. (Geen zorgen, het duurt een tijd)
Het heeft ook wel een dijkje van botercr

Voor welke formaat is deze vulling voldoende?

43

Re: kokosvulling

Dit lijkt me erg lekker en ideaal omdat het melkvrij is en buiten de koelkast kan.

44

Re: kokosvulling

Weet iemand of je hiermee een toef kan spuiten op een cupcake of is de substantie er te dun voor?

Liefs Ivy

45

Re: kokosvulling

Sehnaaz schreef:
Diva83 schreef:

Ik heb dit recept eens gevonden op internet. Maar nadat ik het gemaakt had heb ik het recept nooit meer terug kunnen vinden (en ook niet opgeslagen of opgeschreven)
Dus heb ik het uit mijn hoofd moeten doen. Hopelijk vinden jullie het lekker!

blikje kokosmelk (400 ml)
suiker (125 gr)
1/4 thl. zout
3 eetl. maizena
125 ml water
1 thl. vanille essence
bakje geraspte kokos (AH)

Verwarm de kokosmelk op laag vuur. Los de maizena op in het water en voeg dit bij de warme kokosmelk. Voeg suiker en zout toe.
Laat op laag vuur pruttelen totdat het de dikte krijgt van yoghurt. Voeg nu de geraspte kokos toe en roer weer totdat het nog iets dikker wordt. Als laatste pas de vanille essence toevoegen.
Laat de vulling nu helemaal afkoelen in de koelkast. Dan is het pas de juiste dikte voor een taartvulling. (Geen zorgen, het duurt een tijd)
Het heeft ook wel een dijkje van botercr

Voor welke formaat is deze vulling voldoende?

Niemand?

46

Re: kokosvulling

@sehnaaz weet niet of je er nog wat aan hebt! Maar ik denk aan de hoeveelheden dat het genoeg is voor 2 lagen in een 20 cm of 1 laag in een 25 cm heb het zelf nog niet gemaakt. Succes

47

Re: kokosvulling

lovecake schreef:

@sehnaaz weet niet of je er nog wat aan hebt! Maar ik denk aan de hoeveelheden dat het genoeg is voor 2 lagen in een 20 cm of 1 laag in een 25 cm heb het zelf nog niet gemaakt. Succes

Alsnog bedank!:)

48

Re: kokosvulling

Dank voor het delen! Mijn schoonvader gaf laatst een subtiele hint, dat kokosvulling hem ook wel erg lekker leek. 'Je weet wel, zo een waar je het schaafsel in proeft'. Binnenkort maar eens doen dan  :9

Aan de ervaringsdeskundigen: Heeft deze vulling structuur? Of zou ik er dan wat extra kokosrasp op het eind er door moeten roeren?

49

Re: kokosvulling

Ik ga deze vulling morgen eens proberen!

Oud lid in een nieuwe jasje.

50

Re: kokosvulling

Sellebel schreef:

Dank voor het delen! Mijn schoonvader gaf laatst een subtiele hint, dat kokosvulling hem ook wel erg lekker leek. 'Je weet wel, zo een waar je het schaafsel in proeft'. Binnenkort maar eens doen dan  :9

Aan de ervaringsdeskundigen: Heeft deze vulling structuur? Of zou ik er dan wat extra kokosrasp op het eind er door moeten roeren?

Het duurt een tijdje,maar de vulling wordt wel stevig. (goed afkoelen en dan pas je taart vullen ;-) )

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!